برندسازی بصری و داستان سرایی (Visual branding)

اشتراک مطلب

برندسازی بصری

فهرست مطالب

برندسازی بصری چیست

برندسازی بصری و هویت بصری شما (که شامل لوگو، عکس، پست های اجتماعی و وب سایت شما می شود) یکی از بی واسطه ترین و مستقیم ترین راه ها برای تأثیرگذاری بر احساس دیگران در مورد کسب و کار شما است. پست‌های اجتماعی که شامل عکاسی صادقانه در کارگاه سازنده می‌شود، می‌تواند صحت، اعتبار، و مهارت را به اشتراک بگذارد.

عکاسی استودیویی با نور فلاش، آرایش، و کمک کمد لباس می‌تواند نشان‌دهنده یک برند صیقلی‌تر و کنترل‌شده‌تر باشد. یک شرکت صابون دست ساز ممکن است یک آرم با دست طراحی کند تا نقش انسان در تجارت را برجسته کند. یک برند طراحی لباس، می‌تواند از حروف کلاسیک برای اشاره به میراث طولانی شرکت استفاده کند. راه‌های بی‌پایانی وجود دارد که می‌توانید از طریق جنبه‌های بصری برندتان بر احساس دیگران نسبت به کسب‌وکارتان تأثیر بگذارید.

انتخاب های بصری مناسب برندسازی
انتخاب های بصری مناسب برندسازی

انتخاب های بصری موثری داشته باشید

با تجزیه و تحلیل هویت بصری سایر مشاغل، چه در داخل و چه در خارج از دسته خود، شروع کنید. به وب‌سایت، ایمیل‌ها، حساب‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های برند آنلاین آنها نگاه کنید. سعی کنید و بررسی کنید که چرا آنها تصمیمات طراحی خود را گرفته اند – و آیا شما هم همین کار را انجام می دادید. آنچه را که فکر می‌کنید در مورد کسب‌وکار خود و اینکه آیا انتخاب‌ها مؤثر بوده یا نه، بنویسید.

+ آشنایی با دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

حال در نظر بگیرید که تصاویر شما در مورد کسب و کار شما چه می گویند. انتخاب رنگ ها، حروف چاپی، عکاسی و تصویری که به سادگی در سطح شخصی دوست دارید، وسوسه انگیز است. این کار می کند اگر شما یک کسب و کار طراحی هستید که سلیقه شخصی شما با کار شما مرتبط است. اگر این حوزه تخصص شما نیست، در نظر بگیرید که با یک متخصص طراحی صحبت کنید تا یک دیدگاه خارجی در مورد چگونگی شکل گیری تجارت شما به شما ارائه دهد. به سختی می توانید در کسب و کار خود فاصله بگیرید، بنابراین یک شخص با تجربه می تواند مفید باشد.

همچنین بخوانید!!!  «باید بزرگتر فکر کنید:» چک لیست برای گسترش کسب و کارتان

اگرچه جلوه های بصری شما مهم است، اما یک برند بسیار بیشتر از این است. برند نحوه درک یک کسب و کار در ذهن کسی است که آن را به نحوی تجربه کرده است. این روشی است که کسب و کار شما توسط دیگران درک می شود. همه چیز از بیوگرافی کوتاه شما در حساب های رسانه های اجتماعی تا بیانیه افتتاحیه در وب سایت شما به مشتری بالقوه کمک می کند تا تجارت شما را درک کند.

داستان خود را در برندسازی بصری بیان کنید

داستان ها به مردم کمک می کنند تا آنچه را که در اطرافشان می گذرد درک کنند. آنها چارچوبی را برای درک فراهم می کنند. مهمتر از همه، داستان ها یک ارتباط عاطفی ایجاد می کنند.

یک هویت بصری فکر شده و یک داستان برند معتبر ترکیبی فوق العاده قدرتمند است که می تواند تأثیر زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد. به برندسازی بصری خود به عنوان دروازه ای به یک داستان بسیار عمیق تر در مورد تجارت خود فکر کنید. اگر بتوانید نقطه‌ها را بین تاریخچه کسب‌وکارتان و نقاط تماس بصری‌تان به هم وصل کنید، معنایی را در برند ایجاد خواهید کرد.

شرکت صابون دست ساز را بگیرید. بنیانگذاران دوناگ و جما شروع به ساختن صابون در آشپزخانه خود کردند و آنها را در بازارهای کشاورزان محلی و به همسایگان می فروختند. حتی پس از رشد کسب‌وکارشان، آن‌ها به محصولات طبیعی متعهد ماندند. چگونه جنبه های برندسازی بصری در وب سایت آنها این داستان معتبر را تقویت می کند؟

نام کسب و کار و لوگوی دستی ارزش های کسب و کار را بلافاصله مشخص می کند. این عکاسی محصولات را در خانه های واقعی و محیط های طبیعی نشان می دهد. شعار برند، “مهربانی به طور طبیعی به وجود می آید”، یادآوری مختصر از وعده برند آنهاست. هر یک از این انتخاب های برندسازی به عنوان پیوندی به داستان معتبر خود عمل می کند.

همچنین بخوانید!!!  بازگشت سرمایه (ROI) چیست؟ آموزش جامع بازاریابی آنلاین
ابزار های بصری برندسازی
ابزار های بصری برندسازی

 

با داستان معتبر خود در ارتباط باشید

همانطور که اندازه یک تجارت بزرگ می شود، ارتباط با جرقه ای که در وهله اول باعث رشد آن شد، دشوارتر می شود. کار برای یک کسب و کار کوچک به شما کمک می کند تا به انگیزه های اصلی خود نزدیک بمانید. لحظه ای را به یاد خواهید آورد که تصمیم به راه اندازی یا پیوستن به کسب و کار گرفتید. می‌توانید به خاطر بیاورید که چرا احساس می‌کردید کسب‌وکار موفق خواهد بود و چرا شما فردی هستید که آن را به وقوع می‌پیوندد. اینها شروع داستان برند شماست.

یکی از سخت‌ترین بخش‌های اداره یک کسب‌وکار کوچک این است که رقبای شما مراقب حرکت‌هایی هستند که انجام می‌دهید و سعی می‌کنند اقدامات موفق شما را تکرار کنند. حتی شرکت‌های بزرگ‌تر شرکت‌های کوچک‌تر نوآورانه را تماشا می‌کنند و به سادگی از آنچه کار می‌کند کپی می‌کنند. تنها چیزی که هرگز قابل تکرار نیست، داستان معتبر چگونگی و چرایی راه اندازی کسب و کار است. وقتی به درستی از اهرم استفاده کنید، داستان شما را حتی از بزرگترین رقبایتان متمایز می کند.

معنای عمیق تری در برند خود بسازید

استفاده از تصاویر واقعی و واضح برای برقراری ارتباط با داستان برند شما می تواند وسوسه انگیز باشد. تعادل کلیدی برای برندسازی موثر است: مطمئن شوید که انتخاب های بصری شما به وضوح با داستان شما مرتبط است، اما از افزودن کمی انتزاع و دسیسه برای برانگیختن کنجکاوی در برند خود نترسید. شاید لوگوی شما دارای یک شخصیت باشد یا نام کسب و کار خود را به نام یک فرد الهام بخش در زندگی خود انتخاب کرده باشید. دلیل انتخاب های شما ممکن است فوراً مشخص نباشد، اما این به شما فرصتی می دهد تا داستان وب سایت خود، ایمیل های مشتری و سایر نقاط تماس عمیق برند را گسترش دهید.

همچنین بخوانید!!!  3 مرحله برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ سال آینده

جنبه‌های بصری برند شما باید چیزی در مورد داستان عمیق‌تر برند شما ارتباط برقرار کند، حتی اگر در ظریف‌ترین سطح باشد. هر نقطه تماس فرصتی برای تقویت و تقویت برند شما با اصالت است.

نظرات و دیدگاه خود را برای ما و دیگران در زیر به اشتراک بگذارید

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

 

  • علیرضا رستمی
    23 مرداد 1401 در 16:36

    توی برندسازی بصری، لوگو ها، رنگ ها، قالب ها، حتی فونت ها هم میتونه نقش داشته باشه. ما به خیلی چیز ها توی برندسازی دقت نمی کنیم در صورتی که کوچک ترین مسائل هم میتونه توی برندسازی بصری نقش داشته باشه

    • حمیدرضا خادمیان
      19 فروردین 1403 در 01:11

      سلام علیرضا جان
      دقیقا به نکته مهمی اشاره کردی، در برندسازی بصری، کوچک ترین خطوط و نقش ها میتونه تاثیر گذار باشه. فونت ها هم جزو مهم ترین مسائل در برندسازی بصری هستند

  • […] زیر آن ها، نمایش خواهند داد. به همین دلیل است که برندسازی بصری نقش بسیار مهمی در رشد ارگانیک صفحه شما خواهد […]

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش