کلمه کلیدی چیست؟ آموزش 0 تا 100 بازاریابی – بیزی لوک

اشتراک مطلب

انتخاب درست کلمه کلیدی

فهرست مطالب

اصول اولیه تحقیق کلمات کلیدی را بیاموزید تا به مشتریان کمک کنید سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین شما را پیدا کنند. تحقیق موفق کلمه کلیدی 2 چیز را انجام می دهد. این به افراد کمک می کند شما را پیدا کنند و رتبه بندی پست ها و صفحات شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. و اگر این کار را به درستی انجام دهید، مجبور نخواهید بود برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) پول خرج کنید. از سوی دیگر، کلمات کلیدی ضعیف، وب سایت شما را در هاله ای از ابهام قرار می دهند. حتی بدتر از آن، اگر با هدف مشتری مطابقت نداشته باشند، می توانند به رتبه شما آسیب بزنند.

در این راهنمای تحقیق کلمات کلیدی، یاد خواهید گرفت که چگونه:

  • به طور سیستماتیک بهترین عبارات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید
  • اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما با هدف کاربر مطابقت دارند
کلمه کلیدی چیست؟
کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی اصطلاحات و عباراتی هستند که مشتریان بالقوه شما هنگام جستجوی محصولات و خدماتی که می فروشید استفاده می کنند. آنها اطلاعات حیاتی، از جمله طرز فکر مشتریان بالقوه را هنگام تلاش برای یافتن آنچه شما می فروشید، آشکار می کنند و می توانند بر موفقیت کسب و کار شما تأثیر بگذارند. در محتوای شما گنجانده شده است، آنها برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی عمومی استفاده می شوند.

چرا تحقیق برای کلمه کلیدی مهم است؟

کلمه کلیدی در وب سایت شما به گوگل و سایر موتورهای جستجو اجازه می دهد تا بدانند تجارت شما در مورد چیست و چه چیزی می فروشید. این احتمال را افزایش می دهد که آن موتورهای جستجو وب سایت شما را در نتایج زمانی که مشتریان بالقوه برای محصولات یا خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد جستجو می کنند، نمایش دهند.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در مقاله‌ها، پست‌های وبلاگ یا توضیحات محصول می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنید و می‌تواند ماه‌ها یا گاهی سال‌ها پس از انتشار آن صفحات، ترافیک و مشتریان جدید را به وب‌سایت شما هدایت کند. وقتی برای یک کلمه کلیدی که با محتوای صفحه شما مطابقت دارد رتبه بندی می کنید، ترافیک ارگانیک شما می تواند از ترافیک پولی یا تبلیغات بهتر عمل کند.

تعداد افرادی که به صورت آنلاین برای محصولات و خدمات جستجو می کنند، همچنان در حال افزایش است. بین سال‌های 2019 تا 2020، حجم ترافیک 1000 صفحه پربازدید 22 درصد افزایش یافته است.

تحقیق برای کلمه کلیدی ضروری است زیرا هر چه رتبه شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، وب سایت شما کلیک رایگان بیشتری دریافت می کند. برای نتایج ارگانیک، نتیجه برتر حدود 28٪ از کل کلیک ها را دریافت می کند. در نتیجه رتبه ششم، به 5٪ کاهش می یابد.

هدف کلمه کلیدی چیست؟

انتخاب بهترین کلمه کلیدی
انتخاب بهترین کلمه کلیدی

کلمات کلیدی، کلماتی را که به بهترین وجه محتوای صفحه یا پست شما را توصیف می‌کنند شناسایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا برای جستجوهایی که افراد هر روز انجام می‌دهند، رتبه خوبی داشته باشید. با این حال، استراتژی بیشتر از تطبیق کلمات و عبارات است.

از آنجایی که شما از درون و بیرون کسب و کار خود را می شناسید، ممکن است ذهنیتی مشابه مشتریان بالقوه نداشته باشید. ممکن است اصطلاحات و عباراتی که ممکن است برای مکان یابی محصولات یا خدمات خود در وب استفاده کنید با کلمات کلیدی استفاده شده توسط خریداران مطابقت نداشته باشد.

ممکن است فکر کنید کلمات کلیدی شما مشتریان را مستقیماً به وب‌سایت شما می‌آورند، اما افرادی که این عبارات را جستجو می‌کنند ممکن است در واقع به دنبال چیز دیگری باشند یا در مرحله متفاوتی از فرآیند خرید باشند که کلمات کلیدی شما پیشنهاد می‌کنند.

همانطور که جستجوی کلمات کلیدی SEO خود را انجام می دهید، می خواهید قصد خریدار در پشت عبارات خاص را در نظر بگیرید و اینکه آیا محتوای شما با آن مطابقت دارد یا خیر.

4 نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد.

  • اطلاعاتی (مشتریان شما می خواهند چیزی یاد بگیرند)
  • ناوبری (آنها به دنبال یک شرکت یا وب سایت خاص هستند)
  • تراکنشی (آنها در حال مقایسه محصولات خاص هستند و تقریباً آماده خرید هستند)
  • تجاری (آنها اکنون آماده خرید هستند)

وقتی محتوای شما با هدف خریدار مطابقت داشته باشد، مدت بیشتری در صفحه شما باقی می ماند. این به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید و با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنید.

همچنین بخوانید!!!  تبلیغات رستوران ها | چگونه رستوران خود را تبلیغ کنم + 20 ایده ناب

عبارات ماشه هدف کاربر

هر یک از 4 نوع اصلی هدف کاربر ذکر شده در بالا با انواع خاصی از جستجوهای کلیدواژه مرتبط است. انتخاب عبارات محرک مناسب برای گنجاندن به شما کمک می کند تا کاربرانی را که در جستجوی نوع محتوای ارائه شده شما هستند، هدف قرار دهید.

اطلاعاتی

مخاطب هایی که به دنبال اطلاعات هستند سوالاتی مانند چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه می پرسند. جستجوهای اطلاعاتی می تواند شامل عباراتی مانند “علائم آلرژی در لاکتوز”، “بهترین دستور پخت مرغ پخته شده” یا “تاریخچه دیتون، اوهایو” باشد.

ناوبری

جستجوهای ناوبری اغلب شامل نام کسب و کار یا درخواست جزئیات کلیدی در مورد آنها است. برای مثال، «ورود به بانک ملی» یا «ساعت‌های کاری شرکت های مختلف».

معامله ای

کلمات محرک جستجوی تراکنش‌ها عبارتند از: «بررسی»، «مقایسه»، «بهترین»، «در مقابل» و «10 مورد برتر». این خریداران نزدیک به خرید هستند و در حال بررسی گزینه های خود هستند تا تصمیم بگیرند که کدام محصول یا خدمات مناسب ترین است.

تجاری

جستجوهای تجاری توسط مشتریانی که آماده خرید هستند استفاده می شود. آنها شامل نام های تجاری، محصولات خاص (“تلفن اندروید”، “آموزش سئو”)، دسته بندی محصولات (“لباس های گلدار”، “ظرف های چدنی”) و کلماتی مانند:

  • خرید کنید
  • تخفیف
  • ارسال درب منزل
  • کوپن
  • پیوستن
  • اشتراک در

اگر محصولی را می فروشید، می خواهید از کلمات محرک جستجوی معاملاتی یا تجاری استفاده کنید. این کلمات کلیدی را در عنوان، توضیحات متا، و کپی روی صفحه (مانند سرصفحه) صفحه وب خود بگنجانید تا به شما کمک کند برای جستجوهایی که در آن افراد قصد خرید بیشتری دارند رتبه بندی کنید.

درک انواع کلمه کلیدی و اصطلاحات

برای اینکه بیشترین استفاده را از کلمه کلیدی خود ببرید، باید چند اصطلاح اساسی را بدانید.

کلید واژه تمرکز کنید

یک کلمه یا عبارت کلیدی متمرکز به طور دقیق محتوای پست یا صفحه وبلاگ شما را توصیف می کند. این کلمه یا عبارت اصلی است که می‌خواهید صفحه در جستجوی گوگل یافت شود.

اگر پست شما طولانی است، ممکن است چندین کلمه کلیدی هدف داشته باشید، اما کلمه کلیدی متمرکز شما در عنوان، URL، توضیحات متا و متن خواهد بود.

کلمات کلیدی لانگ تیل

کلمات کلیدی لانگ تیل شامل 3 کلمه یا بیشتر هستند. آنها عبارات خاصی هستند که خریداران وقتی بیشتر در چرخه خرید هستند یا زمانی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند بیشتر از آنها استفاده می کنند.

استراتژی کلمه کلیدی لانگ تیل به ویژه زمانی ارزشمند است که رقابت زیادی در بازار شما وجود داشته باشد. به جای رقابت برای رتبه بندی با عبارات کوتاه و محبوب، می توانید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی لانگ تیل خود را متمایز کنید.

به طور کلی، کلمات کلیدی طولانی، ترافیک واجد شرایط بیشتری را به وب سایت شما وارد می کنند. کاربری که در جستجوی «توستر» است می‌تواند در هر مرحله‌ای از فرآیند خرید یا تحقیق باشد یا ممکن است به تصویری از یک توستر نیاز داشته باشد. یک خریدار که «توستر کروم 4 تکه» را تایپ می‌کند، ایده خاصی از آنچه می‌خواهد دارد و ممکن است آماده خرید باشد.

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، نام محصولات شما نقطه شروع ایده آلی برای ایده های کلیدواژه طولانی است. مطمئن شوید که عباراتی را هدف قرار داده اید که مردم برای توصیف محاوره ای محصولات شما از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر در حال فروش خودرو هستید، بهتر است در هر کلمه کلیدی لانگ تیل، از «ماشین» به جای «خودرو» استفاده کنید.

حجم جستجو

حجم جستجو، میانگین تعداد جستجوهای ماهانه برای یک کلمه کلیدی یا عبارت است. می توانید حجم جستجوی جهانی یک کلمه کلیدی را جستجو کنید، یا می توانید آن را به یک شهر، شهرستان، استان یا کشور خاص محدود کنید.

حجم جستجوی بالاتر به معنای ترافیک بالقوه بیشتر برای شما و وب سایت شما است.

رقابت

یک هدف اساسی از کلمه کلیدی، رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجو برای عبارات هدف شما است. رقابت به شما می گوید که انجام آن چقدر دشوار است.

کلمه کلیدی ایده آل شما حجم جستجوی بالایی در بازار هدف شما دارد اما رقابت کمی دارد. اگر کلمات کلیدی را با رقابت بیش از حد هدف قرار دهید، خود را برای یک مبارزه دشوار آماده کرده اید.

همچنین بخوانید!!!  بهترین راه افزایش فالوور در اینستاگرام

فرض کنید در یک صنعت بسیار رقابتی هستید. در این صورت، بهتر است در کلمات کلیدی طولانی با حجم جستجوی کمتر و رقابت کمتر متخصص باشید تا اینکه سعی کنید با عبارات کلیدی بسیار رقابتی رتبه بندی کنید.

مهم است که توجه داشته باشید که رقابت با پرداخت پول و رقابت ارگانیک جدا هستند. برنامه ریز کلمات کلیدی رایگان گوگل به شما می گوید که یک کلمه کلیدی چقدر برای ترافیک پولی رقابتی است. گاهی اوقات، این با ترافیک ارگانیک مرتبط است. با این حال، برای به دست آوردن چنین بینشی، باید در یک ابزار تحقیقاتی پولی مانند Ahrefs یا Ubersuggest مشترک شوید.

نحوه جستجوی کلمات کلیدی

اکنون که هدف تحقیق کلمات کلیدی را درک کرده اید، آماده شروع کار هستید. در اینجا فرآیندی وجود دارد که می توانید از آن برای شناسایی لیستی از اصطلاحات کلیدی در پست های وبلاگ، صفحات وب و مواد بازاریابی خود استفاده کنید.

1. فهرستی از موضوعات گسترده مرتبط با کسب و کار خود تهیه کنید

در مرحله اول، می خواهید یک صفحه گسترده با دسته بندی های کلی یا “سطل ها” برای کلمات کلیدی خود ایجاد کنید. اینها ممکن است با دسته بندی محصولات مطابقت داشته باشند. اگر از قبل به طور مکرر وبلاگ می نویسید، ممکن است موضوعاتی داشته باشید که قبلاً به طور مرتب به آنها پرداخته اید.

این لیست را کوتاه و ساده نگه دارید و حداکثر 5 تا 10 موضوع داشته باشید. تصور اینکه یک خریدار در جستجوی محصول یا خدمات خود هستید می تواند مفید باشد.

دسته بندی های کلی برای وب سایتی که محصولات طبیعی و سازگار با محیط زیست می فروشد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • محیط سالم
  • سلامتی طبیعی
  • نظافت منزل غیر سمی
  • زیبایی طبیعی
  • آشپزی سالم
  • سلامت حیوانات خانگی طبیعی

2. هر موضوع را با فهرستی از عباراتی که فکر می کنید مشتریانتان استفاده می کنند، گسترش دهید

اصطلاحات یا عباراتی را که مشتری هدف شما ممکن است برای مکان یابی اطلاعات، محصولات یا خدمات در هر یک از دسته بندی های کلی خود استفاده کند، شناسایی کنید.

اگر قبلاً داده‌هایی از نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت مانند گزارش Google Analytics دارید، به سطل ترافیک جستجوی ارگانیک خود نگاه کنید تا کلمات کلیدی را که مصرف‌کنندگان از قبل برای رسیدن به وب‌سایت شما استفاده می‌کنند شناسایی کنید.

این به معنای فهرست نهایی کلمات کلیدی نیست، بلکه فرصتی برای طوفان فکری برای نقاط داده است تا تحقیقات شما را هدفمندتر و پربارتر کند.

برای مثال وب‌سایت سازگار با محیط‌زیست در بالا، در زیر دسته «محیط زیست سالم»، می‌توانید فهرست کنید:

  • دستگاه های تصفیه هوا را مقایسه کنید
  • بهترین فیلترهای آب
  • پخش کننده عطر
  • پخش کننده اسانس
  • لوازم رنگ غیر سمی
  • بالش های ضد حساسیت
  • راه های طبیعی برای کاهش آلرژی
  • نحوه بهبود هوای داخل خانه

یک لیست، زیر هر دسته کلی ایجاد کنید و آن را به صفحه گسترده خود اضافه کنید. با خیال راحت از همکاران یا کارمندان خود ایده بخواهید، به خصوص آنهایی که با مشتری روبرو هستند. آنها ممکن است بینش و ایده های خوبی داشته باشند.

3. عبارات جستجوی مرتبط را بیابید

راه های خلاقانه ای برای افزودن به لیست کلمات کلیدی وجود دارد.

یک عبارت کلیدی را در گوگل جستجو کنید و به پایین صفحه بروید، جایی که لیستی از عبارات جستجوی مرتبط را به صورت پررنگ مشاهده خواهید کرد.

برای جستجوی عمیق‌تر، روی یکی از جستجوهای مرتبط کلیک کنید و فهرستی را که Google در پایین صفحه دوم پیشنهاد می‌کند، بررسی کنید.

وب سایت AnswerThePublic اجازه می دهد تا حداکثر 3 جستجوی رایگان در روز. نموداری از عبارات مورد جستجوی افراد مرتبط با موضوع شما را ارائه می دهد.

همچنین می‌توانید عبارت کلیدواژه خود را در برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google یا یکی از ابزارهای پولی فهرست شده در زیر تایپ کنید و ببینید افراد از چه اصطلاحات مرتبط دیگری استفاده می‌کنند.

4. قدرت کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید

ساده‌ترین راه برای انجام این مرحله، برنامه‌ریزی کلمه کلیدی یا ابزار تحقیق کلمات کلیدی پولی یا سئو است. Ahrefs، Semrush، Wordtracker و Ubersuggest برخی از محبوب ترین ها هستند. Wordtracker و Ubersuggest هر دو نسخه های رایگانی دارند که می توانید برای شروع از آنها استفاده کنید.

همچنین بخوانید!!!  تقسیم بندی مخاطب در بازاریابی چیست؟ آموزش 10 ها نکته جامع

در اینجا سوالاتی است که هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود به دنبال آن هستید.

عبارت جستجوی دقیق چیست؟ اطمینان حاصل کنید که عبارت کلیدی شما با عبارت جستجوی دقیقی که مردم استفاده می کنند مطابقت دارد.

حجم جستجو چقدر است؟ اگر کسی از یک عبارت کلیدی استفاده نکند، ساختار استراتژی حول آن برای شما مفید نخواهد بود. به دنبال بالاترین حجم جستجوی موجود باشید.

رقابت چقدر سخت است؟ ابزارهای پولی بین رقابت برای تبلیغات پولی در مقابل جستجوی ارگانیک تفاوت قائل می شوند. شما می خواهید حجم جستجوی بالاتری با رقابت جستجوی ارگانیک کمتر داشته باشید. این نقطه شیرین است.

عبارات مرتبطی را که ممکن است از دست داده باشید و دارای حجم جستجوی بالا و رقابت جستجوی ارگانیک کم هستند، بررسی کنید.

5. تعیین کنید که چگونه در صنعت خود رتبه دارید

اگر در حال رقابت با نام‌های تجاری بزرگی هستید که در حال حاضر صفحه اول گوگل را برای اکثر عباراتی که شناسایی کرده‌اید به خود اختصاص داده‌اند، باید استراتژی خود را تغییر دهید تا کلمات کلیدی لانگ تیل رقابتی کمتری را شناسایی کنید.

صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را برای جستجوی مورد نظر خود بررسی کنید. اگر پر از نام‌های تجاری محکمی است که نفوذ و سهم بازار بیشتری نسبت به شرکت شما دارند (در حال حاضر)، به عقب برگردید و فهرست خود را با کلمات کلیدی طولانی اصلاح کنید.

یک استثنا در این استراتژی این است که رقبای شما محتوای با کیفیت منتشر نکرده باشند. اگر می‌دانید که می‌توانید از نظر طول، کیفیت و چیدمان از محتوای آنها پیشی بگیرید، حتی اگر پول بیشتری برای بازاریابی برند خود صرف کنند، ممکن است بتوانید از آنها پیشی بگیرید.

6. هدف جستجو را تأیید کنید

وقتی یک مصرف کننده یک عبارت جستجو را در گوگل وارد می کند، در جستجوی چیزی است. هر سوالی نیاز به یک پاسخ منطبق دارد.

با تایپ عبارت کلیدی خود در موتور جستجو، مطمئن شوید که هدف مشتریان خود را درک کرده اید. چه صفحاتی قبلاً برای آن عبارت رتبه بندی می شوند و چه چیزی را ارائه می دهند؟

اگر خریدار به دنبال اطلاعاتی باشد و شما سعی کنید به او بفروشید، ممکن است با یک کلیک مواجه شوید، اما به سرعت بالا می‌روند، که به رتبه شما آسیب می‌زند. اگر یک خریدار آماده خرید باشد و شما یک صفحه محصول را تحویل دهید، خوشحال خواهند شد.

در صفحه گسترده خود در مورد قصد خریدار برای هر عبارت کلیدی یادداشت کنید، یا عادتی را برای خود یا تیمتان ایجاد کنید که قبل از ایجاد محتوا با استفاده از آن کلمه یا عبارت کلیدی، هدف کلمه کلیدی را بررسی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس استراتژی سئوی شماست

کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را دسته بندی کنند و به خریداران کمک می کنند تا شما را پیدا کنند. با این حال، آنها تنها یک مرحله در یک استراتژی سئو موفق هستند.

برای اینکه پست‌ها و صفحات وبلاگ شما رتبه‌بندی موفقیت‌آمیز داشته باشند، باید محتوای باکیفیت را حول عبارات کلیدی خود بسازید. با هر پست از رقابت خود پیشی بگیرید. ارزش بیشتر، پاسخ کامل تری ارائه دهید و آن را خواناتر کنید.

همچنین می‌خواهید به چیدمان و سئوی درون صفحه هر مقاله توجه کنید. صفحه خود را آسان برای اسکن و رابط کاربری موبایل کنید.

سئو برای موتورهای جستجو و انسان است. کلمات کلیدی اولین و مهم ترین قدم است. محتوایی که کاربران شما از آن لذت می‌برند و آن‌ها را ارزشمند می‌دانند باعث می‌شود آنها مدت بیشتری در وب‌سایت شما بمانند، که به نوبه خود به Google اطلاع می‌دهد که کار خوبی انجام می‌دهید.

سئوی ارگانیک یک فرآیند طولانی مدت است. ممکن است برای عبارات یا عبارات خاص به سرعت رتبه بندی کنید، اما اکثر کسب و کارها شاهد یک صعود تدریجی به SERP هستند. سازگار باشید، صبور باشید و از کلمات کلیدی خود لذت ببرید.

نظرات خود را در زیر همین صفحه برای ما به اشتراک بگذارید

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش