بازاریابی در اینستاگرام: 7 نکته طلایی برای رشد کسب و کار

اشتراک مطلب

بازاریابی در اینستاگرام

فهرست مطالب

بازاریابی در اینستاگرام می تواند سنگ بنای استراتژی بازاریابی کلی برند شما باشد. برای یادگیری نحوه بازاریابی موثر در اینستاگرام، این مطلب را بخوانید.

بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

اگر یک کسب و کار هستید، به احتمال زیاد یک حساب اینستاگرام دارید یا کسب و کارهای دیگری را در این پلتفرم دیده اید. این شبکه رسانه‌های اجتماعی به افراد و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا محتوای بصری را برای دیدن، ویرایش و ارسال کنند. کاربران پلتفرم می توانند با لایک کردن، نظر دادن، ذخیره و به اشتراک گذاری محتوای شما با پست های شما ارتباط برقرار کنند.

همه چیز از زمان پیدایش اینستاگرام تکامل یافته است و افراد بیشتری از ویدئو برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. در حالی که این فقط کاری است که برای برخی انجام می شود، کسب و کارها می توانند از قدرت اینستاگرام برای افزایش سود خود استفاده کنند.

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی اینستاگرام می تواند به کسب و کار شما در ایجاد مخاطب و موفقیت بیشتر در پلتفرم کمک کند. در این مقاله نحوه بازاریابی در اینستاگرام را توضیح می دهیم و و خواهیم گفت که چگونه این پلتفرم می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. برای نگاهی عمیق به بهترین شیوه های بازاریابی در اینستاگرام، از ابتدا تا انتها بخوانید.

 

چگونه می توان از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کرد؟

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی موجود است. در میان بزرگسالان ایالات متحده، 59٪ گزارش می دهند که از اینستاگرام به طور روزانه استفاده می کنند. این بدان معناست که برندهایی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، می‌توانند با محتوای خود به مخاطبان جهانی دست یابند. از سوی دیگر، مشاغلی که هیچ بازاریابی در اینستاگرام انجام نداده اند، پول (و مخاطبان) را روی میز می گذارند.

هنگامی که دریابید چگونه در اینستاگرام بازاریابی کنید، تبلیغات باید بخشی جدایی ناپذیر از معادله باشد. تبلیغات اینستاگرام را می توان بر اساس معیارهای هدف گذاری پیشرفته ساختاربندی کرد. به عنوان محصول فیس بوک، حجم داده های موجود برای ایجاد تبلیغات موفق بسیار زیاد است. تبلیغات اینستاگرام از طریق تبلیغات پولی و ارگانیک نیز دارای سطوح بالایی از تعامل هستند. تبلیغات ویدیویی می‌توانند در این پلتفرم بسیار موفق باشند و اکنون که Reels معرفی شده است، راه دیگری برای تعامل و ارتباط بیشتر با بازار هدف شما ایجاد کرده است.

چه از طریق تبلیغات پولی و چه از طریق یک حساب تجاری رایگان، می‌توانید از اینستاگرام برای دسترسی به مردم در سراسر جهان استفاده کنید و محصولات برند خود را در مقابل چشمان آنها قرار دهید. اینستاگرام می تواند مکانی عالی برای برند شما برای نمایش محتوا، معرفی محصولات جدید، محتوای تبلیغاتی و تعامل با مخاطبان شما باشد.

هزینه بازاریابی در اینستاگرام چقدر است؟

ایجاد یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام رایگان است، اما به عنوان یک تجارت، ایجاد تبلیغات رسانه های اجتماعی ممکن است مخاطبان هدف را جذب کند و ترافیک بیشتری را به سمت شما ارسال کند. قیمت تبلیغات اینستاگرام بر اساس مدل قیمتی که انتخاب می‌کنید متفاوت است، که می‌تواند بر اساس معیارهایی مانند کلیک‌ها یا تعامل از شما هزینه بگیرد. قیمت ها معمولاً هنگام اجرای تبلیغات دیجیتال بسته به نوع کمپینی که اجرا می کنید در نوسان است. دقیق ترین قیمت را می توان هنگام راه اندازی مدیر تبلیغات در پلت فرم به دست آورد.

همچنین بخوانید!!!  تولید محتوای با کیفیت بالا چه تاثیری دارد؟
افزایش تعامل در اینستاگرام
افزایش تعامل در اینستاگرام

چرا باید استراتژی بازاریابی اینستاگرام را اجرا کنم؟

هر صنعتی فرصت بزرگی دارد تا کسب و کار خود را بر اساس اطلاعات جمعیتی و جغرافیایی در مقابل مخاطبان بزرگتر قرار دهد. ما در جامعه ای بسیار بصری زندگی می کنیم و این کاری است که اینستاگرام به خوبی انجام می دهد. اگر محصولات یا خدماتی دارید که می توانند از طریق محتوای بصری برای مخاطبان انبوه جذب شوند، اینستاگرام جایی است که باید باشید.

برای داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام، باید اهدافی را تعیین کنید. شما باید هدفی داشته باشید که می خواهید به آن برسید، مانند فروش محصولات خود یا ایجاد آگاهی از برند. شما همچنین می خواهید قبل از شروع کمپین های بازاریابی اینستاگرام خود، مخاطبان هدف را تعیین کنید. استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ بیزی لوک می تواند تمام این مراحل را ساده کند و ایجاد کمپین های بازاریابی موثر در اینستاگرام را برای برند شما آسان تر کند.

ممکن است بیش از یک استراتژی داشته باشید که هر کدام یک یا دو هدف دارند. این بدان معناست که تحقیقات خود را از طریق تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید سایر بازاریابان برند در صنعت چه می کنند. به پروفایل اینستاگرام آنها نگاه کنید، به بایو آنها، کپشن آنها، تعداد دفعات ارسال پست و هشتگ آنها نگاه کنید. این می تواند به شما کمک کند یک تقویم تحریریه ایجاد کنید که با اهداف شرکت شما همسو باشد.

هنگامی که این قطعات در جای خود قرار گرفتند، می توانید یک برند ثابت بسازید که نشان دهنده شخصیت برند شما باشد. این باعث افزایش قرار گرفتن در معرض و کمک به رشد برندسازی می شود.

مزایای بازاریابی در اینستاگرام

یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام می تواند طیف وسیعی از مزایا را برای برند شما ایجاد کند. برخی از مزایای اصلی بازاریابی در اینستاگرام عبارتند از:

تعامل با برند خود را افزایش دهید: اینستاگرام پلتفرمی است که تعامل را از طریق لایک، کامنت و ارسال مجدد تشویق می کند. بنابراین، بازاریابی در اینستاگرام می تواند راهی آسان و در عین حال موثر برای افزایش تعامل با برند شما باشد.

تبلیغات با هزینه کم: ایجاد یک حساب کاربری حرفه ای در اینستاگرام رایگان است و اجرای تبلیغات پولی معمولاً در مقایسه با سایر پلتفرم های تبلیغاتی سنتی ارزان تر است.

دسترسی به مخاطبان زیادی: اینستاگرام خانه مخاطبان جهانی بسیار زیاد و متنوعی است که می‌توانید در این پلتفرم به آنها دسترسی پیدا کنید.

یک هویت برند منحصر به فرد بسازید: با پست هایی که به دقت تنظیم شده اند، می توانید عناصر بصری برند (برندسازی بصری) خود را سفارشی کنید و آن را در ذهن مردم به یاد ماندنی کنید.

استراتژی بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید: اینستاگرام مکانی عالی برای ارسال محتوای جذاب – مانند تصاویر و ویدیوها – به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی محتوای بزرگتر است.

7 نکته برای بازاریابی در اینستاگرام

1: یک حساب تجاری ایجاد کنید

اگر یک حساب اینستاگرام معمولی دارید، به یک حساب تجاری تغییر دهید. اگر قبلاً یک حساب اینستاگرام راه‌اندازی نکرده‌اید، برنامه را از فروشگاه آنلاین Apple یا Play دانلود کنید. برنامه را باز کنید، یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید، اطلاعات درخواستی را وارد کنید و یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید.

همچنین بخوانید!!!  انتخاب بهترین محصولات برای فروش آنلاین

پس از ایجاد نمایه، به نمایه بروید و روی نماد در بالا سمت راست ضربه بزنید. حساب خود را به یک حساب حرفه ای تغییر دهید تا به مجموعه جدیدی از ویژگی ها دسترسی داشته باشید و توانایی خود را برای ردیابی تعاملات و ارتباطات افزایش دهید.

2: پروفایل خود را پر کنید

شما 150 کاراکتر برای ایجاد بیو اینستاگرام دارید که تاثیر اولیه شگفت انگیزی را ایجاد می کند و شخصیت برند شما را منتقل می کند. شما همچنین مکان های دیگری دارید که می توانید در مورد نام تجاری خود صحبت کنید، مانند نام، نام کاربری، URL وب سایت، دسته برند، اطلاعات تماس، و دکمه های فراخوان برای اقدام (کال تو اکشن یا CTA).

تمام این اطلاعات باید با عکس نمایه شما هماهنگ باشد. برای یک کسب و کار، عکس نمایه شما معمولاً لوگوی شما برای ارائه اعتبار است. ایجاد هشتگ های قابل کلیک، نکات برجسته داستان و دکمه مشاهده فروشگاه که به کاربران اجازه می دهد از فروشگاه درون برنامه ای برند شما بازدید کنند نیز می تواند برای شرکت شما مفید باشد.

3: دستورالعمل های سبک را تعیین کنید

اینجا جایی است که زیبایی شناسی برند خود را کنار هم قرار می دهید. یک راهنمای سبک نشان می دهد که صفحات رسانه های اجتماعی برند شما چگونه به نظر می رسند، چگونه از رنگ های برند خود استفاده می کنید، یکنواختی عکس های شما و ظاهر و احساس محتوای شما.

دستورالعمل‌های استایل شما باید دارای انواع هشتگ‌هایی باشد که در پست‌های خاص استفاده می‌کنید. چند نوع مختلف از هشتگ وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد: سرگرم کننده، برند، جذابیت عمومی، جایگاه ویژه، به موقع و مرتبط با مسابقه.

شما می توانید با درخواست مشاوره از تیم بیزی لوک، بهترین شرایط اولیه ممکن برای پیج اینستاگرام خود را فراهم کنید. این مشاوره برای شما رایگان خواهد بود.

برای سفارش خدمات تولید محتوا اینستاگرامی کلیک کنید

4: یک برنامه زمانبندی پست ایجاد کنید

برنامه ارسال شما باید بر اساس استراتژی محتوای شما ایجاد شود. داشتن محتوای متنوع زمانی به خوبی کار می کند که مخاطبان درگیر شوند و ویدیو تمایل بیشتری به جذب مخاطب دارد. با پست‌هایی پیرامون مضامین، محصولات و خدمات جدید، آنچه در دفتر پشتی اتفاق می‌افتد و موارد دیگر محتوا ایجاد کنید. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و به ایجاد محتوایی منطبق با اهداف شما کمک می کند.

تصاویری که فضای سفید کافی دارند به خوبی کار می کنند و تصاویر روشن تر اغلب کشش بیشتری نسبت به تصاویر تاریک دارند. تغییر بافت ها در تصویر نیز موفقیت بزرگی است. استفاده از بهترین شیوه ها و انجام تحقیقات برای تعیین اینکه چه زمانی مخاطبان شما بیشترین درگیر شدن را دارند به ارسال پست کمک می کند. مطمئن شوید که از همه نوع محتوا، از جمله حلقه ها و چرخ فلک ها برای تنوع و تعامل استفاده می کنید.

می توانید هنگام ارسال پست از هشتگ استفاده کنید، اما در این کار زیاده روی نکنید. اگرچه حداکثر 30 عدد است، اما کسب و کارها می توانند از 3 تا 11 هشتگ تعامل زیادی داشته باشند.

همچنین بخوانید!!!  برندسازی بصری و داستان سرایی (Visual branding)

5: از استوری اینستاگرام استفاده کنید

استوری اینستاگرام یک ویژگی بسیار محبوب است. کسب‌وکارها استراتژی‌های متعددی دارند که می‌توانند از آنها برای جذب فالوورها و به دست آوردن نتایج استفاده کنند. در اینجا چند پیشنهاد هستند:

محتوای مخاطب را دریافت و به اشتراک بگذارید
انسان، شفاف و معتبر باشید
پخش زنده در اینستاگرام (لایو) انجام دهید
هدف این است که ارزشی را که ممکن است در هیچ جای دیگری به دست نیاورند، ارائه کنند، در مورد چیزی داستان بگویند و ثابت قدم باشند.

ممکن است چند داستان وجود داشته باشد که بخواهید به خاطر بسپارید (زیرا در 24 ساعت ناپدید می شوند). شما می توانید برای نمایه خود نکات برجسته ایجاد کنید و به کاربران این امکان را می دهید که برخی از بهترین محتواها، تبلیغات و سایر مطالبی که ممکن است از آنها لذت برده اند را دوباره زنده کنند.

6: با فالوورها ارتباط برقرار کنید

انجام لایو اینستاگرام که در آن کاربران می توانند در زمان واقعی درگیر شوند این فرصت را به آنها می دهد تا با شخصی از برند صحبت کنند. می‌توانید همکاری‌های مهمان را انجام دهید، یک رویداد را میزبانی کنید، یک آموزش انجام دهید، به سؤالات پاسخ دهید یا به مشتری اجازه دهید در صورت درخواست وارد شود. پاسخ دادن به نظرات و تعامل با سایر نمایه‌هایی که مانند برند شما هستند، به شما کمک می‌کند تا برای دیگرانی که ممکن است آنها را دنبال می‌کنند قابل مشاهده باشید.

 

7: تبلیغات هدفمند اینستاگرام را اجرا کنید

تبلیغات هدفمند اینستاگرام به شما کمک می کند تا به سرعت مشتریان خود را پیدا کنید. تبلیغات را بر اساس موقعیت مکانی، جمعیت شناسی، رفتارها و علایق آنها اجرا کنید. تبلیغات می‌توانند در صفحه فید، داستان‌ها یا کاوش اجرا شوند تا آنها را در جایی که بیشتر از همه با هم ارتباط برقرار می‌کنند، درگیر کنند.

دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند با مطالعه تجزیه و تحلیل بازاریابی و داده ها می تواند اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد کمپین برای مخاطبان سفارشی را در اختیار شما قرار دهد. این به ایجاد و پرورش روابط در اینستاگرام و خارج از آن کمک می کند.

سخن نهایی

به عنوان یک کسب و کار، اگر در اینستاگرام نیستید، فرصت عالی برای برقراری ارتباط با بخش‌های مخاطبی را که محتوای بصری و تعامل را ترجیح می‌دهند، از دست می‌دهید. با استفاده از این 7 نکته برای بازاریابی در اینستاگرام، می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

همانطور که گفته شد، بیزی لوک برای شما در رشد کسب و کار و برندسازی، خدمات ویژه ای را در نظر گرفته است. کافیست با ما در تماس باشید و از تیم مشاوره ما به صورت رایگان، اطلاعات مفیدی را دریافت کنید. هم اکنون می توانید در بخش نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب بیشتر

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

سئو شده توسط بیزی لوک

 

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه

    همین الآن شغلتو ثبت کن

    فقط برای 4000 شغل اول

    997 تومان

    روز
    ساعت‌
    دقیقه
    ثانیه
    خدمات سئو سایت برای افزایش فروش