تبلیغات کلیکی چیست | پرداخت به ازای کلیک (PPC) – بیزی لوک

اشتراک مطلب

پرداخت به ازای کلیک ppc

فهرست مطالب

اگر تا به حال متوجه تبلیغاتی شده اید که در کنار نتایج جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر می شوند، بنابراین قبلاً با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC آشنا هستید.

تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک چیست؟

PPC یک مدل تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ کنندگان هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات آنلاین خود کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کنند. انواع مختلفی از تبلیغات PPC وجود دارد، اما یکی از رایج ترین انواع، تبلیغات جستجوی پولی است. این تبلیغات زمانی نمایش داده می‌شوند که افراد با استفاده از موتور جستجویی مانند گوگل، چیزهایی را به‌صورت آنلاین جستجو می‌کنند – به‌ویژه زمانی که جستجوهای تجاری انجام می‌دهند، به این معنی که به دنبال چیزی برای خرید هستند.

این می تواند هر چیزی باشد، از جستجوی تلفن همراه (کسی که در تلفن خود به دنبال “پیتزا نزدیک من” است) تا جستجوی خدمات محلی (کسی که به دنبال دندانپزشک یا لوله کش در منطقه خود می گردد) تا شخصی که برای خرید یک هدیه (“گل های روز مادر” است.) یا یک مورد سطح بالا مانند نرم افزار سازمانی. همه این جستجوها باعث ایجاد تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می شود.

در تبلیغات کلیکی، کسب و کارهایی که تبلیغات را اجرا می کنند، تنها زمانی هزینه دریافت می کنند که کاربر واقعاً روی تبلیغ خود کلیک کند، از این رو به آن «پرداخت کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک» می گویند.

سایر اشکال تبلیغات PPC عبارتند از تبلیغات نمایشی (معمولاً تبلیغات بنری) و بازاریابی مجدد.

همچنین بخوانید!!!  3 مرحله برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ سال آینده

-معرفی بهترین روش های تبلیغاتی موثر

تبلیغات کلیکی چگونه کار می کند؟

برای اینکه تبلیغات در کنار نتایج در یک موتور جستجو ظاهر شود (که معمولاً به آن صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP گفته می شود)، تبلیغ کنندگان نمی توانند به سادگی هزینه بیشتری بپردازند تا اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آنها برجسته تر از تبلیغات رقیبشان ظاهر می شود. در عوض، تبلیغات مشمول آنچه به عنوان مزایده تبلیغاتی شناخته می‌شود، فرآیندی کاملاً خودکار است که گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ از آن برای تعیین ارتباط و اعتبار تبلیغاتی که در SERP خود نشان داده می‌شوند، استفاده می‌کنند.

نحوه کار کلمات کلیدی در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

همانطور که از نام آن مشخص است، حراج آگهی یک سیستم مناقصه است. این بدان معناست که تبلیغ‌کنندگان باید بر اساس شرایطی که می‌خواهند تبلیغات خود را «راه‌اندازی» یا نمایش دهند پیشنهاد دهند. این اصطلاحات به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند.

مثلاً بگویید که کسب و کار شما در تجهیزات کمپینگ تخصص دارد. کاربری که می خواهد یک چادر، کیسه خواب یا اجاق گاز قابل حمل جدید بخرد، ممکن است کلمه کلیدی “تجهیزات کمپینگ” را در موتور جستجو وارد کند تا خرده فروشانی را که این موارد را ارائه می دهند پیدا کند.

در لحظه ای که کاربر درخواست جستجوی خود را ارسال می کند، موتور جستجو محاسبات الگوریتمی پیچیده ای را انجام می دهد که حراج آگهی بر اساس آن است. این مشخص می کند که کدام تبلیغات، به چه ترتیبی و توسط کدام تبلیغ کننده نمایش داده شوند.

همچنین بخوانید!!!  تناسب محصول در بازار چیست؟

از آنجایی که باید برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت کنید، ضروری است که فقط برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما پیشنهاد قیمت بدهید، بنابراین می توانید مطمئن باشید که بازدهی سرمایه را از هزینه تبلیغات خود دریافت خواهید کرد. ابزار کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مناسبی را برای پیشنهادی پیدا کنید که هم احتمالاً باعث فروش یا تبدیل می شوند و هم گران نیستند.

نحوه بهینه سازی تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک می تواند یک روش بسیار مقرون به صرفه برای هدایت ترافیک به وب سایت و رشد کسب و کار شما باشد. اما برای انجام درست آن زمان و تلاش لازم است. تعدادی از عوامل می توانند بر هزینه های PPC شما تأثیر بگذارند، از جمله:

  • ارتباط کلمات کلیدی که برای پیشنهاد قیمت انتخاب می‌کنید – آیا این عبارات جستجویی هستند که بهترین مخاطب شما واقعاً برای یافتن محصولاتی که می‌خواهند بخرند یا راه‌حل‌هایی برای مشکلاتشان استفاده می‌کنند؟
  • کیفیت تبلیغات و صفحات فرود شما – گوگل بهترین مکان‌های تبلیغات و کمترین هزینه را به کسب‌وکاری که تجربه خوبی برای مصرف‌کننده ارائه می‌دهند، اعطا می‌کند. نرخ کلیک یا CTR شما به خوبی نشان می دهد که آیا خلاقیت تبلیغ شما در بین مردم طنین انداز است یا خیر.
  • ساختار حساب ثابت – حساب PPC شما مانند یک خانه است. همه چیز باید بر روی یک پایه محکم ساخته شود.

وقتی نوبت به حفظ تبلیغات و کمپین های PPC شما در بهترین حالت می رسد، باید به چیزهای زیادی فکر کنید.

همچنین بخوانید!!!  چگونه یک استراتژی محتوا برای کسب و کار خود ایجاد کنیم

در مورد کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک خود کمک بگیرید

این به طور خلاصه بازاریابی پرداخت به ازای کلیک است. اما در حالی که اصول اولیه تبلیغات کلیکی ساده است، مدیریت یک حساب جستجوی پولی موفق می تواند هر چیزی جز این باشد (به خصوص اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا با بودجه کمی کار می کنید).

رشد نمی تواند صبر کند، بنابراین اگر به کمک کوچکی در مورد تبلیغات PPC خود نیاز دارید، بیزی لوک عملکرد Google Ads را بررسی کنید. شما یک کارت گزارش فوری دریافت خواهید کرد که عملکرد شما را در مقابل رقبا ارزیابی می کند و پیشنهادات واضحی را برای کمک به شما برای گرفتن نتایج بهتر ارائه می دهد.

با تبلیغات در وب سایت بیزی لوک، رشد کسب و کار شما تضمین شده خواهد بود و دیگر نگران شرایط متغییر جامعه نخواهید بود.

نظرات خود را در زیر این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید.

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش