دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟ محتوا+ویدئو آموزشی

اشتراک مطلب

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

فهرست مطالب

هر گونه تبلیغاتی که از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند و متخصصان بازاریابی می‌توانند از آن برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی و سنجش تأثیر آن در جستجوی مشتری استفاده کنند. در عمل، دیجیتال مارکتینگ معمولاً به شبکه های بازاریابی اطلاق می شود که در رایانه، تلفن، تبلت یا دستگاه های دیگر ظاهر می شوند. این می تواند صورت های مختلفی داشته باشد، از جمله ویدئوی آنلاین، تبلیغات نمایشی، بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات اجتماعی پولی و پست های رسانه های اجتماعی. بازاریابی دیجیتال اغلب با “بازاریابی سنتی” مانند تبلیغات مجلات، بیلبوردها و پست مستقیم مقایسه می شود. به طور عجیبی، تلویزیون معمولاً با بازاریابی سنتی همراه است.

آیا می دانستید که بیش از سه چهارم مردم جهان به صورت روزانه آنلاین می شوند؟ نه تنها این، بلکه 43٪ بیش از یک بار در روز این کار را تکرار می کنند و 26٪ “دائما” آنلاین هستند.

 

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ که به آن بازاریابی دیجیتال نیز می گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از بستر اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. این نه تنها شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی، و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه پیام های متنی و چند رسانه ای به عنوان یک کانال بازاریابی است.

برای مشاده خدمات دیجیتال مارکتینگ بیزی لوک کلیک کنید

اساساً، اگر یک شبکه بازاریابی، شامل ارتباطات دیجیتال باشد، بازاریابی دیجیتال است. شرکت ها و موسسات فراوانی در جهت طراحی وبسایت و تولید محتوا فعالیت می کنند که شما با مراجعه به این قبیل وبسایت ها و شرکت ها در جهت گسترش کسب و کار خود اقدام به دیجیتال مارکتینگ می کنید.

 

تجارت، دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف می کند؟

در این مرحله، بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و آگاهی از برند شما حیاتی است. به نظر می رسد هر برند دیگری یک وب سایت دارد. و اگر این کار را نداشته باشند، حداقل یک حضور در رسانه های اجتماعی یا استراتژی تبلیغات دیجیتال دارند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آنقدر رایج است که مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند و به آن به عنوان راهی برای یادگیری در مورد برندها اعتماد می کنند. از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ دارای گزینه ها و استراتژی های زیادی در ارتباط با آن است، می توانید خلاق باشید و انواع تاکتیک های بازاریابی را با بودجه ای آزمایش کنید.

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک‌ها و کانال‌های دیجیتال متعدد برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را سپری می‌کنند تعریف می‌شود:

بهترین بازاریابان دیجیتال تصویر واضحی از نحوه حمایت هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف کلی خود دارند. و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، بازاریابان می توانند از طریق کانال های رایگان و پولی که در اختیار دارند از کمپین بزرگ تری حمایت کنند.

به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا، می‌تواند مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگی ایجاد کند که از کتاب الکترونیکی جدیدی که کسب‌وکار اخیراً ایجاد کرده، منجر به تولید شود. پس از آن، بازاریاب رسانه های اجتماعی شرکت ممکن است به تبلیغ این پست های وبلاگ از طریق پست های پولی و ارگانیک در حساب های رسانه های اجتماعی کسب و کار کمک کند. شاید بازاریاب ایمیل یک کمپین ایمیلی ایجاد کند تا به کسانی که کتاب الکترونیکی را دانلود می کنند اطلاعات بیشتری در مورد شرکت ارسال کند. در عرض یک دقیقه بیشتر در مورد این بازاریابان دیجیتال خاص صحبت خواهیم کرد.

 

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا از طریق روش‌های سنتی به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که می‌توانید دسترسی داشته باشید، و مشتریان بالقوه‌ای را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند، هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان می‌دهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه‌گیری کنید و آن‌طور که مناسب می‌دانید حرکت کنید.

 

چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

  • شما می‌توانید تلاش‌های خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
  • مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی خارجی است.
  • بازاریابی دیجیتال زمینه بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
  • دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
  • تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان تر است.
  • دیجیتال مارکتینگ می تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
  • شما می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.

 

1. شما می توانید تلاش خود را فقط بر روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناختی خاصی را اندازه‌گیری کنید – از جمله خوانندگان معمولی مجله یا جمعیت یک محله خاص – اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده و با تبدیل بالا به آن مخاطب ارسال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی های هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاصی را که به صنعت شما مربوط می‌شوند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه‌ای دست خواهید یافت. بهتر از همه، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا برای زیر گروه‌های مخاطب بزرگ‌تر خود بازاریابی کنید. اگر چندین محصول یا خدمات را به شخصیت های خریدار مختلف می فروشید، این امر به ویژه مفید است.

 

2. مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.

دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد کمپین ها را به صورت روزانه دنبال کنید و در صورتی که ROI بالایی را نشان نمی دهد، مقدار پولی را که در یک کانال خاص خرج می کنید کاهش دهید. این را نمی توان در مورد اشکال سنتی تبلیغات گفت. مهم نیست که بیلبورد شما چگونه کار می کند – چه برای شما تبدیل شود یا نه، همچنان هزینه آن یکسان است.

به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، کنترل کاملی بر جایی که می‌خواهید پول خود را خرج کنید، دارید. شاید به جای پرداخت هزینه برای کمپین های PPC، شما تصمیم می گیرید که برای ایجاد محتوای اینستاگرام با تبدیل بالا، برای نرم افزار طراحی هزینه کنید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم چرخش کنید و مطمئن شوید که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند هدر نمی دهید.

به عنوان مثال، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می کنید، ممکن است سعی کنید در رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی یا سئو سرمایه گذاری کنید – سه استراتژی که می توانند حتی با حداقل هزینه، بازگشت سرمایه بالایی به شما بدهند.

 

3. بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.

اگر برای یک کسب‌وکار کوچک کار می‌کنید، احتمالاً رقابت با مارک‌های اصلی در صنعت خود، که بسیاری از آنها میلیون‌ها تومان برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات تلویزیونی یا کمپین‌های سراسری دارند، برایتان دشوار است. خوشبختانه، فرصت‌های زیادی وجود دارد تا از طریق ابتکارات بازاریابی دیجیتال استراتژیک از بازیگران بزرگ پیشی بگیرید.

به عنوان مثال، ممکن است کلمات کلیدی خاصی را که مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند شناسایی کنید و محتوای باکیفیت ایجاد کنید تا به شما در رتبه بندی آن کلمات کلیدی در موتورهای جستجو کمک کند. موتورهای جستجو اهمیتی نمی‌دهند که کدام برند بزرگ‌تر است – در عوض، موتورهای جستجو محتوایی را اولویت‌بندی می‌کنند که بهترین طنین‌اندازی را با مخاطب هدف داشته باشد.

 

4. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند دیدی جامع و کامل از تمام معیارهایی که ممکن است برای شرکت شما مهم باشد – از جمله برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، بازدیدها، کلیک‌ها و زمان روی صفحه به شما ارائه دهد. این یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال است. در حالی که تبلیغات سنتی می تواند برای اهداف خاصی مفید باشد، بزرگترین محدودیت آن قابلیت اندازه گیری است.

برخلاف اکثر تلاش‌های بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می‌دهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنند. اگر تا به حال تبلیغی را در روزنامه قرار داده باشید، می‌دانید که چقدر دشوار است تخمین بزنید که واقعاً چند نفر به آن صفحه رفته و به تبلیغ شما توجه کرده‌اند. هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا اصلاً آن تبلیغ مسئول فروش بوده است وجود ندارد.

از سوی دیگر، با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید بازگشت سرمایه تقریباً هر جنبه‌ای از تلاش‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید.

 

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

ترافیک وب سایت

با دیجیتال مارکتینگ، می توانید تعداد دقیق افرادی را که صفحه اصلی وب سایت شما را در زمان واقعی مشاهده کرده اند، با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال موجود در پلتفرم های بازاریابی مانند گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از بین سایر داده‌های تجزیه و تحلیل دیجیتال، ببینید که از چه تعداد صفحه بازدید کرده‌اند، از چه دستگاهی استفاده می‌کنند و از کجا آمده‌اند.

این هوشمندی به شما کمک می کند تا بر اساس تعداد افرادی که آن کانال ها به وب سایت شما هدایت می کنند، اولویت بندی کنید که کدام کانال های بازاریابی را بیشتر یا کمتر صرف کنید. به عنوان مثال، اگر تنها 10 درصد از ترافیک شما از جستجوی ارگانیک است، می دانید که احتمالاً برای افزایش این درصد باید مدتی را برای سئو صرف کنید.

با بازاریابی آفلاین، تشخیص اینکه مردم چگونه با برند شما تعامل دارند، قبل از اینکه با یک فروشنده تعامل داشته باشند یا خرید کنند، بسیار دشوار است. با دیجیتال مارکتینگ، می توانید روندها و الگوهای رفتار افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی سفر خریدارشان شناسایی کنید، به این معنی که می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه جذب آنها به وب سایت خود درست در بالای قیف بازاریابی بگیرید.

 

عملکرد محتوا و تولید سرنخ

تصور کنید یک بروشور محصول ایجاد کرده اید و آن را از طرق مختلف به دست افرادی رسانده اید – آن بروشور نوعی محتوا است، هرچند آفلاین. مشکل این است که شما نمی دانید چند نفر بروشور شما را باز کردند یا چند نفر آن را مستقیماً به سطل زباله انداختند.

حالا تصور کنید که در عوض آن بروشور را در وب سایت خود داشتید. شما می توانید اندازه گیری کنید که دقیقا چند نفر صفحه ای را که در آن میزبانی شده است مشاهده کرده اند، و می توانید با استفاده از فرم ها، اطلاعات تماس کسانی که آن را دانلود کرده اند جمع آوری کنید. نه تنها می توانید تعداد افرادی که با محتوای شما درگیر هستند را اندازه گیری کنید، بلکه هنگام دانلود آن توسط مردم، سرنخ های واجد شرایط ایجاد می کنید.

 

مدلسازی اسناد

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر همراه با ابزارها و فناوری های مناسب به شما این امکان را می دهد که تمام فروش خود را به اولین نقطه تماس دیجیتال مشتری با تجارت خود ردیابی کنید.

ما به این مدل سازی اسناد می گوییم و به شما امکان می دهد روندهایی را در روش تحقیق و خرید افراد برای محصول خود شناسایی کنید و به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدام بخش از استراتژی بازاریابی شما مستحق توجه بیشتر است و چه بخش هایی از چرخه فروش شما نیاز به اصلاح دارد بگیرید. .

اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است – طبق گفته Aberdeen Group، شرکت‌هایی که فروش و همسویی بازاریابی قوی دارند به نرخ رشد سالانه 20 درصدی دست می‌یابند، در مقایسه با کاهش 4 درصدی درآمد برای شرکت‌هایی که همسویی ضعیف دارند. اگر بتوانید سفر مشتری خود را در چرخه خرید با استفاده از فناوری‌های دیجیتال بهبود ببخشید، احتمالاً تأثیر مثبتی بر نتیجه کسب و کار شما خواهد داشت.

 

5. سازگاری و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسانتر است.

کار زیادی برای توسعه یک استراتژی بازاریابی انجام می شود. به طور کلی، شما آن استراتژی را تا زمان تکمیل دنبال خواهید کرد، اجازه می‌دهید اثرگذار شود و سپس نتایج آن را قضاوت کنید. با این حال، همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. ممکن است در نیمه راه متوجه شوید که یک محاسبات غیرفعال بوده است، یک فرض نادرست بوده است، یا مخاطبان آنطور که انتظار می رود واکنش نشان نداده اند. اینکه بتوانید استراتژی را در طول مسیر تغییر دهید یا تنظیم کنید بسیار سودمند است زیرا از شروع مجدد کامل جلوگیری می کند.

اینکه بتوانید استراتژی خود را به راحتی تغییر دهید، یک مزیت بزرگ بازاریابی دیجیتال است. تطبیق یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار ساده تر از سایر اشکال سنتی بازاریابی مانند پست الکترونیکی یا تبلیغات بیلبورد است. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین آنطور که انتظار می رود ارائه نمی شود، می توانید به سرعت آن را تنظیم کنید یا آن را متوقف کنید تا نتایج بهتری حاصل شود.

 

6. دیجیتال مارکتینگ می تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.

همانطور که بازاریابی دیجیتال اندازه گیری تلاش های بازاریابی شما را ساده تر می کند، این امر باعث می شود نرخ تبدیل شما نیز ساده تر شود. توانایی اندازه گیری اثربخشی هر تاکتیک به شما کمک می کند تا استراتژی های بهتری ایجاد کنید. اصلاح مداوم روش های خود نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال تضمین می کند که همه چیز برای بیشترین میزان تبدیل بهینه شده است.

علاوه بر این، همه سرنخ ها ارزش یکسانی برای کسب و کار شما ندارند. دیجیتال مارکتینگ فرصتی را برای شما فراهم می کند تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید که منجر به مشتریان با کیفیت بالاتر می شود. اتصال کسب و کار شما با با ارزش ترین سرنخ ها به طور مستقیم نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد.

 

7. می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را درگیر کنید.

ضروری است که هر چه زودتر مخاطب خود را درگیر کنید. برقراری ارتباط در اولین مرحله از سفر خریدار به هدایت پیشرو از طریق قیف مشتری کمک می کند. استفاده از دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که از ابتدا تا انتها و در هر نقطه‌ای بین آن‌ها این کار را انجام دهید.

کانال های آنلاین به شما این امکان را می دهند که کل سفر خرید مشتریان خود را دنبال کنید. درک و تجزیه و تحلیل نحوه حرکت و عملکرد مشتریان برای تبدیل سرنخ مهم است. دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که آنها را از طریق این فرآیند ردیابی کنید. و، حتی اگر در مراحل اولیه تبدیل نشوند، حداقل به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده اند.

 

تعریفی دیگر از دیجیتال مارکتینگ

ما در حوزه کسب و کار در موج سوم صنعت قرار داریم!!

اولین آن عصر کشاورزی بود به طوری که افراد در زمین های کشاورزی مشغول به فعالیت بودند و تا آخر عمر، آن شغل را ادامه می دادند و در نهایت وارث اصلی شغل آنها فرزندانشان بود که ادامه دهند راه پدرانشان بودند.

دومین آن عصر صنعت بود به طوری که افراد نیمی از عمر خود را صرف فعالیت در ارگان های دولتی و خصوصی می گذراندند و مابقی طول زندگی خود را با حقوق بازنشستگی و حق البیمه سپری می کردند و هنوز نیز کسانی هستند که با این روش مشغول به ادامه زندگی خود هستند.

به عنوان مثال، مشاغلی مانند معلمان عزیز، کارکنان بانک ها و موسسات، عزیزان مراکز درمانی و غیره، که شامل بیمه هستند. پس از سپری کردن 25 تا 45 سال، آنان را بازنشسته اعلام می کنند و حقوقی که برای آنان تعریف شده را دریافت می کنند.

سومین آن عصر دیجیتال است که ما اکنون در آن زندگی می کنیم، به طوری که زمان کمتری را مشغول فعلایت هستیم و مابقی زمانمان را از زندگی لذت می بریم. چگونه؟

در عصر دیجیتال شما حدودا 10 سال از عمر خود را صرف فعالیت در حوزه کاری خود می کنید. به طور مثال، راه اندازی فروشگاه در اینترنت یا ارائه خدمات اینترنتی، کسب و کار را گسترش داده تا به یک منبع درآمد معقول برسد. حال زمان آن است که فقط بنشینید و از درآمد حاصله لذت ببرید.

 

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درونگرا به راحتی با هم اشتباه گرفته می شوند و دلیل خوبی هم دارند. دیجیتال مارکتینگ از بسیاری از ابزارهای مشابه بازاریابی استفاده می کند. ایمیل و محتوای آنلاین. هر دو برای جلب توجه مشتریان احتمالی از طریق جستجوی خریدار و تبدیل آنها به مشتری وجود دارند. اما 2 رویکرد، دیدگاه های متفاوتی از رابطه بین ابزار و هدف دارند.

بازاریابی دیجیتال به این موضوع توجه می کند که چگونه هر ابزار فردی می تواند مخاطب را به مشتریان بالقوه، تبدیل کند. استراتژی بازاریابی دیجیتال یک برند ممکن است از چندین پلتفرم استفاده کند یا تمام تلاش خود را روی یک پلتفرم متمرکز کند.

بازاریابی درونگرا یک مفهوم کل نگر است. ابتدا هدف را در نظر می گیرد، سپس به ابزارهای موجود نگاه می کند تا مشخص کند کدام یک به طور موثر به مشتریان هدف می رسد و سپس در کدام مرحله از قیف فروش باید مرحله خرید اتفاق بیفتد. (گسترش کسب و کار)

مهمترین چیزی که باید در مورد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درونگرا به خاطر بسپارید این است که به عنوان یک متخصص بازاریابی، مجبور نیستید بین 2 مورد یکی را انتخاب کنید. در واقع، آنها بهترین کار را با هم دارند. بازاریابی درونگرا ساختار و هدفی را برای بازاریابی دیجیتال موثر به تلاش های بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد و اطمینان حاصل می کند که هر مسیر بازاریابی دیجیتال در جهت یک هدف کار می کند.

 

بازاریابی دیجیتال B2B در مقابل B2C

دیجیتال مارکتینگ برای شرکت‌های B2B و همچنین شرکت‌های B2C کار می‌کند، اما بهترین روش‌ها به‌طور قابل‌توجهی بین این دو تفاوت دارد.

  • مشتریان B2B فرآیندهای تصمیم گیری طولانی تری دارند و در نتیجه قیف های فروش طولانی تری دارند. استراتژی های ایجاد رابطه برای این مشتریان بهتر عمل می کند، در حالی که مشتریان B2C تمایل دارند به پیشنهادات و پیام های کوتاه مدت پاسخ بهتری بدهند.
  • تراکنش‌های B2B معمولاً مبتنی بر منطق و شواهد است، چیزی که بازاریابان دیجیتال B2B ماهر ارائه می‌کنند. محتوای B2C به احتمال زیاد مبتنی بر احساس است و بر ایجاد احساس خوبی در مشتری برای خرید تمرکز دارد.
  • تصمیمات B2B معمولا به ورودی بیش از یک نفر نیاز دارند. مواد بازاریابی که به بهترین نحو این تصمیمات را هدایت می کنند، معمولا قابل اشتراک گذاری و دانلود هستند. از سوی دیگر، مشتریان B2C از ارتباطات یک به یک با یک برند حمایت می کنند.
همچنین بخوانید!!!  چگونه یک تجارت الکترونیکی راه اندازی کنیم - 10 ایده ناب

البته در هر قاعده ای استثنا وجود دارد. یک شرکت B2C با محصولی با قیمت بالا، مانند ماشین یا رایانه، ممکن است محتوای آموزنده و جدی‌تری ارائه دهد. استراتژی شما همیشه باید به سمت پایگاه مشتری شما باشد، چه B2B یا B2C.

 

انواع دیجیتال مارکتینگ

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی وابسته
  • تبلیغات بومی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • بازاریابی ایمیلی
  • روابط عمومی آنلاین
  • بازاریابی درونگرا
  • محتوای حمایت شده
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • بازاریابی پیام فوری

بهینه سازی موتور جستجو (سئو،SEO)

بهینه سازی محتوا چیست؟
بهینه سازی محتوا چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، از نظر فنی یک ابزار بازاریابی است تا به خودی خود نوعی بازاریابی. Balance آن را به عنوان “هنر و علم جذاب کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو” تعریف می کند.

بخش “هنر و علم” سئو مهمترین چیز است. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن نیاز به تحقیق و سنجش عوامل مختلف دارد. امروزه مهمترین عناصری که در بهینه سازی یک صفحه وب باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • کیفیت محتوا
  • سطح تعامل کاربر
  • سازگاری با موبایل
  • تعداد و کیفیت لینک های ورودی

 

استفاده استراتژیک از این عوامل سئو را به یک علم تبدیل می کند، اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.

در سئو، هیچ عنوان قابل اندازه گیری یا قانون ثابتی برای رتبه بندی بالا وجود ندارد. گوگل تقریباً به طور مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهد، بنابراین پیش بینی دقیق غیرممکن است. کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکرد صفحه خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و بر اساس آن تنظیمات را انجام دهید.

این فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای “رتبه” بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو، در نتیجه افزایش میزان ترافیک ارگانیک (یا رایگان) وب سایت شما است. کانال هایی که از سئو سود می برند شامل وب سایت ها، وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها هستند.

 

راه های مختلفی برای نزدیک شدن به سئو به منظور ایجاد ترافیک واجد شرایط برای وب سایت شما وجود دارد. این شامل:

سئوی آن پیج: این نوع سئو بر روی تمام محتوایی که “در صفحه” وجود دارد هنگام مشاهده یک وب سایت تمرکز می کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای حجم جستجو و هدف (یا معنی) آنها، می توانید به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که این سؤالات ایجاد می کنند رتبه بالاتری کسب کنید.

سئوی آف پیج: این نوع سئو بر روی تمام فعالیت هایی تمرکز می کند که هنگام بهینه سازی وب سایت شما “خارج از صفحه” انجام می شود. “چه فعالیتی که در وب سایت شخصی من نیست می تواند بر رتبه من تأثیر بگذارد؟” ممکن است بپرسید. پاسخ، لینک های ورودی است که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شوند. تعداد ناشرانی که به شما پیوند می‌دهند، و «اقتدار» نسبی آن ناشران، بر میزان رتبه بالای شما برای کلمات کلیدی مورد علاقه‌تان تأثیر می‌گذارد.

با ایجاد شبکه با ناشران دیگر، نوشتن پست‌های مهمان در این وب‌سایت‌ها (و پیوند دادن به وب‌سایت خود)، و جلب توجه خارجی، می‌توانید بک لینک‌هایی را که برای ارتقای وب‌سایت خود در همه SERP‌های مناسب نیاز دارید، به دست آورید.

سئوی فنی: این نوع سئو بر روی باطن وب سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. فشرده‌سازی تصویر، داده‌های ساختاریافته و بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی اشکال سئوی فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند – یک عامل رتبه‌بندی مهم در چشم موتورهای جستجو مانند Google.

برای مثال واقعی در مورد نحوه اجرای موفقیت آمیز SEO در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود، مطالعه موردی ما را در مورد سئو  بررسی کنید.

 

بازاریابی محتوا

سئو یک عامل اصلی در بازاریابی محتوا است، استراتژی مبتنی بر توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند به مخاطبان هدف.

مانند هر استراتژی بازاریابی، هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخ هایی است که در نهایت به مشتریان تبدیل می شوند. اما این کار را متفاوت از تبلیغات سنتی انجام می دهد. به جای جذب مشتریان بسیار با ارزش از یک محصول یا خدمات، آن را به صورت رایگان در قالب مطالب نوشتاری ارائه می کند.

آیا می خواهید بازاریابی محتوا را در کسب و کار خود یاد بگیرید و به کار ببرید؟ صفحه منبع آموزش بازاریابی محتوای رایگان آکادمی HubSpot را بررسی کنید.

 

کانال هایی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش داشته باشند عبارتند از:

پست های وبلاگ: نوشتن و انتشار مقاله در وبلاگ شرکت به شما کمک می کند تخصص صنعت خود را نشان دهید و ترافیک جستجوی ارگانیک را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. این در نهایت به شما فرصت های بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به سرنخ برای تیم فروش خود می دهد.

کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید: کتاب‌های الکترونیکی، وایت‌پیپرها و محتوای طولانی مشابه به آموزش بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کنند. همچنین به شما امکان می دهد برای اطلاعات تماس خواننده، محتوا را مبادله کنید، برای شرکت خود سرنخ ایجاد کنید و مردم را در سفر خریدار جابجا کنید.

اینفوگرافیک: گاهی اوقات، خوانندگان از شما می خواهند که نشان دهید، نه اینکه بگویید. اینفوگرافیک ها شکلی از محتوای بصری هستند که به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند تا مفهومی را تجسم کنند که می خواهید به آنها کمک کنید یاد بگیرند.

محتوای صوتی یا تصویری: تلویزیون و رادیو کانال های محبوبی برای دیجیتال مارکتینگ هستند. ایجاد محتوایی که می تواند به صورت آنلاین به صورت ویدئو به اشتراک گذاشته شود یا توسط شنوندگان در رادیو شنیده شود، می تواند مخاطبان بالقوه شما را تا حد زیادی گسترش دهد.

 

بازاریابی محتوا مهم است و آمارهای زیادی برای اثبات آن وجود دارد:

  • 84 درصد از مصرف‌کنندگان از شرکت‌ها انتظار دارند که محتوای سرگرم‌کننده و مفیدی تولید کنند
  • 62 درصد از شرکت هایی که حداقل 5000 کارمند دارند روزانه محتوا تولید می کنند
  • 92 درصد از بازاریابان معتقدند که شرکت آنها برای محتوا به عنوان یک دارایی مهم، ارزش قائل است

به همان اندازه که بازاریابی محتوا مؤثر است، می تواند مشکل ساز باشد. نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند و در عین حال افرادی را که مطالب را می خوانند، به اشتراک می گذارند و با برند تعامل بیشتری دارند، درگیر کنند. هنگامی که محتوا مرتبط باشد، می تواند روابط قوی در سراسر این شبکه ایجاد کند.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای هدایت ترافیک و آگاهی از برند با درگیر کردن افراد در بحث آنلاین است. محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام هستند که لینکدین و یوتیوب از آنها فاصله زیادی ندارند.

از آنجا که بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان است، به روشی محبوب برای جلب توجه، تبدیل شده است. این رسانه با 96% محبوب‌ترین رسانه محتوا برای بازاریابان B2C است و در حوزه B2B نیز در حال افزایش است. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 61 درصد از بازاریابان محتوای B2B در سال جاری استفاده خود را از رسانه های اجتماعی افزایش دادند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی معیارهای تعامل داخلی را ارائه می دهد که برای کمک به شما در درک میزان دسترسی شما به مخاطبان بسیار مفید است. شما باید تصمیم بگیرید که کدام نوع تعامل برای شما بیشترین اهمیت را دارد، خواه این به معنای تعداد اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات یا کل کلیک‌های وب‌سایت شما باشد.

خرید مستقیم حتی ممکن است هدف استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما نباشد. بسیاری از برندها از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان استفاده می کنند تا اینکه آنها را تشویق کنند که فوراً پول خرج کنند. این امر به ویژه در برندهایی رایج است که مخاطبان مسن را هدف قرار می دهند یا محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که برای خریدهای فوری مناسب نیستند. همه چیز به اهداف شرکت شما بستگی دارد.

 

کانال هایی که می توانید در بازاریابی شبکه های اجتماعی به عنوان دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید عبارتند از:

فیس بوک
توییتر
لینکدین
اینستاگرام
اسنپ چت
پینترست

بسیاری از بازاریابان از این پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک کمپین ویروسی استفاده می کنند. شراکت با یک تولیدکننده محتوای محبوب یا شرکت در روندی که در حال حاضر با مخاطبان زیادی طنین انداز شده است، یک استراتژی بازاریابی ویروسی است. هدف ایجاد چیزی قابل اشتراک است به این امید که به طور ارگانیک در یک کانال رسانه اجتماعی پخش شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بیزی لوک چگونه می‌تواند به استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما کمک کند، مقایسه ابزارهای رایگان مدیریت رسانه‌های اجتماعی ما با سایر ابزارها را بررسی کنید.

 

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک

پرداخت به ازای کلیک یا PPC عبارت است از ارسال یک آگهی در یک پلتفرم و پرداخت هر بار که شخصی روی آن کلیک می کند و در صنعت دیجیتال مارکتینگ بسیار پر سود است. PPC روشی است برای هدایت ترافیک به وب سایت شما با پرداخت هزینه به ناشر هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود. یکی از رایج‌ترین انواع PPC، تبلیغات گوگل است که به شما امکان می‌دهد برای اسلات‌های برتر در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل با قیمت «در هر کلیک» پیوندهایی که قرار می‌دهید، پرداخت کنید. کانال های دیگری که می توانید از PPC استفاده کنید عبارتند از:

تبلیغات پولی در فیس بوک: در اینجا، کاربران می توانند برای سفارشی کردن یک ویدیو، پست تصویر یا نمایش اسلاید، که فیس بوک در فیدهای خبری افرادی که با مخاطبان کسب و کار شما مطابقت دارند، منتشر می کند، هزینه پرداخت کنند.

کمپین‌های تبلیغاتی توییتر: در اینجا، کاربران می‌توانند برای قرار دادن یک سری پست یا نشان نمایه در فیدهای خبری یک مخاطب خاص، پولی بپردازند که همگی برای رسیدن به یک هدف خاص برای کسب و کار شما اختصاص داده شده‌اند. این هدف می تواند ترافیک وب سایت، دنبال کنندگان بیشتر توییتر، مشارکت توییت یا حتی دانلود اپلیکیشن باشد.

پیام‌های حمایت‌شده در لینکدین: در اینجا، کاربران می‌توانند برای ارسال مستقیم پیام‌ها به کاربران خاص لینکدین بر اساس صنعت و پیشینه آن‌ها پول بپردازند. اینکه چگونه و چه زمانی مردم تبلیغ شما را می بینند کمی پیچیده تر است. هنگامی که یک نقطه در صفحه نتایج موتور جستجو، که به عنوان SERP نیز شناخته می شود، در دسترس است، موتور آن نقطه را با چیزی که اساساً یک حراج فوری است پر می کند.

یک الگوریتم هر تبلیغ موجود را بر اساس تعدادی از عوامل اولویت بندی می کند، از جمله:

  • کیفیت تبلیغ
  • ارتباط کلمه کلیدی
  • کیفیت صفحه فرود
  • مبلغ پیشنهادی

هر کمپین PPC دارای 1 یا چند اقدام هدف است که بینندگان باید پس از کلیک بر روی یک تبلیغ انجام دهند. این اقدامات به عنوان تبدیل شناخته می شوند و می توانند معاملاتی یا غیر معاملاتی باشند. خرید یک تبدیل است، اما ثبت نام در خبرنامه یا تماسی که با دفتر خانه شما برقرار می شود نیز همینطور است.

هر آنچه را که به عنوان تبدیل‌های هدف انتخاب می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را از طریق پلتفرم انتخابی خود پیگیری کنید تا ببینید بازاریابی شما چگونه کار می‌کند.

 

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته به شخصی که بازاریاب نام دارد، این امکان را می دهد که از طریق تبلیغ کسب و کار شخص دیگری پول دربیاورد. شما می‌توانید تبلیغ‌کننده کسب‌ و کاری باشید که در آن فقط نقش معرفی محصول یا خدمات را بر عهده دارید.

با استفاده از مدل پورسانت یا تقسیم درآمد کار می کند. اگر شما وابسته هستید، هر بار که شخصی کالایی را که شما تبلیغ می کنید خریداری می کند، کمیسیون دریافت می کنید. اگر تاجر هستید، به ازای هر فروش که به شما کمک می‌کنند، به شرکت وابسته پرداخت می‌کنید.

برخی از بازاریابان وابسته به بررسی محصولات تنها 1 شرکت، احتمالاً در یک وبلاگ یا سایت شخص ثالث، می پردازند. دیگران با چندین تاجر رابطه دارند.

چه بخواهید یک وابسته باشید یا یکی را پیدا کنید، اولین قدم این است که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از پلتفرمی که برای اتصال شرکت‌های وابسته به خرده‌فروشان طراحی شده است استفاده کنید، یا می‌توانید یک برنامه خرده‌فروشی را شروع کنید یا به آن بپیوندید.

اگر خرده‌فروش هستید و کار مستقیم با شرکت‌های وابسته را انتخاب می‌کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا برنامه خود را برای مخاطبان جذاب کنید. شما باید ابزارهایی را که برای موفقیت به آن شرکت های وابسته نیاز دارند ارائه دهید. این شامل مشوق هایی برای نتایج عالی و همچنین پشتیبانی بازاریابی و مواد از پیش ساخته می شود.

تبلیغات بومی
تبلیغات بومی

 

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی بازاریابی پنهان است. هدف آن این است که با محتوای اطراف خود ترکیب شود تا به عنوان تبلیغات کمتر آشکار شود.

تبلیغات بومی در واکنش به بدبینی مصرف کنندگان امروزی نسبت به تبلیغات ایجاد شد. با دانستن اینکه سازنده یک تبلیغ برای اجرای آن هزینه می پردازد، بسیاری از مصرف کنندگان به این نتیجه می رسند که تبلیغ مغرضانه است و در نتیجه آن را نادیده می گیرند.

یک تبلیغ بومی با ارائه اطلاعات یا سرگرمی قبل از اینکه به هر چیزی تبلیغاتی برسد، این ذهنیت را دور می زند و جنبه «تبلیغ» را کم اهمیت جلوه می دهد.

مهم است که همیشه تبلیغات بومی خود را به وضوح برچسب گذاری کنید. از کلماتی مانند «تبلیغ شده» یا «حمایت مالی» استفاده کنید. اگر این شاخص‌ها پنهان شوند، خوانندگان ممکن است قبل از اینکه متوجه شوند که محتوا تبلیغاتی است، زمان قابل توجهی را صرف درگیر شدن با محتوا می‌کنند.

وقتی مشتریان شما دقیقا بدانند چه چیزی به دست می آورند، احساس بهتری نسبت به محتوا و برند شما خواهند داشت. تبلیغات بومی نسبت به تبلیغات سنتی کمتر آزار دهنده هستند، اما قرار نیست فریبنده باشند.

 

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی از نرم افزار استفاده می کند تا کمپین های دیجیتال مارکتینگ را تقویت کند و کارایی و ارتباط تبلیغات را بهبود بخشد. اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اطلاق می شود که عملیات اصلی بازاریابی شما را خودکار می کند. بسیاری از بخش‌های بازاریابی می‌توانند کارهای تکراری را که در غیر این صورت به صورت دستی انجام می‌دهند، خودکار کنند، مانند:

خبرنامه های ایمیل: اتوماسیون ایمیل فقط به شما این امکان را نمی دهد که به طور خودکار برای مشترکین خود ایمیل ارسال کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند فهرست مخاطبین خود را در صورت نیاز کوچک و گسترش دهید تا خبرنامه‌های شما فقط به افرادی ارسال شود که می‌خواهند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند.

برنامه ریزی پست رسانه های اجتماعی: اگر می خواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی افزایش دهید، باید به طور مکرر پست بگذارید. این باعث می شود ارسال دستی کمی روند سرکش باشد. ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی، محتوای شما را برای شما به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی منتقل می‌کنند، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر استراتژی محتوا کنید.

گردش کار پیشرو: تولید سرنخ ها و تبدیل آنها به مشتریان می تواند یک فرآیند طولانی باشد. شما می توانید این فرآیند را با ارسال ایمیل ها و محتوای خاص سرنخ ها، زمانی که با معیارهای خاصی مطابقت دارند، خودکار کنید.

ردیابی و گزارش کمپین: کمپین های بازاریابی می تواند شامل تعداد زیادی افراد مختلف، ایمیل ها، محتوا، صفحات وب، تماس های تلفنی و موارد دیگر باشد. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند هر چیزی را که روی آن کار می کنید بر اساس کمپینی که ارائه می کند مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفت همه این اجزا در طول زمان پیگیری کنید.

 

طبق آمار:

  • 81 درصد از مصرف‌کنندگان دوست دارند برندهایی که با آن‌ها سروکار دارند، آنها را بهتر درک کنند
  • 77 درصد از شرکت ها به ارزش شخصی سازی در زمان واقعی اعتقاد دارند، اما 60٪ با آن مبارزه می کنند

اتوماسیون بازاریابی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با انتظارات شخصی‌سازی همگام شوند. این به برندها اجازه می دهد:

  • اطلاعات مصرف کننده را تجزیه و تحلیل و سپس جمع آوری کند
  • کمپین های بازاریابی هدفمند طراحی کنید
  • پیام های بازاریابی را در زمان های مناسب برای مخاطبان مناسب ثبت و ارسال کنید

بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی از تعامل بیش از حد(یا فقدان آن) با یک پیام خاص برای تعیین زمان و نحوه دسترسی بعدی استفاده می کنند. این سطح از سفارشی‌سازی بی درنگ به این معنی است که شما می‌توانید به طور موثر یک استراتژی بازاریابی فردی برای هر مشتری بدون هیچ سرمایه‌گذاری و زمانی اضافی ایجاد کنید.

 

بازاریابی ایمیلی

شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادها و همچنین هدایت افراد به سمت وب سایت کسب و کار استفاده می شود. انواع ایمیل هایی که ممکن است در کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید عبارتند از:

  • خبرنامه های اشتراک وبلاگ.
  • ایمیل های بعدی به بازدیدکنندگان وب سایتی که چیزی را دانلود کرده اند.
  • ایمیل های خوش آمدگویی مشتری
  • تبلیغات تعطیلات برای اعضای برنامه وفاداری.
  • نکات یا ایمیل های سری مشابه برای پرورش مشتری.

 

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین، عملی است برای تضمین پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا. این بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است، اما در فضای آنلاین. کانال هایی که می توانید برای به حداکثر رساندن تلاش های روابط عمومی خود استفاده کنید عبارتند از:

ارتباط با خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی: به عنوان مثال، گفتگو با خبرنگاران در توییتر، راهی عالی برای ایجاد رابطه با مطبوعات است که فرصت های رسانه ای کسب شده برای شرکت شما ایجاد می کند.

بررسی آنلاین جذاب شرکت شما: وقتی شخصی شرکت شما را به صورت آنلاین بررسی می کند، خواه آن بررسی خوب یا بد باشد، غریزه شما ممکن است این باشد که آن را لمس نکنید. برعکس، بررسی‌های جذاب شرکت به شما کمک می‌کند برند خود را انسانی کنید و پیام‌های قدرتمندی ارائه دهید که از شهرت شما محافظت می‌کند.

همچنین بخوانید!!!  فالووران معتبرترین سایت خرید لایک اینستاگرام

نظرات جذاب در وب سایت یا وبلاگ شخصی شما: مشابه روشی که شما به نظرات شرکت خود پاسخ می دهید، پاسخ به افرادی که محتوای شما را می خوانند بهترین راه برای ایجاد گفتگوی سازنده در اطراف صنعت شما است.

 

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا به یک روش بازاریابی اشاره دارد که در آن شما مشتریان را در هر مرحله از سفر خریدار، جذب و خوشحال می کنید. شما می‌توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتالی که در بالا ذکر شده است، در طول یک استراتژی بازاریابی ورودی، برای ایجاد تجربه‌ای برای مشتری استفاده کنید که با مشتری کار می‌کند، نه علیه او. در اینجا چند نمونه کلاسیک از بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی سنتی آورده شده است:

  • وبلاگ نویسی در مقابل تبلیغات پاپ آپ
  • بازاریابی ویدیویی در مقابل تبلیغات تجاری
  • لیست مخاطبین ایمیل در مقابل هرزنامه ایمیل

 

محتوای حمایت شده

با محتوای حمایت‌شده، شما به‌عنوان یک برند به شرکت یا نهاد دیگری پول می‌دهید تا محتوایی را ایجاد و تبلیغ کند که به نوعی درباره برند یا خدمات شما بحث می‌کند.

یکی از انواع محبوب محتوای حمایت شده، اینفلوئنسر مارکتینگ است. با این نوع محتوای حمایت شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خود حمایت می کند تا پست ها یا ویدیوهای مربوط به شرکت را در رسانه های اجتماعی منتشر کند.

نوع دیگری از محتوای حمایت شده می تواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن یک موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است.

 

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

هنگامی که یک سرنخ بالقوه در حال جستجوی محصول یا کسب و کاری است که به محصول شما مرتبط است، فرصتی عالی برای ارتقاء است. تبلیغات پولی و سئو دو استراتژی عالی برای ارتقای کسب و کار شما برای سرمایه گذاری بر روی آن سرنخ های آینده هستند.بازاریابی موتورهای جستجو راه دیگری برای افزایش ترافیک وب سایت با قرار دادن تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است. دو سرویس محبوب SEM عبارتند از Bing Ads و Google Ads. این تبلیغات پولی به‌طور یکپارچه در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرند و دید فوری را به شما می‌دهند. این نیز نمونه ای از تبلیغات بومی موثر است.

 

بازاریابی پیام فوری

بازاریابی محصولاتتان از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسان راهی سریع برای دستیابی به سرنخ‌های بالقوه است، حتی برای کسانی که شماره تلفن همراه خود را ارائه نکرده‌اند. این یک راه ساده برای اطلاع رسانی به مخاطبان خود در مورد فروش فلش، محصولات جدید، یا به روز رسانی در مورد سفارشات است. اگر مشتریان شما سؤالی دارند یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، این نیز راهی مناسب برای اتصال آنها به خدمات مشتری است. می‌توانید انتخاب کنید که پیام‌ها را مستقیماً به تلفن همراه از طریق متن یا از طریق پیام‌ها در پلتفرم‌هایی مانند Facebook Messenger یا WhatsApp ارسال کنید.

 

یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

بازاریابان دیجیتال مسئول هدایت آگاهی از برند و تولید سرنخ از طریق تمامی کانال‌های دیجیتالی – اعم از رایگان و پولی – هستند که در اختیار یک شرکت هستند. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است.

بازاریاب دیجیتال معمولاً روی یک شاخص عملکرد کلیدی متفاوت (KPI) برای هر کانال تمرکز می کند تا بتواند عملکرد شرکت را در هر کانال به درستی اندازه گیری کند. برای مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئولیت سئو را بر عهده دارد، «ترافیک ارگانیک» وب سایت خود را اندازه گیری می کند. در شرکت‌های کوچک، یک متخصص عمومی ممکن است همزمان صاحب بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی باشد که در بالا توضیح داده شد. در شرکت‌های بزرگ‌تر، این تاکتیک‌ها متخصصان متعددی دارند که هر کدام تنها بر روی یک یا دو کانال دیجیتال برند تمرکز دارند.

 

در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:

مدیر سئو

KPIهای اصلی: ترافیک ارگانیک

به طور خلاصه، مدیران سئو کسب و کار را در رتبه بندی گوگل قرار می دهند. با استفاده از روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا مطمئن شود محتوایی که تولید می‌کند در Google عملکرد خوبی دارد – حتی اگر شرکت این محتوا را در رسانه‌های اجتماعی نیز پست کند.

 

کارشناس بازاریابی محتوا

KPIهای اصلی: زمان در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ، مشترکین کانال YouTube و aparat و instagram

متخصصان بازاریابی محتوا، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها اغلب تقویم وبلاگ نویسی شرکت را پیگیری می کنند و استراتژی محتوایی را ارائه می دهند که شامل ویدیو نیز می شود. این متخصصان اغلب با افراد در بخش‌های دیگر کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپین‌هایی که کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کند با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال پشتیبانی می‌شود.

 

مدیر رسانه های اجتماعی

KPIهای اصلی: دنبال‌کردن، برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها

نقش مدیر رسانه های اجتماعی را به راحتی می توان از عنوان آن استنباط کرد، اما اینکه کدام شبکه های اجتماعی را برای شرکت مدیریت می کنند به صنعت بستگی دارد. مهم‌تر از همه، مدیران رسانه‌های اجتماعی یک برنامه زمان‌بندی پست برای محتوای نوشتاری و بصری شرکت ایجاد می‌کنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا یک استراتژی برای پست کردن محتوا در کدام شبکه اجتماعی ایجاد کند.

(توجه: بر اساس KPIهای بالا، «impressions» به تعداد دفعاتی که پست‌های یک کسب‌وکار در فید خبری یک کاربر ظاهر می‌شود، اشاره دارد.)

 

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPIهای اصلی: نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک کمپین، نرخ تولید سرنخ (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری کمک می کند که به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد کسب و کار خود را اندازه گیری کند. از آنجایی که بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است جدا از یکدیگر اجرا شوند، مهم است که فردی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیت های دیجیتال را در کمپین های فردی گروه بندی کند و عملکرد هر کمپین را ردیابی کند.

 

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی درونگرا روشی است که از دارایی های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تعامل و خوشحالی مشتریان آنلاین استفاده می کند. از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ صرفاً یک اصطلاح جامع برای توصیف تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال از هر نوعی است، صرف نظر از اینکه آنها ورودی یا خروجی در نظر گرفته می‌شوند.

دیجیتال مارکتینگ اغلب با بازاریابی درونگرا مقایسه می شود، اما بین روش های «داخلی» و «برون گرا» تفاوتی قائل نمی شود. این بیشتر یک اصطلاح کلی برای تمام بازاریابی هایی است که شامل ارتباطات دیجیتالی می شود، در حالی که بازاریابی درونگرا بیشتر یک استراتژی است.

هدف تاکتیک‌های دیجیتال خروجی ارائه یک پیام بازاریابی در مقابل هر چه بیشتر افراد در فضای آنلاین است – صرف نظر از اینکه مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری پر زرق و برقی که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند یک محصول یا تبلیغ را به افرادی که لزوماً آماده دریافت آن نیستند، سوق دهند.

از سوی دیگر، بازاریابانی که از تاکتیک‌های ورودی دیجیتال استفاده می‌کنند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب‌سایت‌های خود با ارائه دارایی‌هایی که برای آنها مفید است، استفاده می‌کنند. یکی از ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین دارایی‌های بازاریابی دیجیتال درونگرا، یک وبلاگ است که به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا از عباراتی که مشتریان ایده‌آل شما به دنبال آن هستند، سرمایه‌گذاری کند.

 

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل کار می کند؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد، دیجیتال مارکتینگ همچنان شامل ساختن شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک روش اجرا کنند.

 

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما تجارت به کسب و کار (B2B) است، تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما احتمالاً حول محور تولید سرنخ آنلاین متمرکز می‌شود و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل بالاترین کیفیت سرنخ ها برای فروشندگان شما از طریق وب سایت و کانال های دیجیتالی است.

 

فراتر از وب‌سایت خود، احتمالاً تصمیم می‌گیرید تلاش‌های خود را بر روی کانال‌های متمرکز بر کسب‌وکار مانند Instagram متمرکز کنید، جایی که جمعیت‌شناسی شما وقت خود را آنلاین می‌گذراند.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما تجارت به مصرف کننده (B2C) است، بسته به قیمت محصولات شما، احتمالاً هدف تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما جذب افراد به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به صحبت با آنها است.

به همین دلیل، احتمالاً کمتر روی «سرنخ‌ها» به معنای سنتی آن‌ها تمرکز می‌کنید، و بیشتر بر روی ایجاد یک سفر سریع خریدار تمرکز می‌کنید، از لحظه ورود شخصی به وب‌سایت شما تا لحظه خرید. . این اغلب به این معنی است که ویژگی‌های محصول شما در محتوای شما در قیف بازاریابی بالاتر از یک تجارت B2B است، و ممکن است لازم باشد از فراخوان‌های اقدام قوی‌تر (CTA) استفاده کنید.

 

چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنم؟

نوع محتوایی که ایجاد می کنید به نیازهای مخاطبان شما در مراحل مختلف سفر خریدار بستگی دارد. شما باید با ایجاد پرسونای خریدار شروع کنید تا شناسایی کنید که اهداف و چالش های مخاطبان شما در رابطه با کسب و کار شما چیست. در سطح پایه، محتوای آنلاین شما باید به آنها کمک کند تا به این اهداف برسند و بر چالش های خود غلبه کنند.

سپس، باید به این فکر کنید که چه زمانی به احتمال زیاد آماده مصرف این محتوا هستند، در رابطه با اینکه در چه مرحله ای از سفر خریدار خود هستند. ما به این نگاشت محتوا می گوییم.

با نگاشت محتوا، نتیجه کار، هدف قرار دادن محتوا بر اساس موارد زیر است:

  • ویژگی های شخصی که آن را مصرف خواهد کرد (این جایی است که شخصیت های خریدار وارد می شوند).
  • آن شخص چقدر به خرید نزدیک است (یعنی مرحله چرخه زندگی او).

 

از نظر قالب محتوای شما، چیزهای مختلفی برای امتحان کردن وجود دارد. در اینجا چند گزینه وجود دارد که توصیه می کنیم در هر مرحله از سفر خریدار از آنها استفاده کنید:

مرحله آگاهی

پست های وبلاگ برای افزایش ترافیک ارگانیک شما زمانی که با یک سئو قوی و استراتژی کلمات کلیدی همراه باشد عالی است.

اینفوگرافیک بسیار قابل اشتراک‌گذاری، به این معنی که وقتی دیگران محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، شانس شما را برای یافتن از طریق رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند.

ویدیوهای کوتاه هم بسیار قابل اشتراک‌گذاری هستند و می‌توانند با میزبانی مخاطبان جدید در پلتفرم‌هایی مانند Instagram، برند شما را پیدا کنند.

 

مرحله بررسی

کتاب های الکترونیکی برای تولید سرنخ عالی است زیرا عموماً جامع‌تر از پست وبلاگ یا اینفوگرافیک هستند، به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد که کسی اطلاعات تماس خود را برای دریافت آن مبادله کند.

گزارش های تحقیقاتی نیز یک قطعه محتوایی با ارزش بالا است که برای تولید سرنخ عالی است. گزارش‌های تحقیقاتی و داده‌های جدید برای صنعت شما نیز می‌توانند برای مرحله آگاهی کارساز باشند، زیرا اغلب توسط رسانه‌ها یا مطبوعات صنعتی انتخاب می‌شوند.

وبینارها، از آنجایی که وبینارها شکلی دقیق تر و تعاملی از محتوای ویدیویی هستند، وبینارها یک قالب محتوای مرحله بررسی موثر هستند زیرا محتوای جامع تری نسبت به یک پست وبلاگ یا ویدیوی کوتاه ارائه می دهند.

 

مرحله تصمیم گیری

مطالعات موردی: داشتن مطالعات موردی دقیق در وب سایت شما می تواند شکل موثری از محتوا برای کسانی باشد که آماده تصمیم گیری خرید هستند، زیرا به شما کمک می کند تا بر تصمیم آنها تأثیر مثبتی داشته باشید.

گواهینامه ها: اگر مطالعات موردی برای کسب و کار شما مناسب نیست، داشتن توضیحات کوتاه در اطراف وب سایت شما جایگزین خوبی است. برای برندهای B2C، کمی بیشتر به توصیفات فکر کنید. اگر یک برند لباس هستید، این عکس‌ها ممکن است به شکل عکس‌هایی باشد که نشان می‌دهد دیگران چگونه یک پیراهن یا لباس را طراحی کرده‌اند، که از یک هشتگ مارک گرفته شده است که در آن افراد می‌توانند مشارکت کنند.

 

چگونه بازاریابی دیجیتال انجام دهیم

  • اهداف خود را مشخص کنید.
  • مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.
  • برای هر کانال دیجیتال بودجه تعیین کنید.
  • تعادل خوبی بین استراتژی های دیجیتال پولی و رایگان ایجاد کنید.
  • محتوای جذاب ایجاد کنید.
  • دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه کنید.
  • انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • بر اساس تجزیه و تحلیلی که اندازه گیری می کنید، تکرار کنید.

 

1. اهداف خود را مشخص کنید.

هنگامی که برای اولین بار دیجیتال مارکتینگ را شروع می کنید، بسیار مهم است که با شناسایی و تعریف اهداف خود شروع کنید، زیرا بسته به آن اهداف، استراتژی خود را متفاوت می سازید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید توجه بیشتری به دستیابی به مخاطبان جدید از طریق رسانه های اجتماعی داشته باشید.

از طرف دیگر، شاید شما بخواهید فروش یک محصول خاص را افزایش دهید – اگر اینطور است، مهم تر است که روی سئو و بهینه سازی محتوا تمرکز کنید تا در وهله اول خریداران بالقوه را در وب سایت خود جذب کنید. علاوه بر این، اگر هدف شما فروش است، ممکن است کمپین های PPC را برای هدایت ترافیک از طریق تبلیغات پولی آزمایش کنید.

در هر صورت، پس از تعیین بزرگترین اهداف شرکت، شکل دادن به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ساده‌تر است.

 

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

ما قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ایم، اما یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، فرصت هدف قرار دادن مخاطبان خاص است. با این حال، اگر ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی نکرده باشید، نمی‌توانید از این مزیت استفاده کنید.

البته، مهم است که توجه داشته باشید، مخاطبان هدف شما ممکن است بسته به کانال یا اهدافی که برای یک محصول یا کمپین خاص دارید متفاوت باشد.

به عنوان مثال، شاید متوجه شده باشید که بیشتر مخاطبان اینستاگرام شما جوان‌تر هستند و میم‌های خنده‌دار و ویدیوهای سریع را ترجیح می‌دهند، اما مخاطبان لینکدین شما افراد حرفه‌ای مسن‌تری هستند که به دنبال توصیه‌های تاکتیکی بیشتری هستند. شما می خواهید محتوای خود را برای جذابیت برای این مخاطبان هدف متفاوت تغییر دهید.

اگر از صفر شروع می کنید، به راحتی نگاهی به نحوه پیدا کردن مخاطب هدف خود بیندازید.

 

3. برای هر کانال دیجیتال بودجه تعیین کنید.

مانند هر چیز دیگری، بودجه ای که تعیین می کنید واقعاً به عناصری از دیجیتال مارکتینگ بستگی دارد که می خواهید به استراتژی خود اضافه کنید.

اگر روی تکنیک‌های ورودی مانند سئو، رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوا برای یک وب‌سایت از قبل تمرکز می‌کنید، خبر خوب این است که اصلاً به بودجه زیادی نیاز ندارید. در بازاریابی درونگرا، تمرکز اصلی بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که مخاطبان شما مایل به مصرف آن هستند، که مگر اینکه قصد دارید کار را برون سپاری کنید، تنها سرمایه گذاری که نیاز دارید زمان شما است.

می توانید با میزبانی وب سایت و ایجاد محتوا با استفاده از وب سایت بیزی لوک، شروع کنید. برای کسانی که بودجه کمی دارند، می‌توانید با استفاده از وردپرس میزبانی شده در WP Engine، با استفاده از آنها ساده از StudioPress، و ساخت سایت خود بدون کد با استفاده از Elementor Website Builder برای وردپرس، شروع کنید.

با استفاده از تکنیک های خروجی مانند تبلیغات آنلاین و خرید لیست های ایمیل، بدون شک مقداری هزینه وجود دارد. هزینه آن به این بستگی دارد که چه نوع دیدی را می خواهید در نتیجه تبلیغات دریافت کنید.

به عنوان مثال، برای پیاده سازی PPC با استفاده از گوگل ادوردز، با شرکت های دیگر در صنعت خود مناقصه می کنید تا در بالای نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما ظاهر شوند. بسته به رقابتی بودن کلمه کلیدی، این می تواند مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد، به همین دلیل است که ایده خوبی است که روی دسترسی ارگانیک خود نیز تمرکز کنید.

 

4. تعادل خوبی بین استراتژی های دیجیتال پولی و رایگان ایجاد کنید.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال احتمالاً به جنبه های پولی و رایگان نیاز دارد تا واقعاً مؤثر باشد.

به عنوان مثال، اگر برای شناسایی نیازهای مخاطبان خود برای ساختن پرسونای خریدار جامع وقت صرف کنید، و بر ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت برای جذب و تبدیل آنها تمرکز کنید، احتمالاً در شش ماه اول با وجود حداقل تبلیغات، نتایج قوی خواهید دید.

با این حال، اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج ممکن است سریعتر به دست بیایند.

در نهایت، توصیه می‌شود برای موفقیت طولانی‌مدت و پایدار، روی ایجاد دسترسی ارگانیک (یا «رایگان») با استفاده از محتوا، سئو و رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

هنگامی که شک دارید، هر دو را امتحان کنید، و روند خود را تکرار کنید تا بدانید کدام کانال – پولی یا رایگان – بهترین عملکرد را برای برند شما دارد.

 

5. محتوای جذاب ایجاد کنید.

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید و بودجه ای در نظر گرفتید، زمان آن رسیده است که برای کانال های مختلفی که قرار است استفاده کنید، محتوا تولید کنید. این محتوا می تواند پست های رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، تبلیغات PPC، محتوای حمایت شده، خبرنامه های بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر باشد.

البته هر محتوایی که ایجاد می کنید باید برای مخاطبانتان جالب و جذاب باشد زیرا هدف محتوای بازاریابی افزایش آگاهی از برند و بهبود تولید سرنخ است.

 

6. دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه کنید.

یکی دیگر از اجزای کلیدی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی موبایلی است. در واقع، استفاده از گوشی های هوشمند به طور کلی 69 درصد از زمان صرف شده برای مصرف رسانه های دیجیتال در ایالات متحده را تشکیل می دهد، در حالی که مصرف رسانه های دیجیتال مبتنی بر دسکتاپ کمتر از نیمی از آن را تشکیل می دهد – و ایالات متحده هنوز هم بزرگ ترین طرفدار تلفن همراه در مقایسه با سایر کشورها نیست.

این بدان معنی است که بهینه سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر رسانه های اجتماعی و سایر دارایی های دیجیتال برای دستگاه های تلفن همراه در ایران نیز ضروری است. اگر شرکت شما یک برنامه تلفن همراه دارد که کاربران را قادر می سازد با برند شما درگیر شوند یا محصولات شما را خریداری کنند، برنامه شما نیز زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

 

کسانی که به صورت آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه با شرکت شما درگیر هستند، باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که روی دسکتاپ دارند. این به معنای اجرای یک طراحی وب سایت سازگار با موبایل یا واکنش گرا است تا مرور را برای افرادی که در دستگاه های تلفن همراه دارند کاربرپسند کند. همچنین ممکن است به معنای کاهش طول فرم‌های تولید سرنخ شما باشد تا تجربه‌ای بدون دردسر برای افرادی که محتوای شما را در حال دانلود می‌کنند ایجاد کنید.

همچنین بخوانید!!!  بازاریابی در اینستاگرام: 7 نکته طلایی برای رشد کسب و کار

در مورد تصاویر رسانه های اجتماعی خود، مهم است که همیشه یک کاربر تلفن همراه را هنگام ایجاد آنها در نظر داشته باشید، زیرا ابعاد تصویر در دستگاه های تلفن همراه کوچکتر است و می توان متن را قطع کرد.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید دارایی‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید، و هنگام اجرای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، بسیار مهم است که به نحوه ترجمه این تجربه در دستگاه‌های تلفن همراه توجه کنید. با اطمینان از این که این همیشه در ذهن شماست، تجربیات دیجیتالی ایجاد می‌کنید که برای مخاطبانتان مفید است و در نتیجه به نتایجی که امیدوارید دست خواهید یافت.

 

7. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

بازاریابی دیجیتال تماماً در مورد دستیابی به مخاطبان هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده است – که همه اینها بدون تحقیق مؤثر کلمات کلیدی امکان پذیر نیست.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت و محتوای شما برای سئو و اطمینان از اینکه مردم می توانند کسب و کار شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند بسیار مهم است. علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی می تواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در کانال های اجتماعی مختلف نیز مفید باشد.

حتی اگر یک استراتژیست سئو تمام وقت نداشته باشید، باز هم می خواهید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. سعی کنید لیستی از کلمات کلیدی با عملکرد بالا که به محصولات یا خدمات شما مربوط می شود ایجاد کنید و برای فرصت های بیشتر، تغییرات طولانی را در نظر بگیرید.

 

8. بر اساس تجزیه و تحلیلی که اندازه گیری می کنید، تکرار کنید.

در نهایت، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر برای بلندمدت، بسیار مهم است که تیم شما یاد بگیرد که چگونه بر اساس تجزیه و تحلیل حرکت کند.

به عنوان مثال، شاید بعد از چند ماه متوجه شوید که مخاطبان شما دیگر به محتوای شما در اینستاگرام علاقه ندارند – اما آنها آنچه را که در توییتر ایجاد می کنید را دوست دارند. مطمئنا، این ممکن است فرصتی برای بررسی مجدد استراتژی اینستاگرام شما به عنوان یک کل باشد، اما ممکن است نشانه ای باشد که مخاطبان شما کانالی متفاوت را برای مصرف محتوای برند ترجیح می دهند.

از طرف دیگر، شاید متوجه شده باشید که یک صفحه وب قدیمی تر ترافیکی را که قبلاً داشت دریافت نمی کند. می‌توانید صفحه را به‌روزرسانی کنید یا به طور کامل از شر آن خلاص شوید تا مطمئن شوید که بازدیدکنندگان جدیدترین و مرتبط‌ترین محتوا را برای نیازهای خود پیدا می‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ فرصت‌های بسیار انعطاف‌پذیری را برای رشد مستمر به کسب‌وکارها ارائه می‌کند – اما این به شما بستگی دارد که از آنها استفاده کنید.

 

من آماده هستم تا دیجیتال مارکتینگ را امتحان کنم. حالا چی؟

اگر در حال حاضر بازاریابی دیجیتال انجام می دهید، احتمالاً حداقل در حال دسترسی به برخی از بخش های مخاطبان خود به صورت آنلاین هستید. بدون شک می توانید به برخی از زمینه های استراتژی خود فکر کنید که می تواند از کمی بهبود استفاده کند.

به همین دلیل است که ما یک راهنمای گام به گام ایجاد کردیم تا به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی کمک کند که واقعاً مؤثر باشد، چه مبتدی کامل باشید و چه کمی تجربه بیشتر داشته باشید.

 

بازاریابی دیجیتال را در استراتژی خود ادغام کنید

هر فرصتی که بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، فرصتی برای تبدیل سرنخ یا جذب مشتری است. دیجیتال مارکتینگ با امکان دسترسی به خریداران احتمالی از طریق کانال‌های مختلف، فرصت‌های بسیار بیشتری را ایجاد می‌کند. چه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، پیام‌های متنی یا هر رسانه آنلاین، راهی ارزشمند برای تبلیغ کسب‌وکار، خدمات یا محصول شماست.

 

دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

قدم اول یافتن تخصص خود در زمینه فعالیت در بستر وب می باشد، اینکه شما در زمینه فروش محصول یا ارائه خدمات فعالیت می کنید، زمینه ساز شروع و فعالیت شما در دنیای دیجیتال است.

در قدم بعدی طراحی و تولید یک وبسایت خوب با ویژگی های منحصر به فرد است که وقتی مخاطب وارد وبسایت شما می شود، از تمام امکانات شما بهرهمند شده و بر اساس نیاز خود، اقدام به خرید محصول یا خدمات شما می کند.

و قدم نهایی رشد و رقابت در میان میلیون ها وبسایت طراحی شده است که شما با مهارت سئو، می توانید وبسایت خود را در نتیجه جستجو گوگل به رنک اول برسایند.

 

راهنمای نهایی بازاریابی پایگاه داده

مهم نیست که خدمات یا محصول شما چیست، برای انجام فروش باید در مقابل مشتریان بالقوه قرار بگیرید. بسیاری از کسب و کارها به رسانه های اجتماعی ایمان دارند.

در حالی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راهی شگفت‌انگیز برای قرار گرفتن در مقابل مردم هستند، اما دو اشکال عمده دارند. اول، ممکن است ده ها هزار دنبال کننده در پلتفرم مورد نظر خود داشته باشید. با این حال، به لطف الگوریتم‌هایی که تعداد کمی از انسان‌ها (اگر وجود داشته باشند) آن‌ها را درک می‌کنند، با هر پستی فقط به درصد کمی از آن دنبال‌کنندگان می‌رسید.

دوم، اگر آن پلتفرم از بین برود چه اتفاقی می‌افتد؟ یک دقیقه هم فکر نکنید که لیستی دقیق از مخاطبین دریافت خواهید کرد. اگر پلتفرمی تعطیل شود، مخاطبان شما در عرض چند ثانیه از بین خواهند رفت.

خوشبختانه دانستن این نیمی از نبرد است. اکنون که متوجه شدید که از طریق رسانه های اجتماعی “مالک” مخاطبین خود نیستید، وقت آن است که به نحوه محافظت از مخاطبان خود نگاه کنید و مالکیت و مسئولیت اطلاعات تماس و داده های آنها را بر عهده بگیرید.

این بازاریابی پایگاه داده نامیده می شود و شما می خواهید یاد بگیرید که چرا برای کسب و کار شما ضروری است و همچنین چگونه از آن به درستی استفاده کنید.

 

بازاریابی پایگاه داده چیست؟

قبل از اینکه چشم انداز دیجیتال ما به همان اندازه گسترده شود، مشاغل اسامی و آدرس ها را جمع آوری می کردند و قطعات پستی مستقیم مانند کارت پستال، بروشور، آگهی و غیره را برای مشتریان بالقوه و موجود ارسال می کردند.

در حالی که بازاریابی مستقیم سنتی هنوز وجود دارد و می تواند یک دارایی برای کسب و کار شما باشد، گزینه های دیجیتال به صاحبان کسب و کار دنیایی از انتخاب را برای دستیابی به مخاطبانشان می دهد. به شما این امکان را می دهد که بفهمید مشتریان چگونه می خواهند به بازار عرضه شوند و سپس آنچه را که می خواهند به آنها بدهید.

بازاریابی پایگاه داده جایی است که کسب و کارها داده های مشتری را جمع آوری می کنند مانند:

  • نام ها
  • آدرس ها
  • شماره تلفن ها
  • سابقه خرید
  • سابقه پشتیبانی مشتری

 

پس از جمع آوری، این اطلاعات برای ایجاد تجربیات شخصی برای هر مشتری و اطلاعات شخصی و خرید خانه در مورد آنها استفاده می شود.

مزایای بازاریابی پایگاه داده

اکنون که فهمیدید بازاریابی پایگاه داده چیست، می توانید تعیین کنید که آیا این بازاریابی برای شما مناسب است یا خیر.

نکته: احتمالاً برای شما مناسب است.

صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، تازه نگه داشتن پایگاه داده، افزودن مداوم به آن و پرورش آن برای موفقیت کسب و کار شما کاملا ضروری است. مزایای مختلفی را مشاهده خواهید کرد، مانند:

1. “مالک” مخاطبین خود باشید.

اطلاعات قدرت است و وقتی تمام قدرت را در دست پلتفرم های رسانه های اجتماعی قرار دهید، آینده خود را به خطر می اندازید. رسانه های اجتماعی فوق العاده هستند و باید بخشی از برنامه بازاریابی شما باشند، اما نباید کل برنامه باشند.

2. مستقیماً با مخاطبین خود صحبت کنید.

شبکه گسترده‌ای را در بین مشتریان خود می توانید ایجاد کنید. با این حال شما باهوش هستید. می‌دانید که برای «شنیده شدن» بالاتر از نویز، باید پیام‌های خود را با مخاطبان خاص خود تنظیم کنید. بازاریابی پایگاه داده این امکان را به شما می دهد.

3. آواتارها یا شخصیت های خریدار را شناسایی کنید.

بهترین مشتری شما کیست؟ چگونه زندگی می کنند؟ چه چیزی آنها را در شب بیدار نگه می دارد؟ چه مشکلی از آنها را توانسته اید حل کنید؟ کجا می توانید افراد بیشتری را درست مثل آنها پیدا کنید؟

بازاریابی پایگاه داده به شما این امکان را می دهد که مشتری ایده آل خود را درک کنید و سپس افرادی را هدف قرار دهید که دقیقاً مانند آنها روی کاغذ به نظر می رسند.

4. خریداران خود را تقسیم بندی کنید.

«مخاطبان» متفاوتی را بر اساس جمعیت شناسی، رفتارها و سابقه خرید آنها ایجاد کنید. این به شما کمک می‌کند آن‌ها را بهتر درک کنید و آنچه را که می‌خواهند بیشتر به آنها ارائه دهید و کمتر از چیزهایی که توجهشان را از دست می‌دهند.

5. برنامه های وفاداری ایجاد کنید که الهام بخش خریدهای تکراری هستند.

بهترین کانال و زمان تماس با مشتریان خود را مشخص کنید تا حداکثر تعامل را داشته باشید.

6. خدمات مشتری خود را به سرعت بالا ببرید.

به کارکنان خود این فرصت را بدهید که تمام تعاملات مشتری با برند شما را مشاهده کنند.

بازاریابی پایگاه داده در دیجیتال مارکتینگ می تواند پاسخ دعای کسب و کار شما باشد. البته مانند هر چیزی، باید آن را به درستی انجام دهید تا بازده سرمایه خوبی داشته باشید. برای آن، ما باید به ساخت یک استراتژی بازاریابی پایگاه داده نگاه کنیم.

 

از این مشکلات بازاریابی پایگاه داده اجتناب کنید

قبل از اینکه به استراتژی بپردازیم، اجازه دهید به چند چالش که ممکن است در بازاریابی پایگاه داده با آن مواجه شوید، نگاه کنیم.

1. تجزیه داده ها

افراد نقل مکان می کنند، شغل خود را تغییر می دهند، نام را تغییر می دهند، آدرس های ایمیل را رها می کنند و موارد جدیدی را شروع می کنند. تغییرات زندگی مانند این می تواند اطلاعات آنها را نسبتاً بی فایده کند.

2. دقت داده ها

اشتباهات تایپی اتفاق می افتد گاهی به صورت تصادفی، اما گاهی عمدی. برخی از مشتریان می‌دانند که پس از ارائه یک آدرس ایمیل، ایمیل‌های بازاریابی برای آنها ارسال می‌کنید و نمی‌خواهند از شما چیزی بشنوند.

اشکالی ندارد اگر آنها نمی خواهند از شما بشنوند، شما در واقع نمی خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید زیرا آنها مخاطب ایده آل شما نیستند.

در حالی که هیچ راه آسانی برای جلوگیری از اشتباهات تایپی هدفمند وجود ندارد، اجتناب از اشتباهات تصادفی با انتخاب های کشویی به جای کادرهای خالی نظر امکان پذیر است. شما همچنین می توانید اطلاعات افراد را هنگام صحبت با آنها تأیید کنید.

پاکسازی مکرر پایگاه داده، پاکسازی مخاطبین با اطلاعات قدیمی یا نادرست و ادغام مخاطبین با چندین نمایه بسیار مهم است. این به شما این امکان را می دهد که بر روی دستیابی به افرادی تمرکز کنید که می توانند مشتری یا مشتری بعدی شما باشند و از کسانی که قبلاً هستند مراقبت کنید.

 

3. استفاده سریع و مناسب از داده های مشتری

اگر تا به حال دو سال پس از انجام تجارت با کسی ایمیلی دریافت کرده اید، احتمالاً شوکه کننده است. به احتمال زیاد، آنها پایگاه داده خود را به موقع به روز نمی کنند، بنابراین پس از اولین تعامل، پنجره ایجاد رابطه با شما را کاملاً از دست داده اند.

این اشتباه را نکن پس از دریافت اطلاعات، به نحوی با آنها احوالپرسی کنید و سپس در یک برنامه منظم با آنها تماس بگیرید تا مخاطب را تقویت کنید. شما همچنین می خواهید اطلاعات آنها را برای خود نگه دارید.

 

نکاتی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی پایگاه داده

بدون استراتژی، شما فقط داده های بیهوده زیادی دارید. با ایجاد یک استراتژی درست از همان ابتدا، پایگاه داده خود را به کار بگیرید. به این صورت است:

1. شناسایی کنید که می خواهید به چه کسانی برسید.

چه کسی دوست دارید با او تجارت کنید و آنها روی کاغذ چگونه به نظر می رسند؟ این می تواند شامل دموگرافیک مانند سن و جنسیت، وضعیت تاهل، سطح درآمد و موقعیت مکانی باشد. همچنین ممکن است شامل موارد روانشناختی مانند علایق، فعالیت ها و نظرات آنها باشد.

یک پروفایل مشتری یا شخصیت ایده آل ایجاد کنید و سپس از آن برای تعیین اطلاعاتی که باید برای پایگاه داده خود بگیرید استفاده کنید.

2. آن را به یک تلاش تیمی تبدیل کنید.

در حالی که ممکن است در عنوان “بازاریابی” باشد، بازاریابی پایگاه داده می تواند تحت تأثیر چندین بخش در سازمان شما قرار گیرد. بخش‌های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری یا بخش‌های پشتیبانی همگی با مشتریان بالقوه و موجود در تماس هستند. به دنبال بازخورد آنها باشید تا موثرترین پایگاه داده را بسازید.

3. از ابزار مناسب استفاده کنید.

گزینه های نرم افزار بازاریابی پایگاه داده بی شماری برای رفع نیازهای شما وجود دارد. کمی تحقیق کنید، توصیه‌هایی بپرسید و یکی را بیابید که برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است. هنگامی که راه حلی را انتخاب کردید، به کارکنان خود آموزش لازم برای استفاده کامل از آن را ارائه دهید.

4. داده های مشتری را جمع آوری کنید.

اکنون که می دانید چگونه داده ها را جمع آوری می کنید، وقت آن است که تصمیم بگیرید به چه چیزی نیاز دارید و شروع کنید. گزینه ها بی پایان هستند، با این حال در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

اطلاعات دموگرافیک – این شامل جنسیت، سن، وضعیت تاهل، وضعیت والدین، سلامت و وضعیت مالی است.

داده های روانشناختی – این شامل علایق، اعمال و نظرات می شود. چه ارزشی قائل هستند؟ آنها چه نوع سبک زندگی را دنبال می کنند؟
داده های کسب – از چه کانالی وارد شدند؟

داده های فناوری و فعالیت – چگونه با برند شما ارتباط برقرار می کنند؟ آیا از طریق دسکتاپ یا تلفن همراه است؟ اندروید یا iOS؟ آیا آنها از وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی یا یک برنامه تلفن همراه شما برای تعامل با برند شما استفاده می کنند؟

داده های معاملات و مکاتبات – هر چند وقت یکبار از شما خرید می کنند و چه چیزی می خرند؟ آیا آنها خارج از موقعیت فروش برای هر نوع کمکی تماس گرفته اند؟

5. داده های خود را تمیز و ایمن نگه دارید.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، قدیمی شدن و بی فایده شدن داده ها بسیار آسان است. آن را مرتباً مرور کنید و از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر اتفاقی برای پایگاه داده شما افتاد، کل تاریخچه مشتری شما از بین نرود.

6. ترسناک نباشید.

در اینترنت می توانید اطلاعات زیادی در مورد افراد پیدا کنید. فقط به این دلیل که می توانید به این معنی نیست که باید. به حریم خصوصی مشتری خود احترام بگذارید و اطلاعاتی را در مورد آنها جمع آوری یا به زبان نیاورید که به هدف نهایی برای به دست آوردن مشتری و ارائه خدمات بهتر به آنها کمک نمی کند.

 

نمونه هایی از بازاریابی پایگاه داده

بازاریابی پایگاه داده می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و واقعاً به نیازها و اهداف شما بستگی دارد. در اینجا تنها چند روش وجود دارد که می توانید بازاریابی پایگاه داده را در کسب و کار خود بگنجانید.

 

پشتیبانی شگفت انگیز مشتری را ارائه دهید.

به دست آوردن مشتریان مهم است، اما اگر نمی توانید آنها را حفظ کنید، فقط چرخ های خود را می چرخانید. تیم خدمات مشتری شما باید به پایگاه داده مشتریان شما دسترسی داشته باشد. این به آن‌ها اجازه می‌دهد وقتی مشتری با مشکلی تماس می‌گیرند، تاریخچه خریدشان را مرور کنند.

تصور کنید که دقیقاً بدانید که آنها در مورد چه محصولی تماس می گیرند و توانایی خود را برای کمک به آن محصول قبل از اینکه آنها حتی وارد مشکل شوند بیان کنید. رویکرد شما شخصی خواهد شد و در وقت توضیح دادن آنها صرفه جویی می کند.

به عنوان مثال: “از تماس شما متشکرم. من می بینم که شما به تازگی سیستم هشدار جدید ما را خریداری کرده اید. من می‌توانم به شما کمک کنم تا امروز آن را تنظیم کنید.»

 

بدانید مشتری شما به چه محصولات و خدماتی نیاز دارد.

گپ زدن در مورد آب و هوا یک راه عالی برای ایجاد رابطه با یک مشتری یا مشتری بالقوه است. آیا می دانید راه بهتری چیست؟ سعی نکنید چیزهایی را که به آنها نیاز ندارند بفروشید.

به عنوان مثال: با نگاهی به مشخصات مشتری، می توانید ببینید که آنها در یک آپارتمان بلند زندگی می کنند، حیوان خانگی ندارند و فرزندان کوچکی دارند. می توانید از فروش آخرین محصولات پت به آنها صرف نظر کنید.

 

بهترین مشتریان و فروشندگان بالقوه خود را شناسایی کنید.

وقتی متوجه شدید که چه کسی به طور مکرر و در مقادیر زیاد خرید می کند، شناسایی گزینه های فروش بیشتر آسان تر می شود.

به عنوان مثال: شاید مشتری شما دو سال است که یک لباس ورزشی دریافت کرده است. شما به تازگی یک ست جدید ورزشی را ارائه کرده اید. می توانید آنها را با ایمیل هایی که برای معرفی این فرصت محصول جدید طراحی شده اند، هدف قرار دهید.

راه های مختلفی برای دستیابی به مشتریان فعلی و بالقوه شما وجود دارد. یک برنامه بازاریابی جامع شامل بسیاری از این موارد می شود. با این حال، اگر واقعاً می‌خواهید بیشترین سود را برای سرمایه بازاریابی خود داشته باشید، مطمئن شوید که بازاریابی پایگاه داده را در نظر بگیرید.

شما با مشتریانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید خواهید رسید و یاد می گیرید که چگونه با آنها به گونه ای صحبت کنید که به آنها کمک کند آنچه را که می گویید بشنوند. پایگاه داده شما هدیه ای خواهد بود که همچنان به شما هدیه می دهد.

 

دیجیتال مارکتینگ در بیزی لوک

تیم بین المللی و بزرگ بیزی لوک تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ را با بهترین شیوه ها و متد های روز دنیا برای شما عزیزان به ارمغان آورده و با کمترین هزینه شما می توانید وارد عصر دیجیتال شده و بیشترین کسب درآمد را در آن داشته باشید.

شما کافیست، قصد شروع فعالیت در کسب و کار یا گسترش آن را داشته باشید و با یک تماس، تمام این مراحل را به تیم بزرگ بیزی لوک بسپارید.

جهت ثبت سفارش همین الان ثبت نام کنید.

برای مشاهده لیست قیمت ها روی “تعرفه تبلیغات” کلیک کنید.

خواندن مطالب بیشتر

پیج رسمی اینستاگرام بیزی لوک

سئو شده توسط بیزی لوک

افزودن دیدگاه

همین الآن شغلتو ثبت کن

فقط برای 4000 شغل اول

997 تومان

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
خدمات سئو سایت برای افزایش فروش