آموزش 0 تا 100 بهینه سازی محتوا – محتوای سئو شده

اشتراک مطلب

بهینه سازی محتوا

فهرست مطالب

برای بهینه سازی محتوا از این استراتژی ها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود با محتوای مورد نظر خود استفاده کنید.

بهینه سازی محتوا

شما یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده اید، و می خواهید این خبر را به گوش دیگران برسانید. اما شما نمی خواهید صرفاً برای مشتریان بالقوه تبلیغ کنید و ممکن است بودجه ای برای یک کمپین مطبوعاتی نداشته باشید. بنابراین چگونه توجه مخاطبان هدف خود را جلب می کنید؟

بازاریابی محتوا راهی ارگانیک برای جذب افرادی که ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند ارائه می دهد. با ارائه محتوای مورد علاقه آنها – مانند پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، تصاویر و ویدیوها، پست های رسانه های اجتماعی- آنها متوجه می شوند که کسب و کار شما چیست و برای اطلاعات بیشتر بازخواهند گشت.

اما انتشار محتوای عالی کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که افراد مناسب آن محتوا را می بینند. برای انجام این کار، باید آن را بهینه کنید.

در اینجا نگاهی به معنی بهینه سازی محتوا، چرایی اهمیت آن، نحوه انجام آن (با چند نکته و ترفندهای سریع) و ابزارهایی که برای کمک به شما در دسترس هستند، می پردازیم.

بهینه سازی محتوا چیست؟
بهینه سازی محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا شامل استفاده از بهترین شیوه های بازاریابی محتوا برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو است. این ارتباط نزدیکی با استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما دارد.

انتقال محتوای شما به موتورهای جستجو در هسته اصلی بهینه سازی است. داده هایی که ارائه می کنید این امکان را فراهم می کند. این داده ها اشکال مختلفی دارد، هم در «پشت صحنه» و هم در صفحات وب سایت شما. موارد زیر تمام اجزای محتوای بهینه شده است.

کلمات کلیدی

اینها عباراتی هستند که مردم به صورت آنلاین جستجو می کنند. وقتی شخصی کلمات و عبارات را در نوار جستجو تایپ می کند، نتایجی که به دست می آید تا حدی بر اساس کلمات کلیدی در محتوای آن وب سایت ها است. درک اینکه چه کلمات کلیدی را باید در کپی خود بگنجانید، جزء حیاتی بهینه سازی است.

برچسب‌های متا و عنوان

هر صفحه وب دارای ابرداده – داده‌های مربوط به داده‌ها – تعبیه شده است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه درباره چیست. برخی از این اطلاعات همان چیزی است که هنگام نمایش یک صفحه وب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مشاهده می کنید و خوانندگان را به کلیک بر می انگیزد.

سرصفحه ها و سرفصل ها

خوانندگان – و موتورهای جستجو – وقتی محتوا را به بخش هایی بر اساس عنوان و عنوان فرعی تقسیم می کنند، بهتر درک می کنند. محتوای سازمان‌یافته همچنین خوانایی را بهبود می‌بخشد که منجر به تجربه بهتری برای مخاطبان شما می‌شود.

متن جایگزین

اگر محتوای شما حاوی تصاویر است، باید با متن جایگزین بهینه شوند. متن جایگزین یا متن Alt، تصویر را توصیف می کند. همچنین متنی است که به کاربرانی که با تصاویر خاموش مرور می‌کنند نشان داده می‌شود و مهمتر از آن، برای افرادی که از صفحه‌خوان‌ها برای اهداف دسترسی استفاده می‌کنند، با صدای بلند خوانده می‌شود. موتورهای جستجو از این متن تصویری برای درک بیشتر محتوای شما استفاده می کنند.

بک لینک

هر بار که سایتی که به عنوان لینک معتبر به محتوای شما در نظر گرفته می شود، اعتبار محتوای شما را تقویت می کند. همچنین زمینه ای را در مورد محتوای شما در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد و دسترسی شما را افزایش می دهد.

چرا بهینه سازی محتوای خود مهم است؟

توسعه یک استراتژی بهینه سازی محتوا برای موفقیت آنلاین شما بسیار مهم است. حتی محتوای باکیفیت نیز ممکن است در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی نداشته باشد، اگر بهینه نباشد.

اما وقتی محتوای خود را بهینه می کنید، شانس خود را برای نمایش در صفحه اول جستجو افزایش می دهید. این به شما کمک می کند مخاطبان بیشتری بسازید.

بهینه سازی محتوا نه تنها برای افزایش رتبه شما در SERP ها کلیدی است، بلکه به شما کمک می کند:

به وب سایت خود لینک کسب کنید

هنگامی که سایر کسب و کارها محتوای شما را پیدا می کنند و اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهند، به طور طبیعی شروع به پیوند دادن به وب سایت شما به عنوان منبع می کنند. این به افزایش اعتبار دامنه وب سایت شما کمک می کند – که همچنین رتبه بندی جستجوی شما را افزایش می دهد.

تعامل با برند خود را افزایش دهید

وقتی محتوای خود را بهینه می کنید، افراد بیشتری کسب و کار شما را کشف کرده و با آن درگیر می شوند. محتوای ارزشمند به شما کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

تولید سرنخ را افزایش دهید

یکی از بزرگترین مزایای بهینه سازی محتوای شما این است که می تواند منجر به تولید شود. ایجاد محتوای با کیفیت که در نتایج جستجو نشان داده می شود، مشتریان بالقوه را به وب سایت شما هدایت می کند تا بتوانید مخاطبان خود را افزایش دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

کسب و کار خود را به عنوان یک رهبر صنعت قرار دهید

محتوای بهینه سازی شده باعث می شود برند شما قانونی به نظر برسد. هر چه وب سایت شما بیشتر در نتایج جستجو نمایش داده شود، قدرت بیشتری به دست می آورید و این اعتماد مشتری را ایجاد می کند.

اصول بهینه سازی محتوا چیست؟

همانطور که یک استراتژی بهینه سازی محتوا می سازید، باید با اصول اولیه شروع کنید. 3 اصل وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید، چه در حال بهینه سازی محتوای جدید باشید چه از محتوا های موجود استفاده می کنید.

1. درک محتوای شما را برای موتورهای جستجو آسان کنید

یکی از اولین اهداف بهینه سازی محتوای شما باید این باشد که مطمئن شوید گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند محتوای شما را رمزگشایی کنند.

این با ساختار محتوای شما شروع می شود. در جریان هر قطعه فکر کنید: آیا از سرفصل ها و زیرعنوان ها و لیست های گلوله ای و شماره گذاری شده برای تجزیه اطلاعات استفاده می کنید؟

همچنین مهم است که کلمات کلیدی را به روشی طبیعی در قطعه خود بگنجانید. چه کلمات یا عباراتی با موضوعی که در مورد آن می نویسید مرتبط است؟ تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما کمک می کند عبارات جستجویی را که ممکن است به آنها فکر نکرده باشید را کشف کنید.

از پر کردن پست خود با کلمات کلیدی در تلاش برای بهبود رتبه خود اجتناب کنید – موتورهای جستجو در این مورد عاقلانه عمل می کنند و می تواند باعث جریمه شدن محتوای شما شود.

2. خوانایی را برای مخاطبان خود بهبود بخشید

علاوه بر اطمینان از اینکه موتورهای جستجو متوجه می شوند محتوای شما در مورد چیست، شما همچنین می خواهید روی خوانایی آن قطعه تمرکز کنید.

اگر گوگل خواننده ای را به صفحه شما بفرستد، درک آن برای او چقدر ساده است؟ کیفیت نوشتار، توانایی خواندن مورد نیاز برای درک آن، و اسکن آسان آن بر اعتبار شما تأثیر می گذارد.

3. تمام داده های مناسب را ارائه دهید

در حالی که محتوای درون صفحه بخش مهمی از بهینه سازی است، اجزای فنی برای بهینه سازی محتوا وجود دارد که در پشت صحنه وجود دارد.

این اجزای فنی عبارتند از:

– برچسب عنوان و توضیحات متا
– متن جایگزین برای تصاویر
– سرصفحه ها و زیر سرفصل ها مانند H1s، H2s و H3s به ترتیب درست استفاده می شوند.
– پیوندهای داخلی و خارجی از طریق انکر تکست (جایی که منطقی است)

۱۱ مرحله برای بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا هنگام شروع می تواند پیچیده به نظر برسد، اما مراحل زیر روند را ساده می کند.

چک لیست بهینه سازی محتوا

با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید. فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید و آنها را در طول فرآیند نوشتن در دسترس نگه دارید. اگر به نظر می رسد طاقت فرسا است، با یک کلمه کلیدی هدف و چند تغییر شروع کنید.

یک طرح کلی برای محتوای خود ایجاد کنید، اصطلاحات و ایده‌های کلیدی را که می‌خواهید برای مخاطبان خود پوشش دهید، درج کنید.

نوشتن را شروع کنید

کار کنید تا به طور طبیعی در کلمات کلیدی و اطلاعات مرتبط قرار بگیرید. روی ارائه اطلاعات مرتبط به مخاطبان خود تمرکز کنید، و گنجاندن کلمات کلیدی که ترافیک را به سایت شما هدایت می کنند، آسان خواهد بود.

مقاله خود را با یک تگ H1 شروع کنید و بقیه قسمت را با زیر سرفصل های سلسله مراتبی تجزیه کنید: H2s، H3s و H4s

مراقب باشید که در زیر سرفصل ها خیلی عمیق نشوید. فقط تا اینجای کار توجه یک خواننده وجود دارد.
برای خوانایی مطالب خود را ویرایش کنید. در صورت امکان، از لیست‌های گلوله‌دار و شماره‌دار برای جداسازی محتوا استفاده کنید.

در صورت لزوم، هر پیوند خارجی یا داخلی را اضافه کنید

پیوندهایی اضافه کنید که به خوانندگان کمک می کند تا در مورد یک موضوع مرتبط بیشتر بیاموزند.

به هر صفحه یک توضیحات متا و تگ عنوان اضافه کنید

در برخی موارد می توانید این کار را به صورت دستی در سیستم مدیریت محتوای خود انجام دهید. در برخی دیگر، یک برنامه نویس می تواند فرآیند را خودکار کند.

متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید

هنگام توصیف هر تصویر حتما از زبان طبیعی استفاده کنید.

در نهایت، آخرین بررسی را انجام دهید. علاوه بر کلمات کلیدی، متن جایگزین، فراداده و خوانایی، مطمئن شوید که دستور زبان، املا و علائم نگارشی شما بی عیب و نقص هستند. از همکار خود بخواهید محتوا را بررسی کند—یا یک ویرایشگر حرفه ای استخدام کنید. و در نهایت انتشار!

ابزارهای بهینه سازی محتوا
ابزارهای بهینه سازی محتوا

چه ابزارهایی می توانند به بهینه سازی محتوا کمک کنند؟

خبر خوب این است که ابزارهای متعددی برای بهینه سازی محتوا در بازار موجود است و برخی از آنها رایگان هستند. هنگام بهینه سازی محتوای بازاریابی خود، از یک یا چند مورد زیر استفاده کنید.

کنسول جستجوی گوگل (گوگل سرچ کنسول)

یکی از ابزارهای رایگان اساسی که هر سازنده محتوا باید از آن استفاده کند کنسول جستجوی گوگل است. ابزارها و گزارش‌های آن به شما کمک می‌کند ترافیک و عملکرد جستجوی سایت خود را اندازه‌گیری کنید، مشکلات را برطرف کنید و محتوای خود را بهینه کنید.

با استفاده از تجزیه و تحلیل جستجو، می توانید ببینید که چه پرس و جوها و کلمات کلیدی کاربران را به سایت شما می آورند و تاثیرات، کلیک ها و موقعیت سایت خود را در جستجوی گوگل تجزیه و تحلیل می کنید. همچنین می‌توانید از Google Search Console برای ارسال نقشه‌های سایت و URLهای فردی برای خزیدن استفاده کنید.

برای هر کسی که به تازگی سفر بهینه سازی محتوا را آغاز کرده است، این یک مکان ضروری است.

اهرفس (ahrefs)

برای کسانی که به دنبال فرو رفتن عمیق تر در بهینه سازی محتوا هستند، Ahrefs یک انتخاب عالی است. از طریق Site Explorer خود، می توانید وب سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید. با وارد کردن وب سایت یا URL وبلاگ رقیب خود در ابزار، می توانید ببینید محتوای آنها برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شود. این به شما کمک می کند تعیین کنید که رقبای شما در کجا از شما بالاتر است و چه کلمات کلیدی را ممکن است از دست بدهید.

Ahrefs همچنین یکی از جامع ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار را ارائه می دهد.

Keyword Planner

ابزار Keyword Planner به شما امکان می دهد یک کلمه کلیدی خاص را تایپ کنید تا در مورد حجم جستجو، رقابت و کلمات کلیدی مرتبط با آن اطلاعات کسب کنید. این ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما در طراحی استراتژی خود برای بهینه سازی محتوای آینده کمک کند.

ویرایشگر همینگوی

در حالی که بهینه سازی محتوای شما ارتباط زیادی با اطلاعات فنی مانند کلمات کلیدی و برچسب های عنوان دارد، خوانایی نیز بر بهینه سازی تأثیر می گذارد. (برای محتوای انگلیسی)

اینجاست که ویرایشگر همینگوی وارد عمل می شود. این ابزار آنلاین به شما کمک می کند تا با شناسایی خطاها و جملاتی که خواندن آنها دشوار است، خوانایی محتوای خود را بهبود بخشید. با این ابزار جملات پرمعنا را ویرایش کنید، از اصطلاحات رایج تری استفاده کنید و محتوای خود را واضح تر کنید.

علاوه بر این، ویرایشگر همینگوی سطح خواندن محتوای شما را بررسی می کند. بیشتر محتواها بسته به موضوع و مخاطب باید در سطح کلاس هشتم نگهداری شوند.

محتوای با ارزش و قابل مشاهده ایجاد کنید

بهینه سازی محتوا به این معنی است که اطمینان حاصل شود که محتوای ارزشمند شما دیده می شود. اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، مهم نیست چقدر خوب است، مشتریان بالقوه زیادی را از دست خواهید داد. اما با تمرکز بر اصول اولیه برای بهینه سازی محتوای خود در طول زمان، می توانید دیده شدن برند خود را افزایش دهید و به منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی برای مخاطبان خود تبدیل شوید.

تولید محتوای بهینه در بیزی لوک
تولید محتوای بهینه در بیزی لوک

 

محتوای بهینه تولید شده در بیزی لوک

بیزی لوک، در راستای خدمات مختلف مانند دیجیتال مارکتینگ، تولید محتواهای مختلف (ویدیویی، رپورتاژ، صوتی، متنی) و تبلیغات گسترده در تمامی پلتفرم ها، این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا با توجه به بودجه بندی خود، کار برندسازی و رشد کسب و کار شما را انجام می دهد. برای شروع کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده خدمات تولید محتوا بیزی لوک

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید

خواندن مطالب بیشتر

همچنین بخوانید!!!  سبد خرید رها شده چیست - آموزش 0تا100 جذب مشتری - بیزی لوک | BiziLoc
  • محمد
    17 مرداد 1401 در 19:57

    خیلی عالی بود
    اطلاعات کاملی از بهینه سازی محتوا در یک مقاله بود

  • دریا
    20 مرداد 1401 در 23:47

    اصلا فکر نمی کردم بهینه سازی محتوا اینقدر میتونه مهم باشه
    مرسی از اطلاعات خوبتون

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش