چگونه برنامه محتوایی برای خود ایجاد کنیم – 3 گام مهم

اشتراک مطلب

چگونه برنامه محتوایی تهیه کنیم

فهرست مطالب

برای تهیه برنامه محتوایی برای خود با این نکات مربوط به مسئولیت در سال جاری، از بازاریابی خود جلوتر باشید. شما اهداف هوشمندانه (و SMART) برای کسب و کار خود تعیین کرده اید. اکنون زمان آن است که با برنامه ریزی استراتژی محتوای خود اقدام کنید، بنابراین مشتریان شما (و مهمتر از آن، شما) بدانند چه چیزی و چه زمانی باید انتظار داشته باشند. بیایید با تعریف مشتریان، تنوع محتوا، محدوده و زمان بندی شما شروع کنیم.

-برای سفارش خدمات تولید محتوا (متنی، صوتی، تصویری، ریپورتاژ آگهی، موشن گرافیک، طراحی لوگو و لوگو موشن) کلیک کنید

وقت گذاشتن برای درک نیازهای مشتریان می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که فقط محتوای مرتبط را ارسال می کنید. تجزیه بیشتر آن محتوا ممکن است دیدار با آنها را در هر کجای سفرشان آسان‌تر کند. و برنامه ریزی کل عملیات قبل از زمان با یک تقویم ساده می تواند به شما در صرفه جویی در وقت و هزینه کمک کند.

بنابراین، چه به تازگی سفر محتوای خود را آغاز کرده‌اید و چه به دنبال سخت‌تر کردن شرایط در راه هستید، در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بیشتر پیش ببرید.

شناسایی مخاطبان هدف در برنامه محتوایی
شناسایی مخاطبان هدف در برنامه محتوایی

1. برای تهیه برنامه محتوایی،مخاطبان خود را بشناسید

قبل از اینکه برنامه محتوای بعدی خود را پیش‌نویس کنید، با یک دوره آموزشی برای درک مخاطبان خود شروع کنید. بهترین راه برای کمک به ایجاد روابط قوی با مشتری، درک خواسته ها و نیازهای آنهاست.

با کمی تأمل شروع کنید: آیا محتوای شما قبلاً به شکل قابل توجهی با مخاطبان شما طنین انداز شده است؟ چه چیزی در مورد آن محتوا برجسته بود؟ مشتریان معمولاً کجا با برند شما درگیر می شوند؟ چه زمانی سایت شما بیشترین بازدید را دارد؟ پرسیدن سوالات قابل اندازه گیری از این قبیل به آشکار شدن رفتار معنادار مشتری کمک می کند. شما می توانید این رفتار را در کمپین بعدی خود اعمال کنید تا به صرف زمان، تلاش و پول خود به موثرترین روش کمک کنید. (حتما از یک ابزار تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics استفاده کنید تا نتایج عملکرد و سایر داده های کلیدی را آسان کنید.)

نگاهی به محتوای رقبای خود نیز هرگز ضرری ندارد. همگامی با رقبای خود (به خصوص برندهای بزرگتر در صنعت شما) یک راه کلیدی برای تازه نگه داشتن محتوای شما است. درک اینکه چه زمانی و چگونه کسب‌وکارهای مشابه شما به مخاطبان مشترک شما دسترسی پیدا می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چه زمانی نوسان بازاریابی بزرگ‌تری مورد نیاز است.

اگر به دنبال خط مستقیم تری برای خواسته های مشتریان خود هستید، چرا از آنها نپرسید؟ می توانید با ارتباط شخصی با آنها، مرحله تحقیق خود را فعال تر کنید. از نظرسنجی در وب‌سایتتان تا اطلاع‌رسانی مستقیم از طریق ایمیل، پرسیدن از مشتریانتان که می‌خواهند از برند شما ببینند، می‌تواند به شما کمک کند حوزه‌های جدیدی را برای محتوا کشف کنید و در عین حال به آنها کمک می‌کند تا با برند شما ارتباط بیشتری داشته باشند.

همچنین بخوانید!!!  چگونه به هر مخاطبی بفروشیم

 

شما می توانید از این روش برای دراز مدت نیز استفاده کنید. به این ترتیب، محتوای فعلی شما می تواند از در خارج شود، در حالی که شما بهینه سازی های آینده را برای کمک به بهینه سازی تعامل در نظر می گیرید.

2. در هر مرحله محتوای مرتبط را ارائه دهید

زیبایی بازاریابی خودکار این است که مشتریان شما می توانند در هر جایی که در سفر مشتری خود هستند، برنامه محتوای مناسب را دریافت کنند – چه تازه به لیست شما ملحق شده باشند، چه اولین خرید خود را انجام داده باشند یا به دنبال خرید بیشتر باشند – همه اینها بدون اینکه شما مجبور باشید انگشت خود را بردارید. اطمینان از شخصی سازی محتوا بر اساس علایق آنها یا مرحله آنها از فرآیند خرید برای کمک به حفظ اشتراک آنها ضروری است.

اگر محتوای یکسانی را برای همه انواع مشتریان بازیافت می‌کنید یا اگر پیام‌های شما پس از ایمیل خوش‌آمدگویی کهنه می‌شوند، باید در رویکرد خود نسبت به یک اکوسیستم محتوای همیشه فعال تجدید نظر کنید. در نظر بگیرید که چه محتوایی در هر مرحله از سفر مشتری مرتبط است.

قبل از خرید:

آیا برنامه محتوای شما باعث آگاهی و توجه به برند شما به مشتریان بالقوه می شود؟ این فرصت عالی برای آزمایش تحقیقات مشتری شماست. مشخص کنید چه چیزی برند شما را در سطح بالایی از رقبا متمایز می کند، سپس برنامه محتوای مرتبط ایجاد کنید که با نیازها و ترجیحات آنها صحبت کند. راه‌های گسترده‌تری مانند رسانه‌های اجتماعی، جستجوی پولی و سئو را برای اولین معرفی در نظر بگیرید.

در هنگام خرید:

آیا برنامه محتوای شما می تواند مشتریان را متقاعد کند که در مورد خرید فکر کنند (یا تجدید نظر کنند)؟ سعی کنید نظرات مشتریان را برجسته کنید یا مزایای خود را فریاد بزنید تا محصولات شما بتوانند خودشان صحبت کنند. و با تبلیغات هدف‌گیری مجدد بیزی لوک و یادآوری‌های سبد خرید رها شده، به راحتی می‌توان به مشتریان بالقوه خرید ویترین فشاری داد که ممکن است برای بازگشت و پایان فروش نیاز داشته باشند.

پس از خرید:

آیا برنامه محتوای شما مشتریان را پس از پرداخت به برند شما متصل نگه می دارد؟ یک طرح توسعه پس از خرید، کلید رشد جامعه شما و رسیدن به اهداف آینده است. این همچنین برای نتیجه شما کلیدی است: حفظ مشتریان فعلی نسبت به یافتن مشتریان جدید ارزان تر است.

مشتریان را تشویق کنید تا حساب های رسانه های اجتماعی شما را دنبال کنند و مستقیماً و اغلب با شما ارتباط برقرار کنند. سپس، ارزش آنها را با ایمیل های بعدی که درخواست بازخورد یا ارائه توصیه های محصول و تخفیف های انحصاری دارند، نشان دهید. داشتن یک کیت برند آماده به کار، ایجاد این و انواع دیگر محتوا را جذاب می کند. از خدمات تولید محتوای تصویری بیزی لوک برای کامپایل خودکار رنگ ها، فونت ها، لوگوها و سایر عناصر وب سایت خود برای استفاده آسان استفاده کنید.

همچنین بخوانید!!!  بازاریابی در اینستاگرام: 7 نکته طلایی برای رشد کسب و کار

 

3. از تقویم بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید

با تکمیل برنامه ریزی محتوای شما، بیایید سازماندهی کنیم تا اجرای محتوا را آسان تر کنیم. اگر هنوز این کار را نکرده اید، یک تقویم بازاریابی را در نظر بگیرید تا تمام تاریخ های کمپین خود را در یک مکان نگه دارید.

یک تقویم بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا برنامه محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید، بنابراین می دانید چه چیزی برای هفته آینده، ماه آینده یا فصل آینده در انتظار شماست. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا بازاریابی خود را تجسم کنید، بنابراین می‌توانید در یک نگاه ببینید که آیا بیش از حد یا خیلی کم با مشتریان خود درگیر هستید.

یکی از راه‌های عالی برای پوشش دادن همه پایه‌هایی که مشتریان شما ممکن است انتظار داشته باشند، تنظیم تقویم خود با استفاده از استراتژی Hero، Hub، Help و Heart است.

محتوای قهرمان (Hero) رویدادهای بزرگ و یا لحظات بزرگی است که برای افزایش آگاهی و تعامل مشتری طراحی شده است. اینها نوسانات بزرگ شما برای سال هستند—رویدادهای پاپ آپ ویژه یا کمپین هایی با سرمایه گذاری بیشتر برای کمک به حرکت دادن سوزن به روش های بزرگ.

محتوای متمرکز (Hub) محتوایی در مقیاس متوسط ​​و با تاثیر بالا است که برای نشان دادن تخصص صنعت و ایجاد تبدیل طراحی شده است. به محتوای ویدیویی، وبلاگ نویسی و سایر محتوای تبلیغاتی یا آموزشی فکر کنید. تجارب خود را به عنوان یک صاحب کسب و کار یا اینکه چگونه برند شما برای صنعت شما ارزش می آورد در نظر بگیرید. این ویژگی‌ها ممکن است باعث شود مشتریان بالقوه عمیق‌تر با برند شما ارتباط برقرار کنند.

یکی از نمونه‌های محتوای Hub که ما در بیزی لوک انجام می‌دهیم، همین مقاله‌ای است که اکنون می‌خوانید: محتوای آموزشی که به شما کمک می‌کند حداکثر استفاده را از آژانس دیجیتال مارکتینگ بیزی لوک ببرید.

محتوای راهنما (Help) محتوایی در مقیاس کوچک و همیشه روشن است که برای افزایش تمایل به برند و حل مشکلات مشتری طراحی شده است. این را به عنوان پست‌های اجتماعی روزانه، مقاله‌های نحوه انجام و مزایای محصول خود در نظر بگیرید. اینها می‌توانند داستان‌ها و نظرات مشتری یا حتی لحظات شگفت‌انگیز و لذت بخش مانند هدایا باشند.

یک مثال خوب برای این امر می‌تواند The Happiness Planner باشد، یک برند توسعه شخصی که شروع به برگزاری کارگاه‌های مجازی کرد تا در یک بازار شلوغ برجسته شود.

همچنین بخوانید!!!  نحوه انتخاب شریک سئو برای دریافت رتبه بهتر در گوگل

محتوای قلبی (Heart) برای مثال، با به اشتراک گذاشتن داستان های مردم و فرهنگ پشت برند شما، همدلی با مخاطبان را نشان می دهد. اجازه دادن به مشتریان در ارتباط با شما در سطح شخصی ممکن است راهی عالی برای افزایش وفاداری مشتری و افزایش حفظ آنها باشد.

برخی از نمونه‌های این مورد در BiziLoc را می‌توانید در صفحه اینستاگرام ما پیدا کنید، جایی که ما از راهنمای اینستاگرام برای جلب توجه و قدردانی از منحصربه‌فردترین، جالب‌ترین و موفق‌ترین مشتریان خود استفاده می‌کنیم.

اتخاذ این استراتژی می‌تواند کمک کند تا در تقویم محتوایی شما نقش مهمی داشته باشد یا شکاف‌ها را برای پر کردن تنظیمات فعلی‌تان نشان دهد.

چیزهای مهمی که باید در نظر داشت

همانطور که استراتژی بازاریابی خود را به خوبی تنظیم می کنید، این سوالات را در ذهن داشته باشید:

1. آیا در تمام کمپین‌ها با برند و صدای خود سازگار می‌مانید؟ مشتریان تک تک محتوای شما را تجربه نخواهند کرد، بنابراین در تهیه برنامه محتوایی خود مطمئن شوید که هدف، چشم‌انداز و ارزش‌های برند شما به‌طور مداوم انجام می‌شود.

2. آیا برنامه محتوایی شما برای شما و تیمتان قابل دستیابی است؟ همه کسب و کارها شبیه هم نیستند، بنابراین بیشتر از چیزی که در توان دارید، تلاش نکنید. گاهی اوقات، کمتر واقعا بیشتر است. خستگی محتوا و منابع را متعادل کنید تا همیشه بتوانید با نیت ارائه دهید. همانطور که درباره مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب می کنید، می توانید محتوای آگاهانه و تاثیرگذارتری تولید کنید.

3. آیا آهنگ ثابتی در برنامه محتوای شما وجود دارد؟ مهم نیست که تجارت شما چقدر بزرگ است، نمی توانید همه آن را انجام دهید. اما اطمینان از ثابت ماندن، به مخاطبان شما کمک می‌کند تا برند شما را در ذهن نگه دارند و در عین حال به شما کمک می‌کند تا از همه چیز آگاه باشید. سعی کنید از شکاف های بزرگ در برنامه محتوای خود جلوگیری کنید تا مشتریان شما بتوانند در تمام طول سال درگیر شوند.

ارائه مداوم محتوای عالی زمانی که یک کسب و کار برای اجرا وجود دارد، یک سوال سخت است. اما برنامه‌ریزی محتوای خود از قبل ممکن است حتی برای شلوغ‌ترین کسب‌وکارها کمی فضای تنفسی فراهم کند.

درک مخاطبان خود و برنامه ریزی محتوای مرتبط زودهنگام و مداوم می تواند به شما کمک کند تا بر نیازهای کسب و کار خود تمرکز کنید بدون اینکه اجازه دهید بازاریابی شما کمرنگ شود. با داشتن یک استراتژی و برنامه زمانی، می توانید به آسان تر رسیدن به اهداف پایان سال خود کمک کنید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب بیشتر

 

  • Alimhd
    8 مرداد 1401 در 23:49

    بسیار کاربردی تشکر از ادمین

  • مدیر سایت
    20 مرداد 1401 در 23:49

    ممنون از شما دوست عزیز
    امیدوارم تواسنته باشم در برنامه محتوایی و دیجیتال مارکتنیگ مطالب خوبی برای شما ارائه داده باشم

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش