تبلیغات یوتیوب | راه اندازی تبلیغات ویدئویی جهانی

اشتراک مطلب

بهینه سازی تبلیغات یوتیوب

فهرست مطالب

تبلیغات ویدیویی که در سراسر یوتیوب ظاهر می شوند. از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب است، تبلیغات یوتیوب بسیاری از ویژگی های اصلی تبلیغات گوگل را به اشتراک می گذارد، اما با یک تفاوت بزرگ: آنها ویدئو هستند. آگهی‌ها می‌توانند قبل، در حین یا بعد از ویدیویی که شخصی در حال تماشای آن است پخش شود. برخی از قالب‌های تبلیغات YouTube را می‌توان پس از پخش برای چند ثانیه توسط بینندگان نادیده گرفت. بقیه غیر قابل رد شدن هستند تبلیغات یوتیوب بر اساس طول و مکان آنها می تواند پرداخت به ازای مشاهده (PPV) یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) باشد.

تبلیغات یوتیوب چیست؟

 

تبلیغات یوتیوب، یکی از انواع تبلیغات ویدیویی هستند که در وب‌سایت و برنامه شبکه ای و همچنین در سایت‌های شریک آن به نام Google Display Network (GDN) ظاهر می‌شوند. از آنجایی که یوتیوب بخشی از گوگل است، تبلیغ‌کنندگان آن از عمق داده‌های کاربر گوگل سود می‌برند. این اطلاعات – که از تاریخچه جستجوی Google بینندگان و عادات تماشای YouTube آنها جمع آوری شده است – می تواند برای تمرکز محدود یک کمپین تبلیغاتی استفاده شود. هدف‌پذیری چیزی است که تبلیغات یوتیوب را بسیار جذاب می‌کند، زیرا تبلیغات ویدیویی شرکت شما را می‌توان در کنار ویدیوهای مرتبط YouTube که میلیون‌ها نفر برای سرگرمی یا آموزش انتخاب می‌کنند برای تماشای آن انتخاب کنند، نمایش داده شود.

انواع تبلیغات ویدیویی یوتیوب

3 فرمت تبلیغات ویدیویی یوتیوب گزینه های موقعیت و طول متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد هر یک در زیر بخوانید تا بتوانید بهترین تطابق را با اهداف ارتقای خود پیدا کنید.

تبلیغات TrueView

تبلیغات TrueView برای ایجاد آگاهی و کسب در معرض دید خوب هستند. یوتیوب 2 نوع تبلیغات TrueView را ارائه می دهد:

تبلیغات جستجو ویدیوی TrueView در YouTube ظاهر می‌شود، جایی که افراد محتوای ویدیویی را جستجو می‌کنند. این ممکن است در نتایج جستجوی یوتیوب، در صفحه اصلی YouTube، یا در نوار کناری سمت راست در کنار یک ویدیوی مرتبط باشد. آنها با یک مربع کوچک و زرد علامت گذاری شده اند که آنها را به عنوان یک تبلیغ مشخص می کند.

بر خلاف سایر قالب‌های تبلیغات یوتیوب، تبلیغات اکتشافی ویدیویی از افراد می‌خواهد که روی آن‌ها کلیک کنند تا شروع به مشاهده کنند. این باعث می‌شود که تبلیغات جستجو ویدیوی TrueView در به نمایش گذاشتن سرنخ‌های با پتانسیل بالا عالی باشد. از این گذشته، اگر شخصی تصمیم بگیرد روی تبلیغ شما کلیک کند، این یک سیگنال قوی است که نشان می دهد به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند است.

تبلیغات درون جریانی TrueView قبل، در طول یا بعد از ویدیویی که شخصی در یوتیوب یا در سراسر GDN تماشا می‌کند پخش می‌شود. به‌عنوان یک تبلیغ‌کننده، می‌توانید متن تماس برای اقدام (CTA) را روی تبلیغات درون جریانی قرار دهید یا در برخی موارد، حتی پس از پایان آگهی، بنر همراه را در کنار آگهی نشان دهید.

زمانی که شخصی آماده تماشای ویدیوی یوتیوب دیگری باشد، تبلیغات ظاهر می‌شوند و به‌طور خودکار شروع به پخش می‌کنند. بعد از چند ثانیه می توان آنها را نادیده گرفت. شما برای تبلیغات حذف شده پولی پرداخت نمی کنید، اما اگر تبلیغات شما چیزی جز رد شدن دریافت نمی کند، ممکن است به عنوان کیفیت پایین علامت گذاری شود، به این معنی که برای نمایش آن ها در مقابل بینندگان باید هزینه بیشتری بپردازید. این یک دلیل عالی برای اطمینان از جذابیت محتوای ویدیوی شما است.

همچنین بخوانید!!!  ایده های تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی | 10 ها ایده ناب تبلیغات

تبلیغات ضربه گیر یوتیوب

تبلیغات بامپر کوتاه ترین گزینه تبلیغات ویدیویی یوتیوب است که تنها تا 6 ثانیه اجرا می شود. آنها غیرقابل رد شدن هستند و می توانند قبل، در حین یا بعد از ویدیوی دیگری در YouTube و در سراسر GDN پخش شوند. مختصر بودن تبلیغات بامپر آنها را برای تبلیغات سریع به عنوان بخشی از یک کمپین ویدیویی بزرگتر مناسب می کند. به عنوان مثال، برخی از تبلیغ کنندگان یوتیوب از این قالب برای تقویت آگاهی از برند با ایجاد تبلیغات طولانی‌تر برای معرفی شرکت خود به بینندگانی که برای اولین بار استفاده می‌کنند، و تبلیغات باپر مکمل برای تقویت پیام برند خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات غیر قابل رد شدن

تبلیغات غیرقابل رد شدن، که گاهی اوقات تبلیغات پیش از پخش نامیده می‌شوند، می‌توانند قبل، در حین یا پس از تماشای یک ویدیو اجرا شوند. مدت زمان تبلیغات در ایالات متحده و سایر نقاط جهان تا 15 ثانیه و در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، مکزیک، هند، مالزی و سنگاپور حداکثر 20 ثانیه است. آنها می توانند در YouTube و در سراسر GDN ظاهر شوند. تبلیغات غیر قابل پرش به شما این امکان را می دهد که داستان کامل تری نسبت به سایر تبلیغات و برای مخاطبان اسیر بیان کنید.

در حالی که این یک فرصت عالی برای تعمیق رابطه یا درک یک نفر از شرکت شما است، باز هم بیان یک داستان خوب مهم است. «خوب» به معنای آموزشی، سرگرم کننده و هدفمند است. مخاطرات بالا هستند. اگر هر کدام را از دست بدهید، بینندگان کلیک می‌کنند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، مردم ممکن است تبلیغات شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

چگونه یک تبلیغ یوتیوب راه اندازی کنیم

مراحل زیر می تواند شما را برای شروع قوی در YouTube آماده کند. پس از آپلود تبلیغ خود در YouTube، مطمئن شوید که کمپین شما به درستی توسط:

  1. پیوند دادن گوگل ادوردز به کانال یوتیوب شما.
  2. در داشبورد AdWords خود، روی «+» کلیک کرده و «کمپین جدید» را انتخاب کنید.
  3. انتخاب یک هدف کمپین از بین گزینه های از پیش تعیین شده – برای مثال، “آگاهی از برند” یا “سرنخ های جدید”. این فهرستی از انواع کمپین موجود را ارائه می دهد. “ویدیو” را انتخاب کنید.
  4. انتخاب قالب تبلیغات YouTube (TrueView، غیر قابل رد شدن و غیره).
  5. نام کمپین و بودجه خود را وارد کنید. در بیشتر موارد، شما بودجه خود را بر اساس هزینه هر بازدید (CPV) تنظیم می کنید. حداکثر مبلغی را که می‌خواهید برای هر نمایش بپردازید انتخاب کنید یا میانگین روزانه را هدف قرار دهید. همچنین گزینه ای برای افزایش یا کاهش قیمت پیشنهادی خود برای تبلیغات ارائه شده در دستگاه های تلفن همراه خواهید داشت.
  6. وارد شدن به شبکه هایی که می خواهید تبلیغ شما در آن نمایش داده شود. گزینه‌ها شامل ویدیوهای YouTube و نتایج جستجو و همچنین ویدیوهایی است که در سراسر GDN نشان داده می‌شوند.
  7. محدود کردن مخاطبان هدف
  • مناطق جغرافیایی و زبان هایی را که می خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید.
  • بر اساس اطلاعات جمعیتی مانند سن و درآمد و همچنین علایق مخاطب مانند ورزش و فناوری فیلتر کنید.
  • افرادی را هدف قرار دهید که از وب‌سایت‌های خاصی بازدید کرده‌اند یا از طریق عادت‌های جستجوی خود نشان داده‌اند که به پیشنهادی مانند شما علاقه‌مند هستند.
  • با مشخص کردن سیستم عامل ها، دستگاه ها و اپراتورها، هدف خود را در دستگاه های تلفن همراه اصلاح کنید.
  • اگر می‌خواهید از هدف‌یابی حتی دقیق‌تر سود ببرید، کانال‌ها یا ویدیوهای YouTube خاصی را انتخاب کنید که می‌خواهید تبلیغات شما در آن‌ها اجرا شود.
همچنین بخوانید!!!  بک لینک چیست؟ آموزش جامع بک لینک - بیزی لوک

8. اختصاص تبلیغاتی که می خواهید اجرا کنید به کمپین خود.
9. استفاده از تنظیمات پیشرفته برای تنظیم تاریخ شروع و پایان کمپین و حداکثر نمایش روزانه.

بهینه سازی تبلیغات ویدیویی یوتیوب شما

 

هنگامی که کمپین خود را در YouTube راه اندازی کردید، با این شیوه ها شتاب ایجاد کنید.

فراتر از جمعیت شناسی فکر کنید

در حالی که می تواند برای هدف قرار دادن تبلیغات شما برای افراد بر اساس سن، مکان یا جنسیت کار کند، ممکن است با تمرکز بر رفتارها و علایق، سرنخ های با کیفیت بالاتری پیدا کنید. به عنوان مثال، شخصی که به طور مکرر از وب سایت های قایقرانی بازدید می کند، نسبت به کسی که در نزدیکی آب زندگی می کند، شانس بهتری خواهد داشت.

با کسب تجربه در مورد بالاترین بینندگان بالقوه یوتیوب خود، می توانید موضوعات مرتبط با آگهی خود را که در گذشته عملکرد ضعیفی داشته اند، حذف کنید. همچنین می‌توانید آگهی خود را با صفحات مرتبط در GDN مطابقت دهید یا تبلیغات را برای دسترسی به افرادی که در گذشته با شرکت شما مرتبط بوده‌اند هدف قرار دهید.

به صورت مستقیم عمل کنید

فراخوان‌های ویژه (CTA) را در تبلیغات یوتیوب خود بگنجانید تا بینندگان را به مرحله‌ای که می‌خواهید بروند هدایت کنید. CTAهای معمولی شامل بازدید از سایت شما، درخواست اطلاعات بیشتر یا تماس با فروش، ثبت نام در یک رویداد یا ثبت سفارش است. از CTAهای عمومی مانند “اینجا کلیک کنید” اجتناب کنید زیرا CTAهای خاص هر بار از آنها بهتر عمل می کنند. همچنین می‌توانید با گنجاندن یک پیشنهاد ویژه، به طور ایده‌آل برای مدت زمان محدود، پاسخ‌ها را افزایش دهید تا احساس فوریت ایجاد کنید. برای تبلیغات طولانی‌تر YouTube، یک صفحه پایانی، یک تصویر نهایی را در ویدیوی خود قرار دهید که عملکردی را که می‌خواهید مردم انجام دهند را به به آنها نشان دهد.

ردیابی تبدیل را تنظیم کنید

کمی کد رهگیری به نام تگ را در پشت صحنه در وب سایت خود اضافه کنید تا ببینید پس از کلیک بینندگان بر روی تبلیغات یوتیوب شما چه اتفاقی می افتد. این به شما می گوید که کدام تبلیغات با ارزش ترین فعالیت را هدایت می کنند و کدام یک عملکرد ضعیفی دارند. می توانید از این اطلاعات برای تمرکز بر روی تبلیغاتی که بهترین نتایج را ارائه می دهند، استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که یک CTA خاص باعث ارسال فرم های بیشتری می شود، یا اینکه تبلیغاتی که برای یک منطقه خاص هدف قرار می گیرند باعث فروش بیشتر می شوند.

همچنین بخوانید!!!  BIMI چیست؟ راهنمای جامع بازاریابی - بیزی لوک

فرآیند مناقصه را درک کنید

مبلغی که برای تبلیغات یوتیوب پرداخت می کنید بر اساس نوع تبلیغ و میزان موفقیت آن است. برای تبلیغات قابل رد شدن، هر زمان که بیننده ای روی CTA شما کلیک کند، حداقل 30 ثانیه آن را تماشا کند یا آگهی شما را تا آخر ببیند (اگر کوتاهتر از 30 ثانیه باشد، YouTube از شما هزینه می گیرد). هزینه‌های تبلیغات غیرقابل رد شدن و تبلیغات بامپر به ازای هر 1000 نمایش (CPM) دریافت می‌شود—در این مورد در یک لحظه بیشتر می‌شود. وقتی شخصی برای تماشای ویدیوی شما کلیک می‌کند، بدون در نظر گرفتن مدت زمانی که تماشا می‌کند (CPV)، YouTube برای تبلیغات جستجو ویدیوی TrueView هزینه دریافت می‌کند.

مبلغی که در نهایت برای تبلیغات خود می پردازید بستگی به مبلغ پیشنهادی شما برای هر بازدید یا 1000 نمایش دارد. به خاطر داشته باشید که قیمت پیشنهادی شما برای هر بازدید همیشه قیمتی نیست که می‌پردازید، بلکه حداکثر قیمتی است که مایل به پرداخت آن هستید. هزینه واقعی شما 1 پنی بالاتر از کمترین قیمتی است که شخص دیگری مایل به پرداخت است. یک مثال می تواند کمک کند. فرض کنید CPV خود را 0.30 دلار تعیین کرده اید، اما بالاترین پیشنهاد بعدی 0.20 دلار است، برای هر بازدید فقط 0.21 دلار از شما دریافت می شود.

به طور کلی، هرچه مخاطبان خود را محدودتر هدف قرار دهید، باید آمادگی بیشتری برای پرداخت داشته باشید. ممکن است برای یافتن مبلغ مناسب برای پیشنهاد، مقداری آزمایش لازم باشد. قیمت‌های بسیار پایین ممکن است مانع از اجرای آگهی‌های شما به دفعات مورد نظر شما شود و ممکن است متوجه شوید که قیمت‌های بالاتر به تبلیغات شما کمک می‌کند در موقعیت‌های بهتری ظاهر شوند.

معیارهای خود را نظارت کنید

با معیارهای مختلفی که می‌توانید پیگیری کنید تا با عملکرد کمپین همگام شوید. نرخ مشاهده و CPV مکان های خوبی برای شروع هستند. نما به این صورت تعریف می شود که شخصی حداقل 30 ثانیه یا تا پایان تبلیغ شما را تماشا می کند (هر کدام کوتاهتر است)، یا شخصی که روی تبلیغ شما کلیک می کند. نرخ بازدید شما این رقم تقسیم بر تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما ظاهر شده است. به طور کلی، تبلیغات کوتاه‌تر معمولاً نرخ بازدید بالاتری دارند. نرخ بازدید بالا نشان می دهد که هدف گذاری ویدیو و مخاطب شما در وضعیت خوبی قرار دارد.

همانطور که شروع به ردیابی این اطلاعات در تبلیغات مختلف می کنید، خواهید آموخت که چه چیزی برای رسیدن به اهداف شما بهترین کار را دارد. همچنین متوجه خواهید شد که کدام تبلیغات YouTube بهترین عملکرد شما را دارند، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که چگونه بودجه خود را خرج کنید. تغییر استراتژی پیشنهاد، هدف‌گیری و خلاقیت ویدیویی ممکن است به بهبود نتایج شما کمک کند.

YouTube خود را فعال کنید

نتیجه نهایی؟ تبلیغات یوتیوب می تواند راهی مقرون به صرفه برای دریافت پیام شما در مقابل افرادی باشد که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. بسیار قابل تنظیم است و به منابع داده غنی Google متصل است.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه

    همین الآن شغلتو ثبت کن

    فقط برای 4000 شغل اول

    997 تومان

    روز
    ساعت‌
    دقیقه
    ثانیه
    خدمات سئو سایت برای افزایش فروش