شبکه های اجتماعی و بازاریابی در آن

اشتراک مطلب

تبلیغات موثر در شبکه های اجتماعی

فهرست مطالب

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ یک برند، محصولات یا خدمات

بازاریابی در شبکه های اجتماعی، به یک برند اجازه می دهد تا خود را در گفتگوهای مداوم در شبکه هایی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام وارد کند. بهترین روش‌ها برای بازاریابی موثر رسانه‌های اجتماعی شامل ایجاد محتوای با کیفیت است که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهد و همچنین به صورت عمومی به سؤالات و نظرات پاسخ می‌دهد.

اگرچه می‌توانید به تبلیغات شبکه های اجتماعی تکیه کنید، پست‌ها می‌توانند ارگانیک باشند، به این معنی که شما هیچ هزینه‌ای برای «بهبود» آن‌ها نمی‌پردازید، یا می‌توان آنها را با هزینه های کم رسانه‌ای تبلیغ کرد.

در این مقاله سعی شده است تا اصول استراتژی های موثر شبکه های اجتماعی را در این آموزش بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک برای بازگشت سرمایه مثبت و حضور موفق در رسانه های اجتماعی را بیاموزید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی یک جنبه اجتناب ناپذیر در زندگی مخاطبان امروزی است. یک کاربر اینترنتی به طور متوسط بیش از 5 حساب رسانه اجتماعی دارد که تقریباً روزانه آنها را بررسی می کند. کاربران همچنین نزدیک به 2 ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی خود صرف می کنند.

در حالی که این پلت‌فرم‌های اجتماعی بر اساس ایده آسان‌تر کردن ارتباط و اشتراک‌گذاری لحظات زندگی با دوستان، اعضای خانواده و دنبال‌کنندگان پایه‌گذاری شده‌اند، به سرعت به یک ابزار بازاریابی دیجیتال ارزشمند و ضروری برای کسب‌وکارهایی تبدیل شده‌اند که به دنبال دستیابی به بازار هدف خود هستند.

همانطور که AdWeek گزارش می دهد، 91٪ از برندهای خرده فروشی از حداقل 2 پلت فرم رسانه اجتماعی برای برقراری ارتباط و دسترسی به مشتریان خود استفاده می کنند و از شبکه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی آنلاین خود استفاده می کنند.

برای کمک به شما برای استفاده کامل از این شبکه رسانه‌های اجتماعی قدرتمند، این مسیر نحوه اجرای کمپین‌های موفق را با نکاتی برای کسب‌وکارهای کوچک در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام توضیح می‌دهد.

نگاهی خواهیم داشت به:

  • چرا کسب و کار شما باید در شبکه های اجتماعی باشد
  • استفاده از کدام پلتفرم های اجتماعی برای شما منطقی تر است
  • نحوه ایجاد اهداف شبکه های اجتماعی
  • چه زمانی محتوای شبکه های اجتماعی خود را پست کنید

چرا بازاریابی شبکه های اجتماعی؟

اگر آمار بالا برای متقاعد کردن شما به اینکه شبکه های اجتماعی برای کسب و کار کوچک شما مناسب هستند کافی نبود، در اینجا چند مزیت دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید، که فراتر از ارتباط با جامعه شما از طریق فالوورها و تأثیرگذاران شبکه های اجتماعی است.

حضور در شبکه های اجتماعی و کمپین می تواند به شما کمک کند:

  • آگاهی و شناخت برند را در مخاطبین تحریک کنید
  • کاربران و مشتریان جدید را پیدا کنید و آنها را به وب سایت خود معرفی کنید تا با یک کمپین تبلیغاتی، فروش محصولات یا خدمات را بهبود ببخشید.
  • از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ برای رویدادهای آینده، انتشار محصول، فروش و موارد دیگر تبلیغات ایجاد کنید.
  • نظرات را جمع آوری کنید و راهی در دسترس برای پرسیدن سوالات در هر زمان به مشتریان ارائه دهید.
  • با محتوای ارزشمند و مفید، شهرت و قدرت خود را در بازار افزایش دهید.
همچنین بخوانید!!!  فالووران معتبرترین سایت خرید لایک اینستاگرام

علاوه بر این مزایای شبکه های اجتماعی، برجسته کردن منحصر به فرد بودن بیزینس شما، از دیگر روش های بازاریابی دیجیتال است زیرا ارزش تجارت شما در هر دو جهت حرکت می کند، به این معنی که شما و مشتریانتان از برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر سود خواهید برد. داشتن این نقاط تماس چندگانه در یک سایت شبکه اجتماعی می‌تواند پایگاه مشتریان قوی‌تر و وفادارتر را تقویت کند.

کدام شبکه های اجتماعی برای کسب و کار من بهترین هستند؟

تبلیغات در سوشیال مدیا
تبلیغات در سوشیال مدیا

شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. برخی از کسب‌وکارها تا حد امکان در پلتفرم‌های مختلف حساب ایجاد می‌کنند به این امید که همه پایه‌ها را پوشش دهند.

اما این می تواند ارائه تجربیات عالی در هر پلتفرم را دشوار کند، به خصوص برای مشاغل کوچکتر با بودجه بازاریابی محدود.

شما باید به طور انتقادی در مورد اینکه کسب و کار شما چند حساب رسانه اجتماعی می تواند به درستی مدیریت و نگهداری کند فکر کنید، سپس پلتفرم های مناسبی را انتخاب کنید که در آن مخاطبان هدف و مشتریان فعلی شما بیشتر فعال هستند. این وسیله ای است که منابع خود را مدیریت کنید، اما همچنین باید مطمئن شوید که این منابع در جایی است که اکثر مشتریان شما بیشترین زمان را صرف می کنند. با در نظر گرفتن اهداف کسب و کار و انواع محتوا، و همچنین پتانسیل دسترسی ارگانیک و بودجه برای هزینه پرداختی.

بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی که مشاغل استفاده می کنند بیندازیم.

اینستاگرام

این پلتفرم برای مشاغلی که محتوای بصری زیادی تولید می کنند، مانند رستوران ها، بوتیک ها و خرده فروشان ایده آل است. این یک راه بسیار عالی کننده برای نشان دادن دقیق آنچه کسب و کار شما از طریق تصاویر و محتوای ویدیویی ارائه می دهد است.

به‌علاوه، اگر از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید بینندگان را به انواع سفرها ببرید، چه نگاهی به پشت صحنه یا به‌روزرسانی فروشگاه.

پینترست

یک جایگزین (یا افزودنی) برای اینستاگرام، Pinterest است، که همچنین دارای محتوای بصری است که می‌توانید آن را به تابلوهایی که ایجاد می‌کنید «پین» کنید. برخی از رایج ترین صنایعی که در این پلتفرم پیدا خواهید کرد، زیبایی، تناسب اندام، کالاهای خانگی، غذا و خرده فروشان هستند.

پینترست نسبت به کانال های بزرگتر مانند اینستاگرام کاربران کمتری دارد، بنابراین ممکن است متوجه شوید که رقابت کمتری دارد. اگر احساس می کنید پیام های شما در فیدهای کاربران در سایر پلتفرم ها گم می شود، این می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.

همچنین بخوانید!!!  بازگشت سرمایه (ROI) چیست؟ آموزش جامع بازاریابی آنلاین

لینکدین

این کانال به سرعت به عنوان یک محل تجمع عالی برای حرفه ای ها ظاهر شد و برای شرکت های B2B ضروری است.

کاربران لینکدین کارمندان و صاحبان مشاغلی هستند که علاقه مند به ایجاد ارتباطات جدید در حوزه کاری خود و مصرف محتوای مرتبط با صنعت خود هستند. این باعث می‌شود که مکان بهینه‌ای برای اشتراک‌گذاری وبلاگ‌ها و سایر منابعی باشد که راه‌حل‌هایی برای مسائل مرتبط با صنعت ارائه می‌دهند.

با اهداف SMART هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر

اهداف SMART اهدافی هستند که از 5 معیار کلیدی پیروی می کنند: ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع. ایجاد این اهداف برای استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به متمرکز و مؤثر بودن تلاش‌های شما کمک کند.

در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید به آنها پاسخ دهید و اطلاعات کسب و کار خود را اضافه کنید،برای شروع کار:

ویژه

چرا کسب و کار کوچک شما در رسانه های اجتماعی است؟ شما باید یک هدف مستقیم و مشخص برای استراتژی های خود در نظر داشته باشید و بفهمید که کدام پلتفرم به شما در انجام آنها کمک می کند. برخی از صاحبان مشاغل صرفاً مکانی برای ارتباط با مشتریان می خواهند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بر افزایش تبدیل یا ترافیک وب سایت خود متمرکز هستند.

قابل اندازه گیری

کدام نقطه داده یا معیار برای کسب و کار شما ارزشمندتر است؟ برای اینکه بفهمید استراتژی های شما چقدر موثر هستند، باید اهداف شما قابل اندازه گیری باشند. هر پلتفرم از شبکه های اجتماعی تعدادی معیار برای کسب‌وکارها برای سنجش تلاش‌هایشان دارد. همچنین ابزارهایی وجود دارند که به ردیابی معیارهای تعامل و تبدیل برای شما کمک می کنند، مانند Google Analytics، و همچنین ابزارهای تخصصی گوش دادن به رسانه های اجتماعی.

دست یافتنی

آیا هدف شما قابل دستیابی است؟ ویروسی شدن یا تبدیل شدن به یک شبکه محبوب اینترنت دشوار است، بنابراین به اهدافی نیاز دارید که کسب و کارتان به طور منطقی به آن دست پیدا کند.

مرتبط

آیا اهداف شما با اهداف کلی شرکت شما مرتبط است؟ همچنین، آیا استراتژی های شما به مشتریان شما مربوط است؟ اگر محتوای شما مرتبط نباشد، کاربران به درستی از کنار آن عبور خواهند کرد.

به موقع

چه مدت انتظار دارید به هدف خود برسید؟ انتخاب یک بازه زمانی برای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند مشکل باشد، زیرا ممکن است به زمان نیاز داشته باشید تا ببینید چه تاکتیک‌هایی کار می‌کنند. برای اطمینان از اینکه به مدت طولانی متعهد به یک استراتژی بی اثر نمی شوید، اهداف سه ماهه نقطه شروع خوبی هستند. به این ترتیب می توانید آنچه را که در سه ماهه آخر اتفاق افتاد به طور منظم ارزیابی کنید.

همچنین بخوانید!!!  7 عنصر آمیخته بازاریابی (Marketing mix) چیست؟ نکات مهم بازاریابی

کی باید پست کنم؟

برخی از بازاریابان ترجیح می دهند جنبه “به موقع” اهداف خود را ارزیابی کنند و هنگام ارسال پست در رسانه های اجتماعی بر زمان های خاصی از روز و هفته تمرکز کنند. این یک جنبه واقعا مهم – و اغلب فراموش شده – پیروزی در رسانه های اجتماعی است.

از آنجایی که مخاطبان هدف شما در طول روز به طور متناوب رسانه های اجتماعی را بررسی می کنند، زمان بندی پست های شما برای مطابقت با فعالیت آنها می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد و همچنین با تقویم بازاریابی محتوای شما هماهنگ باشد.

هر کانالی در مورد بهترین زمان برای ارسال محتوای اجتماعی متفاوت است. به عنوان مثال، سه شنبه یکی از بدترین روزها برای محتوای فیس بوک است، اما یکی از بهترین روزها برای پست های لینکدین است.

رقبای شما نیز ممکن است در این زمان های اوج پست ارسال کنند، بنابراین محتوای شما باید واقعا برجسته باشد. همچنین می توانید در طول روز به دنبال دوره های دیگری باشید که مخاطبان شما فعال هستند و رقابت کمتری وجود دارد.

اگر در مورد برنامه پست اجتماعی خود مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، سعی کنید 3 زمان مختلف در طول روز به مدت یک ماه پست کنید. در پایان ماه، توجه داشته باشید که کدام روزها و زمان‌ها بیشترین مشارکت را برای تشکیل تقویم شبکه های اجتماعی خود داشته‌اند.

همه آنها را با هم جمع کنید تا استراتژی شبکه های اجتماعی خود را شکل دهید

اکنون که می‌دانید کسب‌وکارها از چه پلت‌فرم‌های اجتماعی برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کنند، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که از چه رسانه های اجتماعی برای تنظیم حضور اجتماعی و چه محتوایی برای ارسال یک تجربه استثنایی برای مشتری استفاده کنید و در عین حال با مخاطبان خود در ارتباط باشید و در عین حال به اهداف بازاریابی و تبلیغات خود برسید.

توجه به این نکته مهم است که همیشه باید خود را با آخرین اطلاعاتی که آموخته اید وفق دهید. به عنوان مثال، هر بار که در شبکه های اجتماعی پست می کنید، اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود کسب می کنید. این بینش ها باید دائماً تاکتیک های شما را شکل دهند و تلاش های شما را به سمت موفقیت بیشتر سوق دهند.

برای برخی از مشاغل، موفقیت در شبکه های اجتماعی ماه ها و حتی سال ها طول می کشد! اما اگر متعهد هستید که از تجربیات گذشته خود بیاموزید و از آن بینش ها در استراتژی های آینده استفاده کنید، مشکلی برای غلبه بر بازاریابی رسانه های اجتماعی نخواهید داشت.

ممنون میشم نظرتان را در مورد این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید (با سئو سایت، در گوگل بهتر دیده شو)

به وبلاگ ما نیز سر بزنید

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش