آموزش طراحی سایت | راهنمای جامع ساخت وب سایت

اشتراک مطلب

آموزش طراحی سایت

فهرست مطالب

آموزش طراحی سایت امری بسیار مهم است چرا که برای موفقیت در دنیای تجارت امروز، باید بدانید که چگونه یک وب سایت حرفه ای بسازید. شما می توانید محصولات خود را بفروشید یا قرار ملاقات هایی را مستقیماً از سایت خود با راه حل های تجاری بیزی لوک ارائه دهید. به‌علاوه، ویژگی‌های بازاریابی داخلی ما به شما کمک می‌کند تا فروش و رشد کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

برای شروع آموزش جهت رشد در دنیای اینترنت آماده اید؟

برای موفقیت در دنیای تجارت امروز، باید بدانید که چگونه یک وب سایت حرفه ای بسازید. چه در حال ساخت یک فروشگاه کوچک لباس کودکانه، چه یک تجارت آنلاین یا یک شرکت تجارت الکترونیکی باشید. حتی زمانی که محصولات یا خدمات خود را به عنوان یک برند می فروشید، چه به کارفرمایان و چه به عنوان یک فریلنسر، باید حضور آنلاینی داشته باشید که مردم بتوانند شما را پیدا کنند و از آنجا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

داشتن یک وب سایت با طراحی خوب فوراً شما و کسب و کارتان را حرفه ای تر می کند. یک وب سایت تجاری به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را در مورد کارهایی که انجام می دهید به روز نگه دارید و در عین حال به جذب مخاطبان جدید نیز کمک کنید. به علاوه، اگر این کار را به درستی انجام دهید، وب سایت شما می تواند ابزار مهمی برای ایجاد شخصیت و صدای برند شما باشد.

آیا آماده اید که یاد بگیرید چگونه خودتان یک وب سایت بسازید و کسب و کار آنلاین خود را به سطح بعدی ارتقا دهید؟ این راهنمای گام به گام برای مبتدیان، شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های درستی داشته باشید تا وب‌سایت شما از سایرین متمایز شود.

مرحله اول آموزش طراحی سایت، در مورد هدف وب سایت خود تصمیم بگیرید

قبل از شروع طراحی وب سایت خود، باید دقیقاً مشخص کنید که آن سایت چه کاری را انجام می دهد. آیا به دنبال نحوه فروش مستقیم کالاها و خدمات به مشتریان هستید یا در درجه اول به یک منبع اطلاعاتی مناسب نیاز دارید که مردم بتوانند در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند؟ یا هر دو؟

تا جایی که ممکن است در مورد اهداف خود دقیق شوید. برای مثال، ممکن است اهداف زیر را مد نظر داشته باشید:

  • فروش محصولات یا خدمات فیزیکی یا دیجیتالی
  • مکانی داشته باشید که مشتریان محلی بتوانند ساعات کاری، قیمت ها یا سایر اطلاعات شرکت شما را پیدا کنند
  • هویت و پیام برند خود را به اشتراک بگذارید
  • اطلاعیه ها و به روز رسانی ها را ارسال کنید
  • دیدگاه ها و نظرات مشتریان را به نمایش بگذارید
  • مخاطبان جدید را از طریق قیف فروش خود جابه جا کنید
  • داشتن بیش از یک هدف برای وب سایت خود خوب است – تا زمانی که برای دستیابی به هر یک استراتژی داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف اصلی شما این است که پیشرفت منجر به خرید شود، وب سایت شما چگونه این کار را انجام می دهد؟ آیا فیلم های توضیحی و جزئیات محصول یا خدمات را پست می کنید تا مردم بتوانند قبل از صحبت با یک نماینده فروش اطلاعات بیشتری کسب کنند؟ آیا قصد دارید تا سرنخ های بالای قیف را هدف قرار دهید و اولین جرقه علاقه را ایجاد کنید؟ یا برای هر کدام بخش هایی خواهید داشت؟

هر چه بتوانید دقیق تر باشید، راحت تر می توانید در مورد نحوه ساخت وب سایت خود تصمیم گیری کنید.

مرحله دوم آموزش طراحی سایت، یک دامنه سفارشی انتخاب کنید

اولین چیزی که وب سایت شما نیاز دارد یک دامنه است. دامنه شما پایگاه اصلی شما در اینترنت و نشانگر شماست تا دنیا بتواند شما را پیدا کند. به آن به عنوان نسخه مجازی ویترین فروشگاه خود فکر کنید.

انتخاب نام دامنه شما

نام دامنه شما همان چیزی است که افراد برای یافتن شما در مرورگرهای وب خود تایپ می کنند. شما می خواهید که به یاد ماندنی و منحصر به فرد باشد و در عین حال یک بازی منطقی برای تجارت شما باشد. نگران نباشید – پیدا کردن یکی از آن ها راحت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد!

همچنین بخوانید!!!  آموزش تولید محتوای با کیفیت - 10 مرحله فوق العاده

اگر نام تجاری دارید، با پیدا کردن اینکه آیا آن نام دامنه سفارشی به عنوان دامنه موجود است یا خیر، شروع کنید. در غیر این صورت، بررسی کنید که آیا افزودن اطلاعات مکان کمک می کند یا خیر. برای مثال، اگر «Biziloc» استفاده شده است، «Bizilociran» را امتحان کنید.

اگر نام کسب و کار شما طولانی یا پیچیده باشد، استفاده از یک جایگزین اشکالی ندارد. در آن صورت، کوتاه کردن می تواند به خوبی کار کند – برای مثال “bmi” برای “بانک ملی ایران”. توجه داشته باشید که این نام دارای نوع سرمایه گذاری و بانکداری در دامنه است. این باعث می شود که به خاطر سپردن آسان باشد و موتورهای جستجو به راحتی بفهمند که کاربران چه نوع محتوایی را می توانند ببینند.

انتخاب پسوند دامنه

هنگامی که دامنه خود را انتخاب می کنید، باید یک پسوند نیز انتخاب کنید. .com کلاسیک باید اولین انتخاب شما باشد، مگر اینکه غیرانتفاعی باشید، زیرا مردم به طور پیش‌فرض تمایل دارند .com را در انتهای وب‌سایت‌ها تایپ کنند. گزینه های دیگر عبارتند از:

  • .net برای شرکت های فناوری
  • .org برای سازمان های غیرانتفاعی
  • .info برای سایت های فقط اطلاعاتی
  • .club برای گروه های علاقه مند
  • .gov برای سایت های دولتی

خرید یا اتصال دامنه شما

وب سایت های زیادی هستند که می توانید ثبت نام کنید و مستقیماً از طریق وب سایت پرداخت کنید، سپس شروع به ساخت وب سایت شخصی خود کنید. (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)

مرحله سوم آموزش طراحی سایت، در مورد میزبان (هاست) تصمیم بگیرید

هر وب سایتی به یک میزبان وب (هاست) نیاز دارد. هاست شرکتی است که فضای داده را روی سرورهای خود می فروشد یا اجاره می دهد. آن فضا به خانه وب سایت شما تبدیل می شود و تمام اطلاعات مربوط به هر صفحه ای که می سازید را در خود نگه می دارد.

دو نوع هاست وجود دارد که توسط ارائه دهندگان هاست ارائه می شود:

  • هاست اشتراکی که در آن چندین وب سایت فضای ذخیره سازی روی یک سرور واحد دارند. هر سایت بخش مخصوص به خود را از سرور دارد، بنابراین اطلاعات همه امن می ماند.
  • هاست اختصاصی که در آن یک وب سایت یک سرور کامل دارد. این نوع میزبانی بیشتر توسط سایت های بسیار بزرگی مانند گوگل و آمازون استفاده می شود که دارای هزاران صفحه و حجم عظیمی از ترافیک داده هستند.

کسب و کارهای جدید با میزبانی مشترک خوب عمل می کنند.

مرحله چهارم آموزش طراحی سایت، سازنده وب سایت را انتخاب کنید

برای حفظ استعاره املاک و مستغلات، تا به حال یک آدرس (دامنه خود) را انتخاب کرده اید و زمین را خریداری کرده اید (هاست دریافت کرده اید). قدم بعدی شما این است که سایت خود را بسازید.

درست مانند زمانی که در حال ساختن یک ساختار فیزیکی بودید، یک چارچوب جامد باعث می شود سایت شما به بهترین شکل ظاهر شود و عملکرد خوبی داشته باشد. یکی از گزینه ها این است که برای ساخت و طراحی سایت خود به یک متخصص پرداخت کنید. میانگین هزینه برای آن سرویس در سال 2021 بین 2/5 تا 10 میلیون تومان است، اما در صورت نیاز به صفحات متعدد یا عملکردهای پیچیده تر، می توانید هزینه بیشتری بپردازید.

بخشی از هزینه ای که در این مورد پرداخت می کنید، مهارت های طراحی و کدنویسی لازم برای ساختار یک سایت است. دوباره به آن ساختمان فرضی فکر کنید. برای ایجاد چارچوب طراحی وب سایت از ابتدا نیاز به تخصص در سطح حرفه ای وب است، درست مانند ایجاد چارچوب برای یک خانه.

تفاوت در این است که وقتی در حال ساختن یک وب سایت هستید، لازم نیست آن را از ابتدا ایجاد کنید. بیزی لوک خدمات ساخت و انتشار وب‌سایت را ارائه می‌کند، شما فقط باید انتخاب های طراحی وب را انجام دهید  و بیزی لوک نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

مرحله پنجم آموزش طراحی سایت، نقشه سایت خود را ترسیم کنید

داشتن یک صفحه اصلی و یک صفحه “تماس با ما” مهم است. فراتر از آن، نقشه سایت شما به اهدافی که قبلاً در فرآیند شناسایی کرده اید بستگی دارد.

در اینجا چند ایده برای شروع فرآیند ایجاد وب سایت وجود دارد:

  • یک «صفحه فشرده» که بازدیدکننده را تشویق می‌کند آدرس ایمیل خود را وارد کند، احتمالاً برای دسترسی به محتوای قابل دانلود یا دریافت کد تخفیف.
  • یک صفحه جذب سرنخ، که در آن افراد نام و اطلاعات تماس خود را وارد می‌کنند تا بتوانید با اطلاعات بیشتری با آنها تماس بگیرید
  • صفحات اطلاعات محصول یا خدمات را می توان با فروشگاه ها و قرار ملاقات های بیزی لوک به وب سایت شما اضافه کرد
  • یک صفحه “درباره ما” با اطلاعات مربوط به شرکت شما
  • صفحه ای برای نظرات و نظرات مشتریان
  • صفحه قیمت گذاری، برای مشاغلی که سطح اشتراک یا خدمات دارند مهم است
همچنین بخوانید!!!  افزونه های هوش مصنوعی کروم در سئو سایت | 7 نکته بسیار مهم

شما همچنین می توانید صفحات فرود ایجاد کنید که با کمپین های بازاریابی خاص هماهنگ باشد. برای مثال، اگر کمپینی را برای تبلیغ یک دسته محصول خاص اجرا می‌کنید، می‌توانید یک صفحه فرود برای آن دسته ایجاد کنید و مواردی را که تبلیغ می‌کنید به نمایش بگذارید. حتی می توانید قیمت های تبلیغاتی را اضافه کنید.

اگر می‌خواهید کالاها یا خدمات را مستقیماً از وب‌سایت خود بفروشید، فروشگاه‌های بیزی لوک همه ابزارهای بازاریابی و بازرگانی را که برای بازاریابی و فروش مؤثر محصولات خود نیاز دارید، ارائه می‌دهند، همه در یک مکان.

مرحله ششم آموزش طراحی سایت، طراحی وب سایتی را انتخاب کنید که متناسب با برند شما باشد

وب سایت شما یکی از بهترین ابزارهایی است که برای ایجاد برند خود دارید. تمام عناصر اصلی هویت برند را برجسته می کند:

  • لوگوها
  • تایپوگرافی
  • رنگ
  • دسته بندی
  • محتوای مکتوب

ظاهر وب سایت شما هر یک از این عناصر را در هم می آمیزد، از جمله دسته بندی، تا زمانی که نوعی صفحه محصولات یا خدمات با تصاویر داشته باشید. آنها با هم شخصیت برند شما را به نمایش می گذارند.

هویت شما باید ثابت باشد، به خصوص زمانی که کسب و کار شما جدید است و در حال ساختن برند خود هستید. مشتریان شما همانطور که با یک برند جدید آشنا می شوند، شما را می شناسند، یاد می گیرند که چه چیزی را باید انتظار داشته باشند و چیزهایی مانند لوگو، فونت و گرافیک شما را تشخیص می دهند.

ظاهر و احساس ثابت وب این روابط را ایجاد می کند و در عین حال به جذب مشتریان جدید به برند شما کمک می کند. مردم احساس می‌کنند که به سمت زیبایی‌شناسی برندهای مختلف، از سبک گرافیکی گرفته تا طرح‌بندی رنگ، جذب می‌شوند. حتی بسته به رسمی یا غیررسمی بودن، معاصر یا کلاسیک بودن و غیره با افراد مختلف ارتباط برقرار خواهید کرد.

هنگامی که وب سایت خود را از طریق بیزی لوک می سازید، می توانید از بین طیف گسترده ای از طرح های قالب، فونت های مورد تایید طراح و پالت های رنگی را انتخاب کنید. شما می توانید فونت و طرح رنگ را مطابق با زیبایی برند خود سفارشی کنید.

نکته ظلایی: رنگ، فونت و سبک گرافیکی را در تمام صفحات فرود خود یکسان نگه دارید. هنوز هم می‌توانید طرح‌بندی و انتخاب تصویر را تغییر دهید، اما به این ترتیب، هویت برند شما ثابت می‌ماند.

مرحله هفتم آموزش طراحی سایت، صفحات خود را بسازید

هنگامی که مجموعه زیبایی شناختی خود را تهیه کردید، می توانید شروع به ساخت صفحات فرود مختلف خود کنید. این یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های ایجاد یک وب‌سایت است.

هدف اصلی شما این است که سایت را بصری، آسان برای پیمایش و توصیفی از تجارت خود کنید. منوی پیمایش خود را بسازید تا بازدیدکنندگان بتوانند صفحات مورد نظر شما را به سرعت پیدا کنند. از منوهای کشویی استفاده کنید تا نوار خیلی شلوغ نشود. برای مثال، اگر چندین سرویس دارید، آنها را در زیر عنوان کشویی «سرویس‌ها» قرار دهید.

همیشه یک عنوان توصیفی در بالای هر صفحه داشته باشید تا بازدیدکنندگان بدانند به چه چیزی نگاه می کنند. عبارت‌های خلاقانه خوب است، اما مطمئن شوید که پیام به گوش می‌رسد. این برای تمام محتوایی که در بالای «تا» ظاهر می‌شود مهم است، آن خط نامرئی در صفحه‌ای که آنچه را که ابتدا می‌بینید به آنچه باید برای دیدن آن پیمایش کنید، تقسیم می‌کند.

تمام تلاش خود را بکنید تا مهم ترین اطلاعات و پیام های کلیدی را در بالای صفحه نگه دارید. جزئیات بیشتر می تواند در زیر صفحه قرار گیرد، اما طرح را تمیز و بدون درهم و برهمی نگه دارید.

همچنین بخوانید!!!  تقسیم بندی مخاطب در بازاریابی چیست؟ آموزش 10 ها نکته جامع

اگر یک فراخوان برای کال تو اکشن (CTA) دارید، مکانی واضح برای آن پیدا کنید. بسیاری از افراد برای یافتن CTA به پایین صفحه اسکرول می کنند، اما گاهی اوقات در بالای صفحه بهتر است.

مرحله هشتم آموزش طراحی سایت، لینک پرداخت خود را به وب سایت متصل کنید

ایجاد درگاه پرداخت، از روش های متعددی انجام پذیر است. بسته به بانکی که می خواهید آن را متصل کنید و یا از چه طریقی وب سایت خود را می سازید، متفاوت است. در مقالات دیگر آموزش ساخت درگاه پرداخت را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

مرحله نهم آموزش طراحی سایت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو چیزی است که هر صاحب وب سایت تجاری باید به آن فکر کند. این تمرین ایجاد و بهینه سازی محتوای شما برای ارتباط با روشی است که مشتریان بالقوه شما برای محصولات یا خدمات شما در موتورهای جستجو، سرچ می کنند.

هر موتور جستجو الگوریتم متفاوتی دارد، اما گوگل تقریباً 92 درصد از جستجوها را انجام می دهد، بنابراین هوشمندانه ترین کار برای بهینه سازی برای گوگل است. هر زمان که شخصی جستجویی انجام دهد، گوگل صفحات وب را که معتقد است معتبرترین و مرتبط با آن جستجو هستند را به آنها نشان می دهد. دوست داشتن جستجوی محتوای خود به معنای ایجاد محتوایی است که گوگل می خواهد به همه نشان دهد.

قوانین سئو همیشه در حال تغییر هستند، اما دو چیز به طور مداوم مهم است: کلمات کلیدی و محتوای با کیفیت. کمی وقت بگذارید و در مورد کلمات کلیدی که افراد برای یافتن محصولات یا خدماتی مانند شما در موتورهای جستجو استفاده می کنند تحقیق کنید تا محتوای شما را بر اساس آن سفارشی کنید. محتوای شما باید منحصر به فرد و توصیفی باشد.

بک لینک ها – پیوندهایی به سایت شما از سایت های دیگر – نیز مهم هستند، اما ساختن آنها زمان می برد. به محض اینکه یک وب سایت دارید، از رسانه های اجتماعی خود به آن لینک دهید و فالوورهای خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند. همچنین می توانید از مخاطبان خود دعوت کنید تا محصولات و خدمات شما را در رسانه های مختلف بررسی کنند تا بک لینک بیشتری دریافت کنید.

نکته طلایی: موتورهای جستجوی امروزی می دانند که 59٪ از بازدیدهای موتورهای جستجوی ایالات متحده در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، بنابراین آنها سایت هایی را که سازگار با موبایل هستند در اولویت قرار می دهند. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به راحتی قابل مشاهده و پیمایش از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها هستند.

بک لینک چیست؟
بک لینک چیست؟

مرحله دهم آموزش طراحی سایت، لینک های صفحات و پیوندهای خود را بررسی کنید و وب سایت خود را منتشر کنید

وب سایت خود را تست کنید لینک های داخلی شما باید در اولویت باشند. این پیوندها نحوه یافتن کاربران شما و همچنین خزنده‌های سایت گوگل است که بخش‌های مختلف سایت شما را پیدا می‌کنند و اگر کار نکنند، کاربران شما و گوگل ممکن است متوجه وجود آن صفحات دیگر نشوند.

در مرحله بعد، بک لینک هایی را که از سایت هایی که تحت کنترل شما هستند، مانند صفحه فیس بوک یا بیوگرافی اینستاگرام شما، بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که اگر پیوندهایی به سایت های شخص ثالث وجود دارد، به صفحات فعال بروند. لینک های غیر فعال می توانند سایت شما را حرفه ای تر جلوه دهند و به تجربه کاربران شما لطمه بزنند.

اگر مراحل بالا را دنبال کرده اید، وب سایت جدید شما اکنون برای دنیا آماده است! یک بار دیگر آن را تکرار کنید تا مطمئن شوید که همه چیز همانطور که می خواهید به نظر می رسد. اگر می توانید، اجازه دهید شخص دیگری به آن نگاه کند و کمی روی آن کلیک کند، تا نظر دومی در مورد اینکه چقدر خوب کار می کند، دریافت کنید. به یاد داشته باشید، اگر از وب سایت بیزی لوک استفاده می کنید، ایجاد تغییرات آسان است، بنابراین از انجام برخی تغییرات نهایی نترسید.

اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، ادامه دهید و روی انتشار کلیک کنید!

نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش