تبلیغات بومی (تبلیغات همسان) چیست | (Native Advertising)

اشتراک مطلب

تبلیغات بومی

فهرست مطالب

بسیار خوب است که حتی اگر متوجه نشده باشید، چندین نمونه از تبلیغات بومی را دیده باشید. این روزها، تبلیغات بومی همه جا وجود دارد و تشخیص آن سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تبلیغات بومی چیست، چرا می‌تواند اینقدر بحث‌برانگیز باشد، و چندین نمونه تبلیغات همسان (native) که واقعاً چشمگیر هستند و همچنین چند نمونه کاملاً وحشتناک.

تبلیغات بومی (نیتیو) چیست؟

به زبان ساده، تبلیغات بومی محتوای پولی است. مقالات، اینفوگرافیک‌ها، ویدیوها، بنر ها، تبلیغات خیابانی و غیره که اگر یک تولیدکننده محتوا بتواند آن را بسازد، شرکت‌ها می‌توانند آن را بخرند و پلتفرم‌های انتشار می‌توانند آن را تبلیغ کنند.

اکنون، ممکن است فکر کنید، “تبلیغات بومی چه تفاوتی با سایر تبلیغات دارد؟” خوب، برای اینکه یک تبلیغ بومی واقعی در نظر گرفته شود، محتوا باید با سبک و لحن تحریریه نشریه یا سایت مطابقت داشته باشد و همچنین باید نوع اطلاعاتی را ارائه کند که معمولاً مخاطبان انتشارات انتظار دارند.

این ویژگی ها همان چیزی است که تشخیص تبلیغات همسان یا نیتیو را دشوار می کند، زیرا آنها اغلب با محتوای “ارگانیک” بسیار خوب ترکیب می شوند. این موضوع با این واقعیت که قوانین یا دستورالعمل‌های تعریف‌شده‌ای درباره نحوه برچسب‌گذاری تبلیغات بومی توسط ناشران وجود ندارد، چالش‌برانگیزتر می‌شود و استانداردهای شفافیت از یک نشریه به انتشار دیگر بسیار متفاوت است.

همچنین شایان ذکر است که تبلیغات بومی لزوماً همان تبلیغات محتوا نیست. متأسفانه، همپوشانی بین این دو رشته و شباهت نام آنها اغلب منجر به سردرگمی می شود.

-معرفی بهترین روش های تبلیغاتی موثر

همچنین بخوانید!!!  CRM چیست؟ راهنمای جامع یک بازاریاب

چرا تبلیغات بومی اینقدر بحث برانگیز است؟

«آنها را فریب ندهید. آنها را عصبانی نکنید.”

این توصیه اریک گورس، مدیر نوآوری در مجله تایم بود که در کنفرانس اخیر خود صحبت کرد. گورس در پانل “حقیقت در تبلیغات” در این رویداد صحبت کرد، که طی آن موضوع تبلیغات بومی در مرکز توجه قرار گرفت. سخنان هشداردهنده گورس به اعتماد بین ناشر و مخاطبانش اشاره دارد و او بر خطرات خشم خوانندگان با توسل به حیله و فریب برای کسب درآمد سریع تأکید کرد.

برندها و تبلیغ‌کنندگان عاشق تبلیغات بومی هستند، عمدتاً به این دلیل که نرخ کلیک بسیار بالاتر از تبلیغات معمولی است و تعامل معمولاً بسیار قوی‌تر است. با این حال، همه افراد، به ویژه مصرف کنندگان، شیفته تبلیغات بومی نیستند.

چندین سازمان حرفه ای ماهیت اغلب مبهم تبلیغات نیتیو را بررسی کرده اند. کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی اجرای اقدامات نظارتی بر برندهایی است که از تبلیغات بومی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند، و FTC همچنین نشان داده است که ممکن است بازار را از نزدیک نظارت کند تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات بومی به نحوی استفاده می شود که به نفع مصرف کنندگان باشد. انجمن ویراستاران مجلات آمریکا همچنین خواستار شفافیت و نظارت بیشتر در مورد تبلیغات نیتیو شده است.

دلیل اینکه بسیاری از ناشران تبلیغات همسان را یک پیشنهاد مخاطره آمیز می بینند، پتانسیل این نوع محتوا برای از بین بردن اعتماد عمومی است. به هر حال، اگر نیویورک تایمز در ازای دریافت پول، «داستانی» از شرکت اپل را منتشر کند، آیا تایمز می تواند به طور عینی در مورد مسائل مربوط به اپل گزارش دهد، یا آیا هر اشاره ای به این شرکت پرداخت شده است؟ این معضلی است که امروز ناشران با آن روبرو هستند.

همچنین بخوانید!!!  مخاطب هدف (Target Audience) کیست؟ راهنمای جامع بازاریابی

آمار تبلیغات بومی

قبل از اینکه به برخی از بهترین نمونه های تبلیغات بومی (و گالری سرکش از برخی از بدترین آنها) نگاه کنیم، بیایید خود را با وضعیت چشم انداز تبلیغات نیتیو آشنا کنیم:

  • تقریباً نیمی از مصرف کنندگان نمی دانند تبلیغات بومی چیست
  • از بین مصرف کنندگانی که این کار را انجام می دهند، 51 درصد شک دارند
  • از هر چهار ناشر، سه ناشر نوعی تبلیغات نیتیو را در سایت های خود ارائه می دهند
  • 90 درصد ناشران کمپین‌های تبلیغاتی بومی را راه‌اندازی می‌کنند یا قصد راه‌اندازی دارند
  • 41 درصد از برندها در حال حاضر از تبلیغات بومی به عنوان بخشی از تلاش های تبلیغاتی گسترده تر استفاده می کنند

مزایا و معایب استفاده از تبلیغات همسان (بومی)

یکی از مهم ترین ویژگی های خوب این نوع تبلیغات، بیشتر دیده شدن برند، حصول یا خدمات بیزینس شماست که به طور ناخواسته مخاطب با آن رو به رو می شود. حجم زیادی از ترافیک به سمت وب سایت شما هدایت می شود و در رتبه سایت شما تاثیر زیادی می گذارد. از طرف دیگر، نمای ظاهری و طراحی گرافیکی آن در دستان خود شماست و می توانید به سلیقه خود آن را زیبا سازی کنید.

اما معایب تبلیغات بومی، بسته به روش های تبلیغاتی شما دارد که مخاطب نباید احساس کند که دچار فریب شده است. در این صورت برند شما تصویر تاریکی در ذهن مخاطب ایجاد می کند و این به ضرر تجارت و بیزینس شماست. برای جلوگیری از اینکه مخاطب دچار اشتباه نشود، در کنار این نوع تبلیغات، از کلماتی مانند بنر تبلیغاتی یا اسپانسر استفاده می کنند تا مخاطب دقیقا متوجه تبلیغ بودن آن بشود.

همچنین بخوانید!!!  بازگشت سرمایه (ROI) چیست؟ آموزش جامع بازاریابی آنلاین

تبلیغات بومی: بیشتر از آن است که در چشم دیده می شود؟

اگر خوب انجام شود، تبلیغات بومی می تواند جالب، آموزنده باشد و یک محصول را بفروشد یا یک برند بسازد. با این حال آنها را اشتباه بگیرید و خوانندگان شما به خاطر آن از شما متنفر خواهند شد. دانستن اینکه چگونه می توان به این تعادل ظریف و در عین حال حیاتی دست یافت، دشوار است، اما این امر ناشران را از جهش قاطعانه بر روی دسته تبلیغات بومی بازنداشته است. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا نهادهای نظارتی در مورد نحوه نمایش این تبلیغات هشدار می دهند، اما در حال حاضر، به نظر می رسد که هر دو برندها و ناشران به تلاش برای کشف فرمول جادویی ادامه دهند.

نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

 

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش