چگونه یک استراتژی کسب و کار مشتری محور ایجاد کنیم

اشتراک مطلب

کسب و کار مشتری محور

فهرست مطالب

توصیه های بیزی لوک برای استراتژی کسب و کار مشتری محور

در ظاهر، “مشتری محور” ممکن است مانند یک استراتژی تجاری کاملا واضح به نظر برسد. مطمئناً شما می خواهید مشتریان شما یک تجربه مثبت داشته باشند. مطمئناً شما به نیازهای آنها اهمیت می دهید و می خواهید چیزهایی بسازید و بفروشید که آنها را خوشحال کند، که البته منجر به تجارت بیشتر، وفاداری بیشتر، مشتریان بیشتر و البته سود بیشتر می شود. با ثبت مشاغل در بیزی لوک، امکان برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان، فروش بیشتر و درآمد بیشتر را تجربه خواهید کرد.

اما مانند هر اصل بازاریابی خوب، لایه‌هایی در آن وجود دارد و راه‌های زیادی برای دستیابی به آن وجود دارد. و شما هم باید بخواهید به آن برسید. به گفته مدیر بخش بازاریابی بیزی لوک، یکی از حیاتی ترین ویژگی های رهبران دیجیتالی موثر، مشتری مداری بی رحمانه است.

آسان است، اما چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد. برای مثال، با تعریف شروع کنید.

ذخیره اطلاعات مشتری برای خدمات مشتری محور
ذخیره اطلاعات مشتری برای خدمات مشتری محور

 

مشتری محور بودن به چه معناست؟

شما مشتریان خود را در اولویت قرار می دهید. بسیاری از کسب و کارهای کوچک چیز دیگری نمی گویند. اما، همانطور که NGDATA می‌نویسد، «کسب‌وکارهایی که رویکرد مشتری‌محور دارند، بیشتر از اینکه بگویند مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهند، انجام می‌دهند. آنها ارائه یک تجربه استثنایی به مشتری در محل فروش و پس از فروش برای افزایش سود و کسب مزیت رقابتی را در اولویت قرار می دهند.

در واقع، و این همان معنایی است که داشتن روحیه مشتری محور در زندگی روزمره کسب و کار شماست. NGDATA ادامه می دهد: «سازمان های واقعاً مشتری محور با ارزش ترین مشتریان خود را شناسایی می کنند و رضایت آنها را تضمین می کنند. برای انجام این کار، سازمان‌ها داده‌های مشتریان را از منابع و کانال‌های متعدد جمع‌آوری می‌کنند و سودآورترین مشتریان خود را با پیشنهادات مرتبط در زمان مناسب هدف قرار می‌دهند.»

داده ها جایی است که همه چیز شروع می شود. هنگامی که درک کاملی از مشتریان خود داشته باشید (همه چیز از عادات خرید گرفته تا علایق و سابقه تعامل)، می تواند تصمیمات تجاری آینده شما را مشخص کند. برای مثال، با استفاده از هسته پلتفرم بازاریابی بیزی لوک، یعنی CRM بازاریابی ما، می‌توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید و راه‌های جدیدی برای بازاریابی برای آنها بیابید. در اینجا نحوه شروع به کار کردن داده های خود در 4 مرحله سریع آورده شده است:


↵برای شروع ثبت نام و اضافه کردن کسب و کار خود کلیک کنید


تمام اطلاعات تماس خود را جمع آوری کنید

برای شروع استفاده از بخش های آماده، تمام داده های  خود را به بیزی لوک بیاورید.

همچنین بخوانید!!!  انتخاب بهترین محصولات برای فروش آنلاین

آنچه را که می‌دانید سازماندهی کنید

بخش‌ها و برچسب‌های سفارشی خود را ایجاد کنید تا داده‌های مخاطب را هر طور که نیاز دارید فیلتر کنید.

الگوهای موجود در داده های خود را درک کنید

با داشبورد مخاطبان خود در یک نگاه مخاطب خود را بشناسید.

بینش مخاطب را به عمل تبدیل کنید

پیام‌های خودکار را تنظیم کنید تا بر اساس بخش‌ها یا برچسب‌های خاص فعال شوند.

به دنبال روش های عمیق تر هستید؟ این 4 مرحله ساده را امتحان کنید تا داده های مشتری را به کمپین های هدفمند تبدیل کنید که کالاهای بیشتری را می فروشند. یاد خواهید گرفت که چگونه داده‌های مخاطب را جمع‌آوری، مدیریت و استفاده کنید که به شما در بازاریابی هوشمندانه‌تر در biziloc کمک می‌کند.

مواجهه با چالش های مشتری محور شدن

اکنون که می دانید مشتری محور بودن به چه معناست و چگونه یک راه حل CRM بازاریابی می تواند به شما کمک کند، بیایید در مورد چالش ها صحبت کنیم. از آنجایی که دنیای تجارت الکترونیک رشد کرده است و مشتریان با گزینه های بیشتری برای نیازهای خرید خود مواجه می شوند، مقایسه سریع و آسان برندها برای آن مشتریان بسیار ساده تر شده است. اما اگر می‌خواهید واقعاً مشتری محور باشید، باید با نگاهی دقیق به نحوه برقراری ارتباط در شرکت خود شروع کنید. به عنوان مثال، تعدادی از نقاط دردناک وجود دارد که در غیر این صورت شرکت های بزرگ را از رسیدن به جایی که باید باشند باز می دارد:


ارتباط ضعیف بین بخش های اجرایی، میانی و خط مقدم
سیلوهایی که ارتباطات، اهداف مشترک و داده ها را دشوار یا غیرممکن می کنند
کارمندان کم توانی که نمی توانند تغییری در شرکت ایجاد کنند


هنگامی که شرکت شما در یک ردیف قرار گرفت و ارتباطات شما به درستی انجام شد، وقت آن است که اطلاعات مشتریان را در بین بخش ها به اشتراک بگذارید. و بیزی لوک می تواند به شما در سازماندهی داده های مشتری کمک کند. در واقع، هنگامی که از CRM بازاریابی biziloc استفاده می کنید، درک داده های خود آسان است و بودجه بازاریابی خود را بیشتر می کنید. ما تعدادی ابزار برای کمک به این اهداف داریم، و زمانی که تمام داده‌های مخاطبان خود را در BiziLoc بیاورید، شروع به کارهای زیر می‌کنید:

خدمات تولید محتوا، ساخت ویدیو تبلیغاتی، تبلیغات همسان، برند سازی

درک بهتری از اینکه چه کسی مخاطب شماست

هنگامی که یک مکان مرکزی برای داده های مشتری ایجاد می کنید، تصویر واضح تری از افرادی که با آنها صحبت می کنید می بینید.

همچنین بخوانید!!!  راهنمای کارآفرینی برای مدیریت زمان

محتوای مناسب را برای افراد مناسب ارسال کنید

وقتی از داده‌ها برای هدف‌یابی پیام‌های خود استفاده می‌کنید، ارسال محتوایی که برای مشتریان مهم است را آسان می‌کند (که باعث می‌شود آنها به گوش دادن ادامه دهند).

راه‌های جدیدی برای صحبت با افرادی با ویژگی‌های مشترک پیدا کنید

شاید متوجه شوید که مشتریان شما اغلب پنجشبنه ها خرید می‌کنند یا همه آنها در شمال کشور زندگی می‌کنند. هر چیزی که پیدا کنید، احتمالاً باعث ایجاد ایده های کمپین جدید می شود.

از داده‌های خود برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنید

ایجاد تبلیغات در بیزی لوک به این معنی است که می‌توانید از داده‌های خود برای هدف قرار دادن افرادی استفاده کنید که احتمالاً برند شما را دوست دارند، بنابراین می‌توانید بیشترین بهره را از بودجه خود ببرید.

بهترین روش ها برای مشتری محور شدن

شما اکنون در راه تبدیل شدن به مشتری محور هستید. شما تعریف را درک می کنید، از چیزهای بد اجتناب می کنید و به چالش ها رسیدگی می کنید، حتی داده های مشتری را در اطراف شرکت خود به اشتراک می گذارید. مرحله بعدی یک قدم بزرگ است: برخی از بهترین شیوه های مشتری محور کدامند؟

طبق بررسی هاروارد بیزینس ریویو، این مشکل اساساً به داده ها خلاصه می شود. چرا بسیاری از شرکت‌ها برای به دست آوردن مشتری محوری درست تلاش می‌کنند؟ حجم، سرعت و تنوع داده های مشتری که اکنون وجود دارد، بسیاری از سازمان ها را تحت الشعاع قرار داده است. برخی از شرکت ها سیستم و فناوری لازم برای تقسیم بندی و مشخصات مشتریان را ندارند.”

با در نظر گرفتن این موضوع، چند روش برتر وجود دارد که به شما کمک می کند در مسیر مشتری محوری درست بمانید:


بدانید مشتریان شما چه می خواهند
محصولات و خدماتی را توسعه دهید که با آن خواسته ها صحبت کند
همدلی مشتری را عملیاتی کنید
برای تعامل مستقیم با مشتریان خود سخت کار کنید
به کارمندان خود یادآوری کنید که تجربه آنها با نتایج مشتری مرتبط است
از CRM بازاریابی بیزی لوک برای تجزیه و تحلیل داده ها و تدوین استراتژی استفاده کنید


برای توضیح بیشتر در مورد آخر، این مشکلی است که مدیر توسعه کسب و کار بیزی لوک با آن صحبت می کرد. دریافت داده ها یک چیز است. اشتراک گذاری در اطراف شرکت شما چیز دیگری است. اما در واقع تجزیه و تحلیل آن و تدوین یک استراتژی؟ اینجاست که یک CRM وارد می شود.

با استفاده از CRM، می توانید به راحتی بینشی در مورد مخاطبان خود به دست آورید. از آنجا، گزارش‌های رشد، تعامل و درآمد ما به شما کمک می‌کند الگوهایی را در رفتار مخاطب کشف کنید تا ببینید چه چیزی با بازاریابی شما کار می‌کند. ببینید چه اقداماتی منجر به خرید شده است، یادداشت هایی در مورد ترجیحات فردی بگذارید و خیلی چیزهای دیگر.

همچنین بخوانید!!!  چگونه یک تجارت الکترونیکی راه اندازی کنیم - 10 ایده ناب

و هنگامی که داده‌های مشتری خود را سازماندهی کردید، می‌توانید از آن بینش‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید بازاریابی شما با مشتریان فردی در سراسر کانال‌های بازاریابی صحبت می‌کند.

چگونه مشتری مداری را اندازه گیری می کنید؟

وقتی نوبت به اندازه گیری مشتری مداری می رسد، گزینه های مختلفی وجود دارد. برخی از کارشناسان برنامه های اندازه گیری مشتری مانند CSAT و NPS را توصیه می کنند. دیگران پیشنهاد می کنند یک سری اندازه گیری های مختلف را ارزیابی کنید:

ارزش طول عمر مشتری

CLV اندازه گیری میزان ارزش یک مشتری برای کسب و کار شما در طول زمان است.

احتمال خرید

حفظ مشتریان آسان تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. اندازه گیری نرخ ریزش به شما کمک می کند تا حفظ را بهبود بخشید.

RPX

درآمد هر تجربه یکی دیگر از معیارهای مفیدی است که می تواند به شما کمک کند تا کیفیت کمپین های بازاریابی را بر اساس تأثیری که بر روابط با مشتری دارند، پیگیری کنید.

اما بیشتر از همه، به اندازه گیری ادامه دهید! «دیگر به اندازه کافی خوب نیست که به سادگی یک بار اندازه گیری کنیم. شما باید نبض احساسات مشتری خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و به طور مستمر ارزیابی کنید که مشتریان در طول زمان در مورد تجربه خود با نام تجاری شما چه احساسی دارند.

دسترسی به داده‌های تاریخی نه تنها به شما این فرصت را می‌دهد که هر مشتری را به‌عنوان یک فرد بهتر درک کنید، بلکه به شما امکان می‌دهد روند رفتار و احساسات را در طول زمان مشاهده کنید. هرچه سابقه شما با یک مشتری عمیق‌تر باشد، پیش‌بینی اقدامات آن‌ها و مهم‌تر از همه، ارائه یک تجربه موبایلی جذاب و شخصی‌شده آسان‌تر خواهد بود.»

تبریک می گویم، شما مشتری محور هستید!
خوب، شاید نه کاملا. اما تو خیلی نزدیک میشی با این چند نکته دیگر:


هر کمپین را با در نظر گرفتن یک مخاطب هدف شروع کنید
هدف گذاری کنید، سپس پیام دهید – هرگز برعکس
داشبورد مخاطبان بیزی لوک می تواند کمک کند


نیازی به چندین راه حل بازاریابی یا دریافت مدرک در علوم بازاریابی نیست. پلتفرم بازاریابی یکپارچه ما شما را تحت پوشش قرار می دهد تا بتوانید مشتری محور باشید و باهوش تر باشید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب بیشتر

پیج رسمی ایسنتاگرام بیزی لوک

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش