سیستم مدیریت یکپارچه سازی خدمات و محصولات (SIAM)

اشتراک مطلب

سیستم مدیریت یکپارچه سازی محصولات و خدمات

فهرست مطالب

فناوری اطلاعات و سیستم یکپارچه سازی خدمات مانند سیستم یکپارچه سازی بیزی لوک یکی از پر تقاضاترین صنایع در دنیای امروزی است که به سرعت در حال تغییر است. به سختی می توانید هر سرویسی را پیدا کنید که تا حدودی به فناوری اطلاعات وابسته نباشد. حتی ابتدایی ترین کارهای کشاورزی که قبلاً 100% دستی بودند، اکنون از فناوری استفاده می کنند و بهره وری و کارایی را در این فرآیند بهبود می بخشند.

ده یا بیست سال پیش، کارمند IT معمولی شما یک متخصص عمومی ماهر بود که می‌توانست با اطمینان به هر چیزی که مبتنی بر فناوری است دست بزند. در سال 2021 دیگر چنین نیست. ما اکنون برای روشن نگه داشتن چراغ‌ها و نوآوری‌ها به متخصصان با تمرکز محدود متکی هستیم. حتی بزرگ‌ترین سازمان‌هایی که بیشترین بودجه فناوری اطلاعات را دارند، برای توجیه حفظ مهارت‌های تخصصی که به ندرت استفاده می‌شوند در سازمان خود تلاش خواهند کرد.

این بدان معنی است که ما باید این متخصصان را از طریق یک مدل برون سپاری به اشتراک بگذاریم، بنابراین بهترین ارزش را برای سازمان های خود ارائه می دهیم.

برای شروع یکپارچه سازی کل اطلاعات کسب و کار خود در بیزی لوک و ثبت آگهی شغلی اینجا کلیک کنید.

برون سپاری در سیستم یکپارچه سازی خدمات

برای برخی افراد، “برون سپاری” کلمه بدی است. برخی آن را راهی برای خلاصی سازمان ها از کارکنان و جایگزینی آنها با منابع قراردادی می دانند. هرگونه اشاره به برون سپاری به عنوان یک تهدید برای تیم داخلی IT تلقی می شود.

قطعا برون سپاری بدون ریسک نیست. اما ترجیح می دهم به آن به عنوان یک فرصت فکر کنم، فرصتی که هر دوی شما در آن هستید:

  • به تیم خود اجازه دهید روی آنچه در آن خوب هستند تمرکز کنند.
  • یادگیری مهارت های جدید از یک متخصص خارجی.

برون سپاری به سادگی در موقعیت های مختلف معنا پیدا می کند. در مورد توانایی کم ارزش فناوری اطلاعات کالا، دلایل قانع کننده ای برای استفاده از طرف های خارجی به عنوان تامین کننده وجود دارد. بسیار معقول‌تر است که مسئولیت در این فضا را به یک ارائه‌دهنده متخصص برون سپاری کنید و به شما اجازه می‌دهد تا با کسب‌وکار اصلی خود ادامه دهید، در حالی که آن‌ها از امور خود مراقبت می‌کنند.

وقتی به قابلیت های تخصصی IT که به ندرت استفاده می شوند نگاه می کنید، صرف هزینه برای منابع گران قیمت داخلی که فقط در موارد نادر مورد استفاده قرار می گیرند، منطقی نیست. در عوض، بسیار بهتر است که این قابلیت را به مشاغلی برون سپاری کنید که این مسئولیت روزانه آنهاست. آنها تجربه و درک بیشتری از سیستم هایی که شما استفاده می کنید خواهند داشت.

بخش‌های موفق فناوری اطلاعات از ترکیبی از برون‌سپاری و بخش سازمانی درونی استفاده می‌کنند و از بهترین منابع استفاده می کنند. کلید موفقیت این است که بتوانید:

  • منابع داخلی و خارجی خود را به طور موثر و کارآمد هماهنگ کنید.
  • بهترین نتایج را برای سازمان خود فراهم کنید.

راه حل های مدیریت یکپارچه سازی خدمات و محصولات (SIAM)

این هماهنگی همان چیزی است که سیستم های یکپارچه سازی و مدیریت خدمات (SIAM) برای فعال کردن آن طراحی شده اند.

SIAM یک مدل خدمات برون سپاری است که برگرفته از موفقیت شرکت های بزرگ در سراسر جهان است. این اصطلاح را می توان به جای یکپارچه سازی خدمات چند منبعی (MSI) استفاده کرد. گاهی اوقات به آن SIAM/MSI نیز گفته می شود. هر یک از نام های فوق مناسب است. در هسته خود، SIAM راهنمایی در مورد عملکرد خوب در مدیریت چندین تامین کننده خدمات IT ارائه می دهد.

در بخش‌های IT که به طور سنتی اداره می‌شوند، متخصصان داخلی آموزش دیده برای نظارت بر عملکردهای مختلف مانند کارایی شبکه یا مدیریت پایگاه داده انتخاب می‌شوند. این متخصصان ممکن است لازم بدانند که برخی از الزامات را به فروشندگان برون سپاری کنند و کارهای باقی مانده را در خانه تکمیل کنند.

همچنین بخوانید!!!  متاورس (Metaverse) چیست؟ جهان موازی و مجازی

یک مثال ممکن است یک بخش فناوری اطلاعات باشد که اجرای یک پایگاه داده جدید را به یک فروشنده خارجی برون سپاری می کند اما داده ها، آموزش و پذیرش کاربر را در داخل مدیریت می کند.

این رویکرد تکه تکه می تواند منجر به یک استراتژی مدیریت فروشنده از هم گسیخته شود، بر اساس این فرض که شما می توانید فروشندگان را بر اساس نیاز به کار وارد کنید تا هر طور که آنها صلاح بدانند بدون جهت و نظارت مدیران IT داخلی. این رویکرد می تواند بسیار مشکل ساز باشد – هیچ نقطه نظارتی بر این فروشندگان وجود ندارد.

برای مثال، یافتن فروشنده‌های منفرد که قراردادهای متعددی با بخش‌های مختلف یک سازمان دارند، با شرایط و هزینه‌های متفاوت، به هیچ وجه غیرعادی نیست.

مدیریت فناوری اطلاعات ممکن است تصمیم بگیرد که تمام کارهای خارجی خود را به یک فروشنده برون سپاری کند. اما مشکل این است که اکثر راه حل های تک فروشنده برای رسیدگی به هر مشکل IT مجهز نیستند. این بدان معنی است که فروشنده ممکن است در نهایت برخی از کارها را به اشخاص ثالث قرارداد فرعی دهد که به سازمان استخدام کننده پیشنهاد می دهد:

  • شفافیت خیلی کم
  • کنترل کیفیت بسیار کم

خارج از این مدل ها بود که SIAM متولد شد. این یک فرآیند استراتژیک است که به بخش فناوری اطلاعات چارچوبی را می دهد که برای مدیریت کارآمد چندین فروشنده برای دستیابی به اهداف سازمانی با نظارت کامل بر فرآیند و با اقدامات کنترل کیفیت مناسب لازم است.

چند منبعی می تواند مشکلات شما را حل کند

استفاده از SIAM برای مدیریت و یکپارچه سازی محصولات و خدمات یک قابلیت فناوری اطلاعات چند منبعی می تواند بسیاری از مسائلی را که سازمان فناوری اطلاعات امروزی با آن مواجه است حل کند. اگر هر یک از مشکلات ذکر شده در اینجا را دارید یا در حال حاضر دارید، وقت آن است که رویکرد مبتنی بر SIAM را برای مدیریت فروشنده خود بررسی کنید:

  • مشخص نبودن وظایف در میان فروشندگان
  • عدم همکاری و هماهنگی بین فروشندگان
  • مسئولیت پذیری کم و عدم شفافیت فرآیندهای فروشنده و معیارهای تکمیل
  • رهبری به دلیل فقدان نوآوری در میان فروشندگانی که مشتاق انجام یک قرارداد هستند، دلسرد شده است
  • گزارش در مورد تضمین کیفیت برای فروشندگان پرهزینه و کار فشرده است
  • شما نیاز روزافزونی به ارائه تعدادی از خدمات فناوری اطلاعات متنوع دارید
  • شما شاهد افزایش پیچیدگی خدماتی هستید که باید ارائه دهید
  • شما نیازهای عملیاتی 24 ساعته دارید
  • شما شاهد افزایش انتظارات مشتریان داخلی و خارجی هستید
  • شما در حال حاضر هیچ استاندارد مشخصی برای اندازه گیری عملکرد فروشگاه خود ندارید

اگر هر یک از این عبارات برای شما آشنا به نظر می رسد، زمان آن فرا رسیده است که نحوه مدیریت مجموعه فعلی فروشندگان خود را مرور کنید و مدل SIAM مکان بسیار خوبی برای شروع است.

اطمینان از اینکه سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات راه حل محور است

اگر می‌خواهید استراتژی برون‌سپاری فناوری اطلاعات خود را تغییر دهید، باید اطمینان حاصل کنید که در حال ایجاد تغییر برای بهتر شدن هستید، نه فقط به خاطر تغییر. اگر برای درک کامل سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات SIAM که قصد استفاده از آن را دارید وقت نمی گذارید، می توانید به سادگی یک مجموعه از مشکلات را با دیگری تعویض کنید.

مهم است که مدل های SIAM را بر اساس نیازهای خود تأیید کنید و روش کار مناسب را انتخاب کنید. اگر این کار را انجام ندهید، با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد:

  • SIAM گرانتر از سود دریافتی است
  • هیچ سودی دریافت نمی شود
  • کیفیت خدمات بدتر می شود
  • مدل SIAM انتخاب شده مقیاس مناسبی ندارد
  • مدل SIAM که شما استفاده می کنید باعث افزایش نیاز به منابع پرهزینه شرکت می شود

این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

  • عدم اجماع و درک مدیریت در مورد فعالیت ها، رویکرد و کاربرد سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات
  • عدم درک توانایی های ارائه دهندگان نرم افزار SIAM و راه حل های ارائه شده توسط آنها
  • معیارهای ناقص یا غایب برای تعیین موفقیت SIAM
  • آموزش ناکافی ادغام کنندگان خدمات داخلی
همچنین بخوانید!!!  معرفی 5 تا از بهترین شرکت های خدمات تجزیه و تحلیل بازاریابی

داشتن درک روشنی از بهترین عملکرد برای SIAM و مدل‌های مختلف موجود به شما این امکان را می‌دهد تا به طور موثر خطراتی را که ممکن است برای کسب و کارتان پرهزینه باشد کاهش دهید.

انتخاب مدل مناسب سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات SIAM

سیستم مدیریت یکپارچه سازی محصولات و خدمات
سیستم مدیریت یکپارچه سازی محصولات و خدمات

چهار مدل متداول سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات (SIAM) وجود دارد که برای اکثر موقعیت‌ها مناسب است و شما باید مدلی را انتخاب کنید که برای موقعیت شما بهترین کار را دارد. این تصمیم تحت تأثیر موارد زیر خواهد بود:

  • سطح تخصص SIAM در سازمان شما
  • پیچیدگی سیستم هایی که شما مدیریت می کنید
  • توانایی و در دسترس بودن خدمات تخصصی SIAM

بیایید به طور خلاصه به چهار مدل SIAM نگاه کنیم.

یکپارچه کننده خدمات داخلی

 

در این مدل، کنترل فروشندگان مختلف در سازمان شما باقی می ماند. این می تواند یک مدل مقرون به صرفه باشد. با این حال، اگر شخصی که مسئولیت مدیریت این مدل را بر عهده دارد، در یکپارچه سازی خدمات ماهر نباشد، یا از اختیارات کافی برخوردار نباشد، بعید است که مزایای مورد انتظار را ارائه دهد.

یکپارچه ساز خدمات خارجی

در این مدل، یکپارچه‌ساز خدمات مستقل و متخصص مسئول مدیریت تمام روابط فروشنده از جانب شماست. آنها تجربه قابل توجهی در مدیریت فروشنده خواهند داشت.

نقطه ضعف این روش کار این است که هزینه استخدام یک شرکت متخصص بالا خواهد بود، اگرچه مزایای داشتن یک تیم مدیریت با تجربه و مستقل می تواند به اندازه کافی قابل توجه باشد که سرمایه گذاری را ارزشمند کند.

یکپارچه کننده خدمات ترکیبی

این مدل مدل‌های یکپارچه‌ساز خدمات داخلی و خارجی را با هم ترکیب می‌کند و احتمالاً یک منبع داخلی گروهی از فروشندگان کوچک‌تر را مدیریت می‌کند و یک شرکت متخصص مسئولیت حیاتی‌ترین روابط فروشنده شما را بر عهده می‌گیرد.

این یک مدل رایج است که ممکن است پس از آن که تیم شما دانش و تجربه خود را در دنیای سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات ایجاد کرد، به یکپارچه‌ساز خدمات داخلی منتقل شود. (دقیقا کاری که بیزی لوک برای شما انجام می دهد)

تامین کننده اصلی به عنوان یکپارچه کننده خدمات

این مدل باعث می شود یکی از تامین کنندگان کلیدی شما مدیریت فروشندگان دیگر را بر عهده بگیرد. این ترتیب باید سطح بالایی از اعتماد بین شما و فروشنده کلیدی شما داشته باشد. در جایی که این اعتماد وجود دارد، این ترتیب می تواند یک روش بسیار موفق برای کار باشد.

تا جایی که ممکن است، ادغام مناطق ضروری در یک رابطه فروشنده مفید است.

به عنوان مثال، به جای استخدام 9 فروشنده برای خدمات رسانی به هر یک از نیازهای زیرساخت فناوری اطلاعات، 3 فروشنده را استخدام کنید که هر کدام سه مورد از نیازها را پوشش می دهند. حتی اگر آنها کار را به صورت فرعی قرارداد دهند، شما قرار است با هر یک از آنها یک قرارداد واحد منعقد کنید که تضمین کننده رعایت استانداردهای کیفیت باشد.

محدوده کنترل

بهترین روش های سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات (SIAM)

استفاده از روش خوب به کسب و کارها این امکان را می دهد تا از خود در برابر هرگونه خطر بالقوه مرتبط با تغییر استراتژی برون سپاری خود محافظت کنند.

یک قرارداد فروشنده ایجاد کنید

قرارداد فروشنده شما سند الزام آور بین شرکت شما و یک تامین کننده است که تضمین می کند که هر دو:

  • انتظارات کاربر نهایی شما برآورده می شود
  • ماموریت شرکت شما در حال پیشبرد است

برخی از مواردی که باید گنجانده شوند عبارتند از:

  • بندهای همکاری بین فروشندگان
  • کتابچه راهنمای مدیریت خدمات با دستورالعمل
  • شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که به تعیین موفقیت رابطه فروشنده کمک می کند
  • ردیابی و واکنش به موقع نسبت به عدم عملکرد در برابر این KPIها برای موفقیت بسیار مهم است، صرف نظر از اینکه شما تصمیم دارید از کدام مدل SIAM استفاده کنید.
همچنین بخوانید!!!  افزونه های هوش مصنوعی کروم در سئو سایت | 7 نکته بسیار مهم

روابط ایجاد کنید

با ایجاد روابط با فروشندگان خود، تجربه را فراتر از یک معامله می گیرید و دیگران را تشویق می کنید تا بر ماموریت برند شما تمرکز کنند. اگر یک رابطه خراب شود، یک طرح پشتیبان با سایر فروشندگان خود دارید که برای رابطه ای که برای تکمیل کار ایجاد کرده اید ارزش قائل هستند.

یک رابطه فروشنده موفق باید برای هر دو طرف مفید باشد: شما نیاز دارید که فروشنده خود موفق باشد. اگر آنها نباشند، سازمان شما در نهایت آسیب خواهد دید.

باید انصاف و سطحی از دادن و گرفتن و درک متقابل وجود داشته باشد، مانند هر رابطه، تجارت یا غیره.

مطمئن شوید که برای یک رویکرد چند فروشنده تنظیم شده اید

این یکی کمی ظرافت بیشتری می خواهد. یک شروع خوب، تعیین لایه ای از مدیریت فروشنده است که در تصمیم گیری در مورد اینکه کدام عملکردها برون سپاری شود، مدیریت روابط فروشنده و اجرای تضمین کیفیت را ارائه می دهد.

این مانند منابع انسانی برای فروشندگان است.

ابزار مناسب را انتخاب کنید

ابزاری را برای سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات خود انتخاب کنید که دارای مدیریت خدمات و عملکرد باشد. ابزار مناسب مطمئن خواهد شد که هیچ شکافی وجود ندارد که بتواند مسئولیت پذیری و شفافیت را قربانی کند.

اگر از بین چندین فروشنده انتخاب می کنید، قبل از تصمیم گیری مطمئن شوید که تمام تفاوت های بین هر پلتفرم را درک کرده اید.

تغییر به سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات

در پایان، هر کسب‌وکاری باید جوانب مثبت و منفی را بسنجید و تصمیم بگیرد که چه رویکردی برای موقعیت فروشگاه خود و الزامات منحصر به فرد IT آن‌ها بهترین است. برخی از سطوح SIAM در محیط پیچیده IT امروزی، که در آن تعداد کمی از سازمان‌ها می‌توانند تمام تخصص مورد نیاز را در داخل خود داشته باشند، ضروری می‌شوند.

برای هر کسب‌وکاری که در تلاش است تا با پیچیدگی وضعیت فناوری اطلاعات خود کنار بیاید، آن‌هایی که نمی‌دانند آیا خروجی‌ای که دریافت می‌کنند تجربه یکپارچه و باکیفیت را برای کاربران نهایی فراهم می‌کند، SIAM گزینه‌ای است که ارزش کاوش را دارد.

با نحوه سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات بیزی لوک بیشتر آشنا شوید

برای برخی از کسانی که در حال بررسی انتقال هستند، ممکن است منطقی باشد که هر یک از اجزای سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات را قبل از جستجو در آن تقسیم بندی کنند. همانطور که گفته شد، بزرگترین مشکلات زمانی رخ می دهد که شرکت ها خود را در سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات غوطه ور کنند، بدون اینکه درک عمیقی از آن داشته باشند.

یک مدل جزء به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا در ابتدای انتقال به یک ارائه‌دهنده سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات، موجودی هر یک از نیازها را در طول مسیر تهیه کنند. این به رهبری در به دست آوردن یک تصویر واضح از عملکرد کلی کمک می کند، بنابراین همه در یک صفحه هستند.

در شکل بصری، یک رویکرد جزء به سیستم یکپارچه سازی خدمات و محصولات ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

هر رویکردی را که انتخاب می کنید، درک تمام خطرات، مزایا و منابع مربوط به یکپارچه سازی و مدیریت خدمات مهم است.

یک انتقال خوب فکر شده، برنامه ریزی دقیق و اجرا شده به مدل SIAM بدون در نظر گرفتن اندازه یا پیچیدگی، مزایایی را برای سازمان شما فراهم می کند. شما مطمئناً:

کارکنان خود را آزاد بگذارید تا روی کسب و کار اصلی خود تمرکز کنند.
صرفه جویی در منابع گرانبها را فقط با پرداخت هزینه خدمات IT که واقعاً نیاز دارید، در زمانی که به آنها نیاز دارید، ذخیره کنید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب بیشتر

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه

    همین الآن شغلتو ثبت کن

    فقط برای 4000 شغل اول

    997 تومان

    روز
    ساعت‌
    دقیقه
    ثانیه
    خدمات سئو سایت برای افزایش فروش