پخش زنده معرفی محصول و خرید مستقیم از فروشگاه آنلاین

اشتراک مطلب

پخش زنده معرفی محصولات و خدمات

فهرست مطالب

پخش زنده معرفی محصول و خرید مستقیم از فروشگاه آنلاین یا به سادگی خرید زنده، یک استراتژی بازاریابی است که در آن یک میزبان، معمولاً یک تأثیرگذار یا یک فرد مشهور، محصولی را از طریق یک ویدیوی زنده تبلیغ می کند. این شبیه به برنامه های تلویزیونی خرید خانگی است که در آن شخص نحوه استفاده از یک محصول را نشان می دهد، اما تمام تعامل بین میزبان و مخاطب، همانطور که از نامش پیداست، کاملا زنده است.

پخش زنده معرفی محصول چیست؟

تفاوت بین خرید پخش زنده و خرید آنلاین سنتی این است که اولی ویرایش نشده است و مخاطب در زمان واقعی با میزبان تعامل دارد. بر خلاف خرید آنلاین سنتی، مشتریان بالقوه ای که می توانند سوال بپرسند یا نظر بدهند، و میزبان یا مجریان می توانند به عنوان مدل یا بررسی یک محصول به آنها بپردازند. این نمایش‌ها معمولاً در اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی مانند فیسبوک، علی بابا، بیزی لوک و اخیراً آمازون پخش می‌شوند.

شما می توانید با ثبت آگهی کسب و کار و مشاغل بیزی لوک، فروشگاه آنلاین خود را در یک روز راه اندازی کنید

ثبت آگهی کسب و کار keyboard_arrow_right

خرید محصولات از طریق پخش زنده ابتدا در چین رایج شد که بیشترین تعداد خریداران آنلاین را در جهان دارد. رهبران صاحب نظر یا اینفلوئنسرها از طریق یک برنامه در یک برنامه زنده شرکت می‌کنند و محصولات مختلف را برای مخاطبان خود توصیف، مدل‌سازی و آزمایش می‌کنند. افرادی که این برنامه‌های زنده را تماشا می‌کنند از سرگرمی‌هایی که میزبان‌های جذاب به ارمغان می‌آورند لذت می‌برند، و نگرانی‌هایی را که ممکن است در مورد محصولی که همانجا مطرح می‌شود، داشته باشند.

همچنین بخوانید!!!  معرفی پر درآمد ترین شغل ها در گوگل مشاغل ایران

در طول این پخش‌های زنده، محتوای بازسازی شده مانند تبلیغات و هدایا نیز معمولاً به بینندگان ارائه می‌شود، اما فقط در یک بازه زمانی مشخص. خرید از طریق پخش مستقیم از این طریق به ویژه مؤثر است زیرا احساس فوریت به دلیل کمبود یا دسترسی محدود مورد تأکید قرار می گیرد. علاوه بر این، هر چه مخاطبان بیشتر تماشا کنند، ترس از کنار گذاشته شدن از یک معامله بالقوه خوب بیشتر می‌شود.

عناصر پخش زنده معرفی محصول و خرید مستقیم از فروشگاه آنلاین

عناصر پخش زنده معرفی محصولات و خدمات
عناصر پخش زنده معرفی محصولات و خدمات

در اینجا برخی از عناصر کلیدی یک ویدیوی پخش زنده معرفی محصول خوب آورده شده است:

  • سکو

پتانسیل خرید مستقیم در حال افزایش است و پلتفرم های تجارت الکترونیک بیشتری شروع به پشتیبانی از این استراتژی کرده اند. نمایش‌های خرید زنده معمولاً در بازاری که عمدتاً از نسل Z و Millennials تشکیل شده است، هم در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک لایو و اینستاگرام و هم در سایت‌های تجارت الکترونیکی مانند تائوبائو و آمازون و بیزی لوک برگزار می‌شوند.

اپلیکیشن Taobao یکی از پلتفرم های تجارت الکترونیک چین با بیشترین تعداد کاربر است، در حالی که غول تجارت الکترونیک آمازون قبلاً پلتفرم پخش زنده خود را به نام Amazon Live عمدتاً برای ساکنان ایالات متحده راه اندازی کرده است. امروزه، توسعه‌دهندگان شروع به ادغام تجارت الکترونیک با رسانه‌های اجتماعی کرده‌اند تا نیازی به دو اپلیکیشن مجزا نداشته باشند.

  • میزبان پخش زنده معرفی محصول

هر کسی می‌تواند میزبان یک نمایش خرید لایو باشد، اما همه نمی‌توانند در انجام این کار موفق باشند. KOL ها، اینفلوئنسرها، و افراد مشهور به دلیل سطح اعتماد مخاطبانشان به آن ها و همچنین ارتباط پذیری آنها، می توانند به ویژه در فروش محصولاتی که به صورت زنده پخش می شوند موثر باشند.

همچنین بخوانید!!!  اسرار سئو سایت آمازون رونمایی شد: 7 نکته طلایی و مهم سئو

هوانگ وی که با نام وییا نیز شناخته می‌شود، یکی از موفق‌ترین میزبان‌های چینی برای خرید استریم زنده با ویدیوهایی است که بیش از 37 میلیون بیننده دارد. او با اطمینان از اینکه همه محصولاتی که وی ارائه می‌کند توسط او و تیم بزرگ 200 نفره‌اش آزمایش می‌شوند، سطح بالایی از اعتماد مخاطبانش به او را حفظ می‌کند. او همچنین زمانی که روی آنتن می‌رود لباس‌های غیر رسمی می‌پوشد تا بتواند ارتباط بهتری برقرار کند. به مخاطبانی که بیشتر از خانه تماشا می کنند.

  • محصولات پخش زنده معرفی محصول

مد و پوشاک بر بازار نمایش های خرید پخش زنده حاکم است، اما موارد دیگری مانند غذا و مبلمان خانه نیز گزینه های محبوبی هستند. قبل از پخش زنده، برخی از میزبان‌ها انتخاب می‌کنند تا پیش‌نمایش یک مورد را برای ایجاد هیجان در اطراف آن پیش از نمایش آن در پایان پخش زنده انتخاب کنند. مردم همچنین به دنبال اقلام گران‌تری مانند خانه‌ها و اتومبیل‌ها هستند، در حالی که Livestream Queen چین، Viya، حتی یک سرویس پرتاب موشک را به قیمت 5.6 میلیون دلار در Taobao فروخت.

  • محتوای ویدیویی در پخش زنده معرفی محصول

در حالی که هدف اصلی فروش محصولات ارائه شده در یک نمایش است، بهترین نمایش‌های خرید زنده از قرعه‌کشی، هدایا و قیمت‌های تبلیغاتی برای ایجاد هیاهو و فوریت در بین مخاطبان خود استفاده می‌کنند. این نمایش‌های خرید مستقیم معمولاً 25 تا 30 دقیقه طول می‌کشند و نمایش‌های طولانی‌تر معمولاً عملکرد بهتری دارند.

خرید با جریان مستقیم به سرعت در حال تغییر روشی است که برندها می توانند از طریق میزبان های مستقر با مشتریان درگیر شوند و شرکت های بیشتری در حال بررسی این پلت فرم هستند. در حالی که هنوز در ایالات متحده نسبتاً جدید است، شرکت های تجارت الکترونیک به دنبال پخش زنده به عنوان وسیله ای برای افزایش فروش در سال های آینده هستند.

همچنین بخوانید!!!  اسرار سئو سایت آمازون رونمایی شد: 7 نکته طلایی و مهم سئو

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را درباره پخش زنده معرفی محصول برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب بیشتر

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

سئو شده توسط بیزی لوک

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه

    همین الآن شغلتو ثبت کن

    فقط برای 4000 شغل اول

    997 تومان

    روز
    ساعت‌
    دقیقه
    ثانیه
    خدمات سئو سایت برای افزایش فروش