اشتراک مطلب

تولید محتوا در گوگل مشاغل ایران

فهرست مطالب

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب و حفظ مخاطب از طریق ایجاد و به اشتراک گذاری مقالات، ویدیوها، پادکست ها و سایر رسانه های مرتبط استفاده می شود. این فرایند تخصص را ایجاد می‌کند، آگاهی از برند را ارتقا می‌دهد، و کسب‌وکار شما را در زمان خرید آنچه می‌فروشید، در ذهن نگه می‌دارد.

بازاریابی محتوا چیست؟

به زبان ساده می توان گفت که بازاریابی محتوا، توسعه و توزیع محتوای مفید و مرتبط (وبلاگ ها، خبرنامه ها، مقالات سفید، پست های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، ویدئوها و موارد مشابه) برای مشتریان فعلی و آینده است. وقتی این محتوا به درستی انجام شود، این محتوا تخصص شما را منتقل می کند و به وضوح نشان می دهد که یک شرکت برای افرادی که به آنها می فروشد ارزش قائل است.

استفاده مداوم از بازاریابی محتوا باعث ایجاد و تقویت روابط با مشتریان احتمالی و فعلی شما می شود. زمانی که مخاطبان، شرکت شما را به عنوان کسب و کاری که به موفقیت آنها علاقه مند است و منبعی ارزشمند از مشاوره و راهنمایی می دانند، به احتمال زیاد وقتی زمان خرید فرا می رسد، شما را انتخاب می کنند. (دیجیتال مارکتینگ)

چرا بازاریابی محتوا مهم است

در یک کسب و کار، بازاریابی محتوا روشی است که کارایی آن ثابت شده است. همچنین، شرایط رقابتی را فراهم می کند. (چرا بیزی لوک)

نگاهی به آنچه داده ها در مورد بازاریابی محتوا می گویند:

  • کسب و کارهایی که وبلاگ دارند 67 درصد بیشتر از سایر شرکت ها ورودی مخاطب می گیرند.
  • چهل و هفت درصد از خریداران قبل از تعامل با نماینده فروش، 3 تا 5 قطعه محتوا را مشاهده می کنند.
  • شرکت‌هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، تقریباً 30 درصد نرخ رشد بالاتری نسبت به کسب‌وکارهایی دارند که از آن استفاده نمی‌کنند.
  • هفتاد و دو درصد از بازاریابان تجارت به بیزینس های دیگر (B2B) می گویند محتوا باعث افزایش تعامل و تعداد سرنخ هایی می شود که تولید می کنند.

بازاریابی محتوا چگونه کار می کند

کسب‌وکار شما می‌تواند از محتوا برای جذب سرنخ‌ها استفاده کند، زمانی که شخصی در حال تحقیق در مورد اینکه چه چیزی بخرد، محصول یا خدمات شما را مورد بررسی قرار دهد و خرید را انجام دهد.

برای استفاده موثر از آن، باید محتوای مناسب را در هر مرحله از چرخه فروش ارائه دهید، از آگاهی تا توجه به خرید. اگر این موضوع پیچیده به نظر می رسد، نگران نباشید: رویکرد به محتوا از این طریق در واقع فرآیند را ساده می کند.

در اینجا نحوه استفاده شرکت ها از بازاریابی محتوا در هر مرحله از چرخه فروش برای تعامل و فروش آمده است.

مرحله آگاهی

در اولین مرحله از فرآیند فروش، محتوای شما باید بر روی دغدغه های اصلی مخاطبان تمرکز کند. نوشتن در مورد نکات بسیار مهم، چالش ها و سوالات آنها بهترین شانس را برای تعامل با آنها به شما می دهد. محتوا در مرحله آگاهی باید آموزشی و راهنمایی باشد. فروش خود را برای مراحل بررسی و و خرید نهایی ذخیره کنید.

بهترین محتوا برای این مرحله: مقالات، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، ویدئوها، خبرنامه ها

همچنین بخوانید!!!  5 تکنیک عالی برای سرمایه گذاری در رسانه ها

مثال ها:

  • یک رستوران یک پست وبلاگی درباره نحوه برنامه ریزی یک منو برای جشن فارغ التحصیلی در بهار می نویسد.
  • یک شرکت دوچرخه‌گردی ویدیوی کوتاهی با موضوع «3 راه برای انتخاب دوچرخه‌سواری مناسب» ایجاد می‌کند.
  • یک شرکت معماری یک کتاب الکترونیکی به نام «سوالاتی که باید قبل از استخدام معمار پرسیده شود» ایجاد می کند.

مرحله بررسی بازاریابی محتوا

در مرحله بررسی، محتوا باید ترکیبی از اطلاعات مفید و بازاریابی را ارائه دهد. باید به خواننده آموزش دهد که به دنبال چه ویژگی‌ها یا عملکردهایی باشد و چگونه ویژگی‌های مختلف نیازهای آنها را برطرف می‌کند. البته، محتوای شما باید به سمت آنچه که کسب و کار شما ارائه می دهد، جهت داده شود.

بهترین محتوا برای این مرحله: مطالعات موردی، مقالات راهنما، ویدئوهای نحوه انجام، چک لیست ها/کاربرگ ها

مثال ها:

  • یک شرکت سیستم تلفن مبتنی بر فضای ابری چک لیستی با عنوان «8 روش برای بهبود خدمات مشتری تلفن شما» ایجاد می کند. ویژگی ها و عملکردهایی را که خدمات عالی به مشتریان را ممکن می کند، به تفصیل شرح می دهد.
  • یک شرکت محوطه سازی مطالعات موردی در مورد “بزرگترین اشتباهاتی که اکثر مردم هنگام استخدام یک منظره ساز مرتکب می شوند” ایجاد می کند.
  • یک شرکت پذیرایی، مطالعات موردی رویدادهای موفق را با تمرکز بر مزایایی که ارائه می‌کنند، ارائه می‌کند، مانند «چگونه آلرژی‌های غذایی در رویداد بعدی خود را کنار بگذارید» یا «چگونه اطمینان حاصل کنیم که کیترینگ شما از شیوه‌های پایدار استفاده می‌کند».

مرحله بسته شدن

زمانی محتوا نقش مهمی ایفا می کند که مشتری، نزدیک به خرید باشد. در این مرحله، می‌توانید روی فروش تمرکز کنید، تا زمانی که به دنبال این هستید که چرا بهترین انتخاب هستید، نه اینکه خدمات یا محصولات شما چقدر عالی هستند.

پیام اصلی شما در اینجا باید تخصص، دانش و مزایای متمایز کننده آنچه می فروشید باشد.

بهترین محتوا برای این مرحله: مطالعات موردی، محتوای تولید شده توسط کاربر، راهنمای خریدار، ویدئو محصول، گزارش تحقیق

مثال ها:

  • یک شرکت مشاوره یک گزارش تحقیقاتی ایجاد می‌کند که ثابت می‌کند کسب‌وکارهایی که در برنامه‌ریزی استراتژیک، ارزیابی‌های افراد خارجی، و سایر خدمات مشارکت می‌کنند، بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهد، رشد بیشتری را تجربه می‌کنند.
  • یک آژانس طراحی ویدیوهای کوتاهی را ایجاد می کند که تنوع کار خود را در صنایع مختلف نشان می دهد تا تخصص متنوع خود را نشان دهد.
  • یک مطب متخصص ارتودنسی بیماران را تشویق می‌کند تا در مورد تجهیزات پیشرفته و خدمات درجه یک خود توضیحاتی ارائه دهند.

چگونه با بازاریابی محتوا شروع کنیم

تبلیغات در فضای اینترنت
تبلیغات در فضای اینترنت

قطعا بازاریابی محتوا ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد، اما لزومی ندارد. یک کمپین محتوای موفق باید قابل مدیریت و پایدار باشد. برای شروع این مراحل را انجام دهید:

مخاطبان خود را شناسایی کنید

برای ایجاد محتوا برای یک خواننده خاص، باید ایده روشنی از اولویت ها، چالش ها و ترجیحات آنها داشته باشید. اگر توضیحات مفصلی از بخش های مختلف خود دارید، 1 یا 2 بخش از آن را برای نوشتن انتخاب کنید. در غیر این صورت، قبل از شروع، نمایه های مخاطبین و مشتریان احتمالی خود را ایجاد کنید.

فرمت های مناسب را برای بازار یابی محتوا تعیین کنید

قالب مناسب با مرحله ای از چرخه فروش که در حال تولید محتوا هستید مطابقت دارد. نکته مهم دیگر شامل این است که چه قالب هایی به بهترین وجه به شما کمک می کنند تا ارزش خرید خدمات یا محصولات خود را به نمایش بگذارید. برای برخی، این یک ویدیو خواهد بود. برای دیگران، یک چک لیست.

همچنین بخوانید!!!  5 ایده برای بهبود عملکرد در بازاریابی

-برای سفارش خدمات تولید محتوا اینجا کلیک کنید

تصمیم بگیرید که چه کسی محتوای شما را بنویسد، ویرایش و تصحیح کند

مخاطبان، محتوای شما را بر اساس کیفیت آن قضاوت خواهند کرد، و باید. منبع مناسب داخلی یا خارجی را برای ایجاد این اثر شناسایی کنید. صرف نظر از اینکه چه کسی آن را ایجاد می کند، یک مصحح حرفه ای را استخدام کنید تا هر چیزی را قبل از بیرون رفتن مرور کند.

نحوه توزیع محتوا را تعیین کنید

آیا محتوایی را در سایت خود پست می کنید، آن را برای عموم ایمیل می کنید یا برای یک مناسبت چاپ می کنید؟ یا مکانی که می دانید احتمال حضور مخاطبان شما بیشتر است، تراکت پخش می کنید. به عنوان مثال، ارسال یک مقاله از طریق ایمیل منطقی است، یک چک لیست یا کاربرگ را می توان در رسانه های اجتماعی پست کرد، و راهنمای خریدار دنباله خوبی برای یک پیشنهاد برای خرید محصول یا خدمات است.

یک برنامه زمانی پایدار انتخاب کنید

ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا که بیش از حد بلندپروازانه باشد، آسان است. هنگامی که خوانندگان هدف و قالب ها را شناختید، یک برنامه کوتاه مدت (3 تا 6 ماهه) برای تعداد واقعی عناصر محتوایی که می توانید ایجاد کنید، بر اساس بودجه و منابع خود ایجاد کنید. مدت زمانی را که برای ایجاد هر قسمت از محتوا طول می کشد را پیگیری کنید تا بتوانید آن زمان را در برنامه خود قرار دهید.

بهترین شیوه ها را دنبال کنید

همانطور که می دانید، محتوای متقاعد کننده به وضوح نوشته شده است، بدون اصطلاحات خاص که فقط شما و کسانی که در صنف شما هسنتد می دانید. همچنین باید شامل توصیه‌های چگونگی انجام آن باشد. یک محتوای کوتاه، مرتبط و کاربردی بهترین است.

سئو و رسانه های اجتماعی

سئو

در بازاریابی محتوا، یافتن کسب و کار شما را برای مشتریان، آسان می کند. یکی از راه هایی که این اتفاق می افتد استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

اطلاعات در مورد سئو بسیار زیاد است، اما برای شروع، روی چند بهترین روش مهم تمرکز کنید.

کلمات کلیدی را شناسایی کنید

کلمات کلیدی اساس تلاش شما در سئو هستند. این کلمات و عبارات بسیار مهم، عباراتی هستند که مشتری، زمانی که به دنبال شرکت، محصول یا خدماتی است، در موتور جستجو وارد می کند.

وقتی کلمات کلیدی مناسبی را در محتوای خود بگنجانید، ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد. بهترین کلمات کلیدی عبارتند از:

  • زبان ساده: زبانی که مخاطب شما برای توصیف نقاط ضعف و نیازهای خود استفاده می کند
  • مرتبط: کلمات کلیدی که با تخصص، محصولات و خدماتی که ارائه می کنید مطابقت دارند
  • خاص: ترکیبی از تمرکز، تخصص صنعت، نقاط ضعف آینده و سایر جزئیات مرتبط
همچنین بخوانید!!!  چگونه اهداف هوشمند برای کسب و کار خود ایجاد کنیم

به قولت عمل کن

سئو به گونه ای تکامل یافته است که موفقیت جستجو تا حدی به این بستگی دارد که محتوای شما تا چه حد آنچه را که می گوید انجام می دهد. موتورهای جستجو محتوای کپی را بررسی می‌کنند، ارتباط آن را ارزیابی می‌کنند و تعیین می‌کنند که آیا آن چیزی را که عنوان وعده می‌دهد انجام می‌دهد یا خیر.

به دلیل اهمیتی که موتورهای جستجو برای کپی دارند، استفاده از کلمات کلیدی در سرتاسر محتوای شما مهم است. از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

  • روی 1 تا 2 کلمه کلیدی تمرکز کنید. با نوشتن در مورد آنچه برای مشتریان شما مهم است و فقط بر روی چند عبارت کلیدی تمرکز کنید، از “پر کردن کلمات کلیدی” خودداری کنید.
  • از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید. موضوع مقاله را واضح و روشن بیان کنید.
  • از کلمات کلیدی در کل استفاده کنید. راهی برای ترکیب طبیعی کلمات کلیدی خود در محتوای خود پیدا کنید.
  • در موضوع بمانید محتوای با کیفیت خوب که توصیه‌های مرتبط با عنوان را ارائه می‌دهد بهترین عملکرد را دارد.

رسانه های اجتماعی

هنگامی که بازاریابی محتوا انجام می دهید، وقت آن است که در مورد آن صحبت کنید. رسانه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، لینکدین، یوتیوب، توییتر، مدیوم، اینستاگرام و بیزی لوک راهی ساده و اثبات‌شده برای تبلیغ محتوای شماست. شما یک پست می نویسید و به محتوای خود لینک می دهید و سپس موتور جستجو کار خود را آغاز می کند.

شما می توانید این کار را از طریق 3 مرحله انجام دهید:

1- روی کانال های با پتانسیل بالا تمرکز کنید

بهترین رسانه های اجتماعی برای شما آنهایی هستند که مخاطبان شما به آنها مراجعه می کنند. کانال‌های بزرگ و محبوب و همچنین کانال‌های کوچک‌تر متمرکز بر صنعت را در نظر بگیرید که احتمالاً شما را با مشتریان مرتبط می‌سازند. از مخاطبان خود بپرسید که چه کانال هایی را ترجیح می دهند و یک لیست قابل مدیریت بر اساس ترجیحات آنها ایجاد کنید.

2- محتوای خود را متناسب با کانال بسازید

هر کانال رسانه اجتماعی دارای سطحی از حرفه ای بودن در مقابل سرگرمی، صدای پذیرفته شده و سایر جزئیات است. قبل از نوشتن پست برای یک کانال، مدتی را صرف بررسی پست ها کنید تا با این جزئیات آشنا شوید. سپس، به پست های خود مقداری از ویژگی های شرکت خود را بدهید.

3- روش خود را آزمایش و اصلاح کنید

یک تلاش برنده برای تبلیغ رسانه های اجتماعی شامل آزمون و خطا است. پاسخ‌ها را از کانال‌های مختلف برای کمیت و کیفیت پیگیری کنید. درگیری‌های با پتانسیل کمتر ممکن است به معنای مناسب بودن کانال باشد، در مقابل تعداد زیادی کلیک که هرگز به مخاطب تبدیل نمی‌شوند.

محتوا را برای کسب و کار خود قرار دهید

اجازه دهید تخصص و ارزش منحصر به فرد شما با ایجاد محتوا برای جذب، تعامل و فروش بدرخشد. با برنامه ریزی و بازاریابی محتوای سیستماتیک، می توانید به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید و وفاداری به برند خود را القا کنید.

اگر سوالی دارید می توانید در پایین همین صفحه در قسمت نظرات بپرسید.

پیج اینستاگرام بیزی لوک

مطالعه بیشتر

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش