آموزش تولید محتوای با کیفیت – 10 مرحله فوق العاده

اشتراک مطلب

آموزش تولید محتوای با کیفیت

فهرست مطالب

به هر حال تولید محتوای با کیفیت چیست؟ بیاموزید که چگونه کیفیت محتوا از SEO پشتیبانی می کند، کیفیت چگونه است، چگونه اندازه گیری می شود و موارد دیگر.

موفقیت در تولید محتوا با کیفیت
موفقیت در تولید محتوا با کیفیت

 

چگونه در بازاریابی محتوا در سال 2022 موفق شویم؟

اگر می خواهید بالاتر از رقبا در SERP ها قرار بگیرید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید.

آسان به نظر می رسد، درست است؟

با این حال، چند مشکل در این مورد وجود دارد. همه فکر می کنند که محتوای آنها بالاترین کیفیت را دارد. همچنین، محتوای با کیفیت بالا شاید یکی از سخت ترین جنبه های سئو برای تعریف باشد. خیلی اوقات، مردم بر روی همه چیزهای اشتباه مانند تعداد کلمات، چگالی کلمات کلیدی (ناله!)، یا قالب بندی تمرکز می کنند.

استراتژیست های بازاریابی محتوا به طور مداوم به ما می گویند که “محتوا پادشاه است” و برای سئو بسیار مهم است. اما دقیقا به چه معنی است؟

محتوای با کیفیت چیست؟

به طور خلاصه، محتوای با کیفیت بالا به اهداف بازاریابی خود می رسد. همچنین این است:

  • همه جانبه
  • مفید
  • کارآمد است
  • آموزشی
  • دقیق
  • بهترین پاسخ برای پرسش جستجوگر

شاید تمرکز اصلی شما بر افزایش تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی در فیسبوک باشد. اگر محتوای شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار کرده و اشتراک‌گذاری‌های بیشتری دریافت می‌کند، یک موفقیت است.

اما برای کسب‌وکار دیگری که هدف اصلی آن تولید سرنخ‌های بیشتر است، اگر سهام فیس‌بوک به‌دست می‌آورد اما در جذب سرنخ‌های جدید شکست می‌خورد، ممکن است دقیقاً همان محتوا اصلاً عملکرد خوبی نداشته باشد. آیا این بدان معناست که این محتوای بی کیفیت است؟ همه چیز بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید.

برخی از رایج ترین KPIها برای تعیین ارزش و اثربخشی محتوای شما عبارتند از:

اگر محتوای شما به این اهداف عالی KPI دست می یابد، در مسیر درستی با استراتژی محتوای خود قرار گرفته اید.

10 روش برتر برای تولید محتوای با کیفیت بالا

هنگامی که پارامترهای لازم برای تجزیه و تحلیل موفقیت یا شکست استراتژی بازاریابی محتوای خود را تنظیم کردید، زمان شروع تولید است.

در اینجا 10 نکته برای حفظ شما در مسیر وجود دارد.

1. هدف جستجوی خود را بشناسید و دعوت به اقدام کنید

هدف جستجو دلیلی است که کسی به دنبال اطلاعات آنلاین است.

آنها ممکن است در جستجوی اطلاعات کلی در مورد یک موضوع باشند، به دنبال پاسخی برای یک سوال، به دنبال راه حلی برای یک مشکل، یا جستجوی محصولی برای خرید باشند.

همچنین بخوانید!!!  7 تا از بهترین روش های تبلیغات استخدامی - بیزی لوک

چگونه نیازهای مخاطبان شما می تواند با اهداف بازاریابی شما همراه باشد؟

همه اینها باید در استراتژی محتوای شما لحاظ شود تا دعوت به عمل شما (CTA) بتواند با اهداف محتوایی و هدف کاربر شما هماهنگ باشد.

2. از قالب بندی مناسب برای خوانایی استفاده کنید

شما می خواهید که محتوای شما به راحتی خوانده شود، نه فقط برای مصرف کنندگان، بلکه برای موتورهای جستجو در حین خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت شما.

نحوه قالب بندی محتوای خود نقش مهمی در عملکرد کلی آن دارد. مردم مقالات را مرور می‌کنند، به همین دلیل است که عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها، فهرست‌ها و بلوک‌های کوچک متنی که با فضای خالی تقسیم شده‌اند به راحتی قابل هضم هستند.

مردم به بلوک‌های متنی غول‌پیکر به خوبی پاسخ نمی‌دهند، و گوگل نیز این کار را نمی‌کند.

3. به -چه مواردی پرطرفدار است- مراجعه کنید و مجموعه ای از ایده های محتوا ایجاد کنید

همه مطالب با یک موضوع شروع می شود. موضوعی که انتخاب می‌کنید می‌تواند اثربخشی استراتژی بازاریابی محتوای شما را ایجاد کند یا از بین ببرد.

مهم است که موضوعات مرتبطی را انتخاب کنید که مخاطبان شما به آنها اهمیت می دهند.

رقبای خود را بررسی کنید تا ببینید چه نوع محتوایی را منتشر می کنند. اگر شما هم مانند من هستید و زمان یا حوصله انجام این کار را ندارید، ابزارهایی مانند BuzzSumo و ExplodingTopics می توانند به شما در یافتن موضوعات پرطرفدار کمک کنند.

همانطور که فهرست موضوعات خود را جمع آوری می کنید، شروع به پر کردن تقویم سرمقاله خود کنید تا مطمئن شوید که هرگز در آخرین لحظه به دنبال موضوع جدیدی نخواهید بود.

4. برای حفظ اعتماد و اقتدار تحقیقات کامل انجام دهید

با توجه به فشارسنج اعتماد Edelman 2021، اعتماد مصرف کننده به موسسات و رسانه ها در پایین ترین حد خود قرار دارد.

مهم تر از همیشه است که مطمئن شوید محتوای شما قابل اعتماد است، به این معنی که باید تحقیقات کاملی انجام دهید و داده هایی را برای پشتیبان گیری از ارزیابی های خود پیدا کنید.

حتی اگر در مورد تجربیات شخصی خود می نویسید، تحقیق همچنان مهم است. شما نمی خواهید با ارائه اطلاعات نادرست، اعتماد مخاطبان خود را از دست بدهید. مطالعات و داده های جاری و به روز را ذکر کنید.

یکی از راه‌های اطلاع‌رسانی به‌روزرسانی‌های مرتبط، راه‌اندازی Google Alerts برای موضوعات مورد علاقه است. شما حتی می توانید این کار را با نام و نام تجاری خود انجام دهید تا به سرعت به اشاره های آنلاین پاسخ دهید.

5. موضوعات را با افزودن دیدگاه خود منحصر به فرد کنید

حقیقت این است که ما همیشه در حال بازیافت محتوا هستیم. اما آنچه آن را منحصر به فرد و ارزش خواندن می کند دیدگاه خود ماست.

همچنین بخوانید!!!  سبد خرید رها شده چیست - آموزش 0تا100 جذب مشتری - بیزی لوک | BiziLoc

شاید این بدان معناست که حس شوخ طبعی خود را به مقاله ای تزریق کنید که معمولاً یک موضوع جدی است. یا داستان‌ها و حکایات شخصی را در سرتاسر یک محتوا ببافید.

با کمی خلاقیت، می توانید محتوا را از طریق “کلیدوسکوپ ذهنی” خود بازیافت کنید و آن را منحصر به فرد خود کنید.

6. از تجربیات، مطالعات و داده های خود استفاده کنید

ایجاد داده های خود و استفاده از محتوایی که در مورد تجربیات شما صحبت می کند، یک مزیت بزرگ برای سئو است.

اگر تجربیات شما به اندازه کافی دقیق، مفید و کامل باشد، احتمالاً افراد دیگری به آنها ارجاع می دهند و یک نقل قول به وب سایت خود اضافه می کنند.

بک لینک در سایت های معتبر می تواند به بهبود سئوی شما کمک کند.

صحبت کردن در مورد تجربه شخصی خود، حتی اگر در حال مخالفت با یک عقیده عمومی هستید، به شما کمک می کند تا به عنوان یک شخصیت معتبر شناخته شوید.

شما فقط در مورد مقاله دیگری که خوانده اید صحبت نمی کنید – می توانید شخصاً ادعایی را که دارید تأیید کنید.

این سطح از اقتدار باعث می شود مردم گوش کنند و شما را جدی تر بگیرند.

7. یک موضوع فرعی طاقچه را هدف قرار دهید

اگر منصف باشیم، بیشتر موضوعاتی که در مورد آنها می نویسیم، از نظر فنی موضوعات فرعی هستند. اما من توصیه می کنم حتی عمیق تر غواصی کنید.

چرا؟

برای شروع، رقابت کمتری خواهید داشت.

  • هدف قرار دادن یک موضوع گسترده، مانند “آموزش سگ”، برای مثال، بسیار گسترده است. هزاران رقیب برای آن کلمه کلیدی رقابت می کنند.
  • محتوای من ماهی کوچکی در اقیانوس خواهد بود، به خصوص اگر من تازه شروع به توسعه استراتژی محتوای با کیفیت خود کرده باشم و هنوز فرصتی برای ایجاد وب سایت خود به عنوان یک مرجع شایسته نداشته باشم.
  • با این حال، محدود کردن تمرکز به «رفتار تربیت سگ» یا «فرمان‌های آموزش سگ» به این معنی است که من شانس بسیار بیشتری برای رتبه‌بندی در صفحه 1 دارم.
  • سایت من به ماهی بزرگی در یک حوضچه کوچک تبدیل می شود و محتوای من مستقیماً برای افرادی هدف قرار می گیرد که به دنبال اطلاعات خاصی هستند که بتوانم ارائه دهم.
  • ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و موضوعات استفاده کنید. مثالی که در بالا استفاده کردم از Jaaxy است.
  • اطمینان حاصل کنید که تحقیقاتی انجام می دهید تا ببینید آیا موضوعات فرعی در حوزه شما که به طور منظم مورد بحث قرار نمی گیرند، با مخاطبان شما طنین انداز می شوند یا خیر.

8. با محتوای چند رسانه ای تنوع ایجاد کنید

پردازش و به خاطر سپردن محتوای بصری برای افراد آسان تر از متن ساده است. انواع دارایی های بصری که محتوای نوشتاری را به خوبی تکمیل می کنند عبارتند از:

  • اسکرین شات ها
  • عکس ها
  • اینفوگرافیک
  • نمودار
  • فیلم ها
  • گیف
  • الگوهای رفتاری
همچنین بخوانید!!!  نرخ پرش چیست؟ آموزش جامع بازاریابی آنلاین | بیزی لوک

استفاده از چند رسانه ای برای افزایش محتوای خود می تواند تعامل را بهبود بخشد و در بسیاری از موارد، روشی موثر برای نشان دادن یک نکته یا ارائه مثال است.

9. بررسی و ویرایش قبل از انتشار

اگر محتوای با کیفیت بالا تمرکز اصلی شماست، پس انتشار اولین پیش نویس ها بدون تصحیح سریع حتی نباید در رادار شما باشد.

اینجاست که یک تقویم سرمقاله می تواند به یک دارایی اصلی تبدیل شود. از آن برای بررسی ضرب الاجل ها استفاده کنید و به خودتان زمان کافی برای نوشتن مقاله بدهید، بگذارید یک یا دو روز بماند و سپس برگردید و آن را اصلاح کنید.

محتوای عجولانه و بدون ویرایش را منتشر نکنید و انتظار داشته باشید که شهرت با کیفیت خود را حفظ کنید.

10. از داده های تحلیلی برای اندازه گیری عملکرد محتوا و تنظیم استراتژی خود استفاده کنید

گواه موفقیت محتوای شما در اعداد و ارقام خواهد بود.

حتی اگر فکر می‌کنید که محتوای باکیفیت تولید می‌کنید، ممکن است مخاطبان شما مخالفت کنند. و اگر اینطور است، مهم نیست که شما چه فکر می‌کنید – این مصرف‌کنندگان هستند که در مورد اینکه چه محتوایی ارزشمند است و چه چیزی ارزشمند نیست، حرف آخر را می‌زنند.

از KPIهای برتر خود که در ابتدای این مقاله در مورد آنها صحبت کردیم برای ارزیابی عملکرد محتوای خود استفاده کنید.

ببینید کدام موضوعات عملکرد خوبی دارند و کدام یک ترافیک کمی دارند یا اصلاً ترافیک ندارند.

نتیجه گیری برای تولید محتوای با کیفیت

این یک حقیقت غیرقابل انکار است – اگر می‌خواهید از انبوه محتوایی که هر روز تولید می‌شود متمایز شوید، باید بر کیفیت تمرکز کنید.

این یکی از بهترین راه‌ها برای تثبیت اقتدار خود در جایگاه خود، درگیر کردن مخاطبان خود با موضوعاتی است که برای آنها بیشتر اهمیت دارد و وب سایت خود را برای موفقیت با موتورهای جستجو تنظیم کنید.

ایجاد محتوای با کیفیت بالا یکی از سخت ترین جنبه های سئو است، اما ایجاد بهترین محتوایی که ممکن است بتوانید بارها و بارها ثابت شده است که بهترین راه برای جذب مرتبط ترین مخاطب است.

همیشه تلاش کنید تا بهترین باشید. شما نیازی به تعقیب محتوای آسمان‌خراش یا محتوای 10X یا هر چیز دیگری که جدیدترین کلمات به شما می‌گویند را ندارید. شما فقط باید محتوایی ایجاد کنید که بهتر از نزدیکترین رقیب شما باشد.

خود را به جای یک جستجوگر قرار دهید. اگر مقاله شما رتبه 1 را داشت، آیا آن جستجوگر از این که چگونه آن محتوا به سؤال آنها پاسخ می دهد، مشکل آنها را حل می کند و برای زندگی آنها ارزش و سودمندی به ارمغان می آورد خوشحال می شود؟

نظرات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید

خواندن مطالب بیشتر

  • مدیر سایت
    16 مرداد 1401 در 09:16

    محتوا های آسمان خراش تاثیر ویژه ای دارن توی سئو سایت اما شرط داره
    اول اینکه باید محتوای با کیفیت باشه
    دوم اینکه باید محتوای تشنه ای باشه نیاز به حجم زیاد داشته باشه
    شما چه تجربه ای نسبت به محتوا های آسمان خراش دارید؟

  • نیلوفر
    17 مرداد 1401 در 19:31

    دقیقا من با حرف شما موافقم
    من توی وبسایت خودم چنتا مطلب آسمان خراش داشتم اما توی صفحات پایین گوگل به سیاهی رفت
    در عوض چنتا محتوای خوب دارم که کلا ۱۲۰۰ کلمه هست اما لینک یک گوگله

  • سحر گلستانی
    23 مرداد 1401 در 18:57

    مطالب کاملا حرفه ای مرسییییی
    کاش همه بدونن تولید محتوای با کیفیت فرقی نمیکنه کجا باشه
    خسته شدم از بس محتوای بد توی اینستاگرام، یوتیوب، یا حتی خیلی از سایت ها دیدم
    مطالب شما واقعا عالیه مرسی از تیم بیزی لوک

  • […] هستند، اما دو چیز به طور مداوم مهم است: کلمات کلیدی و محتوای با کیفیت. کمی وقت بگذارید و در مورد کلمات کلیدی که افراد برای […]

  • […] محتوای مناسب چیست؟ […]

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش